TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Locomotora Batignolles WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Locomotora Batignolles

Ir abajo 
+6
Mitjans
alvarop
MALLET73
ostman
Sisu
fve
10 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDc Feb 03, 2016 10:02 am

Nota del moderador: Aquest fil prové del projecte de construcció de la Batignolles d'en Sisu. L'he separat des del moment en què es comença a parlar de les locomotores reals en sí.

Sense comentaris.........

Be, m'agrada aquesta composició clàssica.

Locomotora Batignolles 2rhbaxu

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6852

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDc Feb 03, 2016 7:21 pm

Bonica foto, saps a quin ferrocarril pertany la foto?. La màquina està amb els colors de fàbrica.
Personalment m'agraden més els trens de mercaderies que els de passatgers, com a molt un mixte amb un vagó per passatgers i prou. Si un dia puc tenir circuit serà petit i no podré fer trens llargs, serà més de carrilet per això les composicions i el material en el que penso és perquè s'adapti a un espai petit.

Gràcies, super12
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDc Feb 03, 2016 9:16 pm

Una imatge fantastica...
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDc Feb 03, 2016 10:22 pm

Sisu escrigué:
Bonica foto, saps a quin ferrocarril pertany la foto?. La màquina està amb els colors de fàbrica.
Personalment m'agraden més els trens de mercaderies que els de passatgers, com a molt un mixte amb un vagó per passatgers i prou. Si un dia puc tenir circuit serà petit i no podré fer trens llargs, serà més de carrilet per això les composicions i el material en el que penso és perquè s'adapti a un espai petit.

Gràcies, super12

bé ja saps ara fer algún vagó per aquesta loco....

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Feb 04, 2016 12:29 am

És una foto del Limón Express, per tant és a la línia de ESA Estratègics i Secundaris d'Alacant
Tornar a dalt Ir abajo
alvarop
Trenjardinaire
alvarop


Ubicació : Madrid
Edat : 50
Data d'inscripció : 11/01/2018
Nombre de missatges : 342

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDg Gen 14, 2018 1:48 am

La fotografia anterior és ja de temps de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a la linia Alacant-Dénia quan van restaurar les locomotores diesel Batignolle de l´antiga FEVE que anaven pintades en grog com la composició del Limón Exprés que podeu veure a la foto.

A més a més, les tres locomotors restaurades foren la 1203, 1206 i 1208 i la imatge corporativa tot i que sembla el color de "ESTADO" en dos colors verds, va ser un nou esquema en dos verd clar i oscur per ser igual que els colors de la nova composició del Limon Exprés totalment restaurada. En total es van restaurar en 1988 un total de 12 cotxes de viatjers que quedaven a la estació de Benidorm dos dels quals els van transformer en cotxes saló (bar) i pintat de marró i crema i la resta de la composició en verd i crema.

Quins records d´aquest tren que va circular en aquest ferrocarril, primer amb les batignolles i després amb tres Altshom 1000 que FGV va comprar a FEVE com va ser la 1022, 1030 i 1032 (es va comprar també la 1024 pero només com a locomotora de reserva per les peces de recambi).

El ferrocarril Alacant-Dénia abans del 1971, Alacant-Dénia / Dénia-Caricaixent va tenir fins a 5 locomotores Batignolles (1203, 1204, 1206 i 1208) més una que va a arribar en 1985 pero que ningú sap quín era la seva numeració. Es va dir que podría ser la 1202 o la 1209 però mai ningú va saber catalogar-la al Ferrocarril Alacant-Dénia a la fi de l´epoca de FEVE en 1986. Es van fer alguns estudis per trobar quina numeració tenia. Sí que es cert que es sabía que la 1201 no podia ser perque estava al Nord de FEVE a la línia de Bilbao o despuès a Asturies. La 1207 tampoc perque era a la linia Palma-Inca. Llavors, tenia que ser o la 1202 o la 1209 o potser, la 1210 que es va a descartar perque es va trobar que era al Nord de FEVE.

Un poc d´historia de la locomotora Batignolle 1200 para aquest diumenge  Very Happy  Very Happy  Very Happy

Bon diumenge a tothom encara que fred... molt fred...  plou  neu

Locomotora Batignolles Trasla10

Aquí podeu veure el trasllat del vell material del Limon Exprès des de Benidorm fins a Alacant, entre la Vila Joijosa i El Campello sobre el pont metàl·lic del Barranc d´Aigües amb la nova locomotora Batignolle restaurada portant la vella composició que anava a ser restaurada.

A KTK li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDg Gen 14, 2018 1:54 am

Molt interessant Álvaro!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDg Gen 14, 2018 2:11 am

Moltes gràcies per tota aquesta informació.

Jo em pensava que els dos verds de la Batignolles eren els colors FEVE. No sabia que era per la raó que tu has dit.

Al mig de la composició hi veig un Martorell ex-Catalans. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alvarop
Trenjardinaire
alvarop


Ubicació : Madrid
Edat : 50
Data d'inscripció : 11/01/2018
Nombre de missatges : 342

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDg Gen 14, 2018 7:15 am

Sí Amadeu, es cert... la dues composicions del Limón Exprés estaven formades per cotxes del Manresa-Olvan i del Dénia-Carcaixent. En total hi havia 15. Però poc abans de la creació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), es van vendre 3 cotxes i van quedar només 12, que es van reformar per crear el nou Limón Expres en color verd i crema sota la direcció de FGV.

Locomotora Batignolles Alstho10
FOTO 1: Alsthom 1022 FGV pintada de colors FGV amb una composició normal del Limón Exprés en temps de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana

Locomotora Batignolles Le_10
FOTO 2: Alsthom 1032 FEVE rebuda de FEVE encara amb la imagte corporativa de FEVE però amb el logos de FGV en blau

A KTK li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
alvarop
Trenjardinaire
alvarop


Ubicació : Madrid
Edat : 50
Data d'inscripció : 11/01/2018
Nombre de missatges : 342

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDl Gen 15, 2018 12:31 am

La Batignolle de FEVE recent pintada a la estació de Dénia Nord del antic ferrocarril Dénia-Carcaixent... Molt maca aquesta locomotora i a més amb color del Limon Exprés en temps de FEVE a la meva terra, Alacant!!!  Very Happy  Very Happy  Very Happy

Locomotora Batignolles Bc07b610

A KTK li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDl Gen 15, 2018 1:36 am

Bonica foto. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6852

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Gen 18, 2018 4:49 am

És tan horrorosament maca...... somriu somriu somriu
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Gen 18, 2018 4:50 am

Doncs sí, Narcís, té el seu encant. Vas fer una bona elecció i una molt bona feina!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
alvarop
Trenjardinaire
alvarop


Ubicació : Madrid
Edat : 50
Data d'inscripció : 11/01/2018
Nombre de missatges : 342

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Mar 29, 2018 6:45 am

Hola de nou...

Aquí teniu una foto que, si bé, és conegud, crec que és una gran foto de la entrega de Batignolle a la Factoría de CAF... Una gran foto històrica amb els colors "Estado" Tren Tren Tren

Locomotora Batignolles Batign14

Salutacions. Álvaro.

A KTK li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6852

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Mar 29, 2018 7:00 am

En aquesta versió de fàbrica és en la que jo vaig pensar al acabar la màquina però dins les meues limitacions. Em dono satisfet pel resultat obtingut, va ser un projecte que em va portar molta feina.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Mar 29, 2018 7:24 am

En aquesta foto que has posat, Àlvaro, sembla que la màquina estigui sobre una plataforma de RENFE per el transport de material de via mètrica.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alvarop
Trenjardinaire
alvarop


Ubicació : Madrid
Edat : 50
Data d'inscripció : 11/01/2018
Nombre de missatges : 342

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Mar 29, 2018 10:58 am

Sí, en efecte, Amadeu... és la factoria de CAF i llavors la portaríen en un vagó especial de l`antiga R.N. (Red Nacional) RENFE per portar-lo a alguna línia de vía mètrica a alguna zona amb estació de RENFE.

Potser que al Puertollano-Peñarroya o qui sap on a algún ferrocarril on aquesta màquina en aquesta época del 60 anara a circular.

Ja saps que aquesta locomotora va circular per molts ferrocarrils de vía mètrica i que va ser una locomotora important a la xarxa diesel de via mètrica a Espanya en aquells anys i mès endavant. Fixatque, per exemple, al Ferrocarril Alacant-Dènia vam tenir fins a 4 Batignolles (1203, 1204, 1206 i 1208) en servei i una mès que mai van entrar en servei i que va a arribar al 1984/1985 a Alacant sense numeració i en verd "Estado", supuso per peces de recambi.

Una abraçada. Álvaro.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Mar 29, 2018 5:54 pm

Efectivament. Va ser una màquina que va circular per moltes línies de via mètrica espanyoles. Em consta que varen ser deu màquines construïdes per CAF sota llicència Batignoles-Châtillon (França), entre 1959 i 1961.

Les deu màquines varen ser destinades de la següent manera:

locomotora 1201 al FC Aznalcollar Guadalquivir
locomotora 1202 al FC Buitron-S Jan del Puerto (via 1067 mm) (posteriorment Cartagena Los Blancos?)
locomotora 1203 al FC Carcaixent-Denia (posteriorment al FC Alacant Denia)
locomotora 1204 al FC Madrid-Almorox (posteriorment al FC Alacant Denia)
locomotora 1205 al FC Buitron-S Jan del Puerto (via 1067 mm) (posteriorment Cartagena Los Blancos)
locomotora 1206 al FC Carcaixent-Denia (posteriorment al FC Alacant Denia)
locomotora 1207 al FC Sadaba-Gallur (post. Amorebieta-Bermeo i despres Mallorca -via 914 mm-)
locomotora 1208 al FC Madrid-Almorox (posteriorment al FC Alacant Denia)
locomotora 1209 al FC Peñarroya-Puertollano (post. Amorebieta-Bermeo, i despres Santander-Bilbao)
locomotora 1210 al FC Peñarroya-Puertollano (post. Amorebieta-Bermeo, i despres Santander-Bilbao)

Malauradament no tinc dades posteriors al 1982, i per tant no puc confirmar quina va ser la cinquena màquina arribada al FC Alacant-Denia.

Si a la foto que has posat es veiés una numeració podríem saber a quina línia anava.

A KTK li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6852

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Mar 29, 2018 7:15 pm

Potser totes aquestes dades i fotos haurien d'estar en un fil diferent dedicat al tren real i així serien més fàcils de trobar si algú hi està interessat, no Amadeu?. Aquest ja és un fil acabat de la meua construcció de la Batignolles.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDt Abr 03, 2018 1:05 am

Fet super12

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1026

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Maig 18, 2023 5:48 am

Nota del moderador: Aquest post prové del projecte de construcció de la Batignolles d'en Sisu. L'he separat des del moment en què es comença a parlar de les locomotores reals en sí.

És magnífic! Les meves més sinceres felicitacions!  genial  genial  genial  genial  genial  genial  genial  genial  genial


Descobreixo aquest tema perquè busco els plànols d'aquesta locomotora.


Amicalment,


Christophe
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1376

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Maig 18, 2023 6:30 am

Bona tarda Christophe,
No sé si et poden servir aquests. Són els únics que tinc.
ja em diràs alguna cosa.
Salut i feina,
Albert

Locomotora Batignolles Batign11

A KTK li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1026

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Maig 18, 2023 9:26 am

Moltes gràcies betulo237! Al llibre hi havia un diagrama sobre els trens del delta de l'Ebre, però li faltava la vista frontal que per a mi és la més important!

És estrany: en pla, la màquina sembla més baixa i més ampla... pot ser culpa de la reproducció. Però no importa sempre que hi hagi dimensions.



M'agraden molt aquestes màquines! Aquí hi ha les germanes grans (via del 1435): cinc es van lliurar al ferrocarril de l'est de Lió. Es va construir una sisena per a Péchiney (Sabart, 09). Aquesta sisena locomotora es vendrà finalment a Est-de-Lyon.

Locomotora Batignolles Second10



Mai havia fet la connexió amb locos alemanys. És molt possible que aquestes locomotores siguin més o menys derivades de locomotores tipus V36 per exemple.


Aquí hi ha una altra versió, cobstruite per al Marroc. Notareu que el xassís és molt diferent: estem lluny del V36 alemany i molt més a prop del SNCF C 61000!

Locomotora Batignolles Cfm_0310
fr.wikipedia.org




Locomotora Batignolles 49804110
maroc.forumpro.fr



Locomotora Batignolles 49804111
maroc.forumpro.fr


Fa uns dies, mentre buscava una altra cosa, vaig descobrir una versió construïda per a la Xina. Però no he desat la foto immediatament i ara no la trobo. Dany!

Amicalment,


Christophe

A KTK li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1376

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Maig 18, 2023 9:38 am

Excepte la primera foto cap de les altres porta el contrapes entre les rodes més a prop de la cabina de conducció.
À l'exception de la première photo, aucune des autres ne rapproche le contrepoids entre les roues de la cabine du conducteur.
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1026

Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitimeDj Maig 18, 2023 11:10 am

Això és el que explicava: el xassís de la versió marroquina és molt diferent i recorda més al C 61000 de la SNCF, mentre que el xassís de la FEVE 1200 (o el de les locomotores d'Est-de-Lyon) evoca realment el de el famós V36 del DR!



Locomotora Batignolles 1280px12
fr.wikipedia.org



El vehicle darrere no té motor dièsel, només motors elèctrics de tracció. Això duplica l'adherència però no la potència.

A TOG y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Locomotora Batignolles Empty
MissatgeAssumpte: Re: Locomotora Batignolles   Locomotora Batignolles I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Locomotora Batignolles
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent
 Temas similares
-
» Locomotora Batignolles
» Projecte construcció locomotora Batignolles (Tallers dels Aspres)
» Locomotora Berga i locomotora Madrid-Almorox
» Locomotora 254 FGC
» Locomotora 2-4-0

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Catalunya, Balears, Valencia-
Canviar a: