TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT

En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.



Comparteixi | 
 

 Normes escrites i no escrites del circuit MOMI

Ir abajo 
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI   Ds Abr 14, 2018 9:04 am

NOTA DE L’ADMINISTRADOR: aquest fil deriva del fil dels mòduls en corba, en el que s’ha començat a parlar del tema de les normes escrites i no escrites, tema que mereix un fil propi. Per aquest motiu l’he separat en aquest nou fil.

Sisu escrigué:
...
Suposo que no hi ha cap norma escrita al respecte de quin material pot o hauria de circular, però sembla lògic que tant material tractor com arrastrat ha de ser de dimensions proporcionals al tipus de ferrocarril, en aquest cas, crec que la filosofia del Momi és més de línies secundàries que no pas de gran trens.
Així i tot has demostrat que quasi tot hi pot circular, segurament exceptuant peces excepcionals com l'ABJ i similars.

La norma no està escrita, però s'ha dit de viva veu (i potser aviat l'escriurem):

-el material a circular és de carrilet, vagons curts de dos eixos, o de bogis no massa llargs,

-tots els vagons han de dur doble enganxall

-l'allargada màxima del tren és de 6 vagons de dos eixos. Cada vagó de bogis es compta com dos de dos eixos.

-material comercial o artesanal amb motoritzacions comercials tipus LGB, Piko, o qualsevol altra marca

-material que hagi estat provat prèviament, per a evitar convertir el MOMI en un circuit de proves (quan hi ha públic hem de donar un espectacle en que els trens funcionin de forma regular i correcta)

-òbviament el material artesanal de mides grans no podrà circular per qüestions de gàlib, i ha de ser capaç de circular per R1 (per exemple, no se m'acudirà de portar el Ferrostaal, i encara menys el ABH quan el tingui fet)

També hi ha normes que no són del material:

-Qui porti material s'ha de responsabilitzar de la seva circulació durant tot el temps que circuli.

-Sempre hi ha d'haver com a mínim una persona dedicada amb els cinc sentits a controlar/dirigir les circulacions (però millor que siguin varies, especialment ara que el MOMI està prenent proporcions considerables i a demés en corba!). Si aquesta persona s'absenta ha de buscar un substitut.

Aquestes normes simples i fàcils són les que han sorgit amb l'experiència de les expos fetes fins ara.


Editat per darrera vegada per Olot el Dg Abr 15, 2018 6:00 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
avatar

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 48
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 5494

MissatgeAssumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI   Ds Abr 14, 2018 10:49 am

Doncs vaig a posar doble enganxall a alguna cosa que volia dur.....
Tornar a dalt Ir abajo
http://emporda-natura.blogspot.com
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Bagà
Edat : 64
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 3310

MissatgeAssumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI   Ds Abr 14, 2018 11:03 pm

Acabo de descobrir aquest fil, perdoneu.
Un treball excel·lent, Amadeu.


Olot escrigué:
La norma no està escrita, però s'ha dit de viva veu (i potser aviat l'escriurem):

-el material a circular és de carrilet, vagons curts de dos eixos, o de bogis no massa llargs,

-tots els vagons han de dur doble enganxall

-l'allargada màxima del tren és de 6 vagons de dos eixos. Cada vagó de bogis es compta com dos de dos eixos.

-material comercial o artesanal amb motoritzacions comercials tipus LGB, Piko, o qualsevol altra marca

-material que hagi estat provat prèviament, per a evitar convertir el MOMI en un circuit de proves (quan hi ha públic hem de donar un espectacle en que els trens funcionin de forma regular i correcta)

-òbviament el material artesanal de mides grans no podrà circular per qüestions de gàlib, i ha de ser capaç de circular per R1 (per exemple, no se m'acudirà de portar el Ferrostaal, i encara menys el ABH quan el tingui fet)

També hi ha normes que no són del material:

-Qui porti material s'ha de responsabilitzar de la seva circulació durant tot el temps que circuli.

-Sempre hi ha d'haver com a mínim una persona dedicada amb els cinc sentits a controlar/dirigir les circulacions (però millor que siguin varies, especialment ara que el MOMI està prenent proporcions considerables i a demés en corba!). Si aquesta persona s'absenta ha de buscar un substitut.

Aquestes normes simples i fàcils són les que han sorgit amb l'experiència de les expos fetes fins ara.

D'aquestes normes no escrites se'n ha parlat bastantes vegades i ens hem de conscienciar en que pels mòduls del MOMI hi ha de circular material petit de via estreta i jo entre ells, per aquest motiu faig fer els circuit en R3 per poder fer circular el material no apte al MOMI i fer les proves que calguin

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
avatar

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 48
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 5494

MissatgeAssumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI   Dg Abr 15, 2018 8:44 am

Parlant de normes no escrites i com a "pare" d'una que s'ha fet popular al fòrum.....espero que els que vinguin a Martorell i que tinguin novetats als seus tallers les portin per poder-les veure, perquè si no, ja ho sabeu...... riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
http://emporda-natura.blogspot.com
Mitjans
Mestre 3D
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 38
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 5000

MissatgeAssumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI   Dg Abr 15, 2018 4:29 pm

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions http://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
avatar

Ubicació : Barcelona i de vegades la lluna
Edat : 62
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 7556

MissatgeAssumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI   Dg Abr 15, 2018 5:08 pm

Aviat les normes 'MOMI' ja estaran normalitats i homologades

Per portar tants mòduls caldrà anar pensant en posar-li una vaca als cotxes, i caldrà fer-les a mida



Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI   Dg Abr 15, 2018 6:02 pm

Pobreta aquesta vaca: està clar que tenia fred i li agrada l’escalfor del motor.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 44
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 8329

MissatgeAssumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI   Dl Abr 16, 2018 1:33 pm

Molt bé Amadeu hem sembla totalment correcta....

gràcies

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 44
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 8329

MissatgeAssumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI   Dl Abr 16, 2018 3:10 pm

Olot escrigué:
NOTA DE L’ADMINISTRADOR: aquest fil deriva del fil dels mòduls en corba, en el que s’ha començat a parlar del tema de les normes escrites i no escrites, tema que mereix un fil propi. Per aquest motiu l’he separat en aquest nou fil.

Sisu escrigué:
...
Suposo que no hi ha cap norma escrita al respecte de quin material pot o hauria de circular, però sembla lògic que tant material tractor com arrastrat ha de ser de dimensions proporcionals al tipus de ferrocarril, en aquest cas, crec que la filosofia del Momi és més de línies secundàries que no pas de gran trens.
Així i tot has demostrat que quasi tot hi pot circular, segurament exceptuant peces excepcionals com l'ABJ i similars.

La norma no està escrita, però s'ha dit de viva veu (i potser aviat l'escriurem):

-el material a circular és de carrilet, vagons curts de dos eixos, o de bogis no massa llargs,

-tots els vagons han de dur doble enganxall

-l'allargada màxima del tren és de 6 vagons de dos eixos. Cada vagó de bogis es compta com dos de dos eixos.

-material comercial o artesanal amb motoritzacions comercials tipus LGB, Piko, o qualsevol altra marca

-material que hagi estat provat prèviament, per a evitar convertir el MOMI en un circuit de proves (quan hi ha públic hem de donar un espectacle en que els trens funcionin de forma regular i correcta)

-òbviament el material artesanal de mides grans no podrà circular per qüestions de gàlib, i ha de ser capaç de circular per R1 (per exemple, no se m'acudirà de portar el Ferrostaal, i encara menys el ABH quan el tingui fet)

També hi ha normes que no són del material:

-Qui porti material s'ha de responsabilitzar de la seva circulació durant tot el temps que circuli.

-Sempre hi ha d'haver com a mínim una persona dedicada amb els cinc sentits a controlar/dirigir les circulacions (però millor que siguin varies, especialment ara que el MOMI està prenent proporcions considerables i a demés en corba!). Si aquesta persona s'absenta ha de buscar un substitut.

Aquestes normes simples i fàcils són les que han sorgit amb l'experiència de les expos fetes fins ara.

EL meu ferrostal si gira en R1 i va funcionar a Bagà sense problemes...els ABH o ABJ no i menys el VT....tampoc el Man de Feve

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 38
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 5000

MissatgeAssumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI   Dl Abr 16, 2018 5:35 pm

Mentre el material passi sense problemes, no té per què no circular, sempre que compleixi les normes.

Qui tingui dubtes, pot venir a les jornades tècniques a fer proves, així es veu si el material és apte o no.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions http://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado




MissatgeAssumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI   

Tornar a dalt Ir abajo
 
Normes escrites i no escrites del circuit MOMI
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Circuit classificador MOMI
» El circuit del soterrani [Tramblau]
» El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]
» Die Töffelholmer Kleinbahn, un interessant circuit en IIe
» El meu circuit [Bantren]

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits interiors o modulars :: El circuit modular MOMI-
Canviar a: