TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)

Ir abajo 
+12
ODAKIM
ignasibaga
el terrat de margarit
TramBlau
Francesc
MALLET73
ostman
tram47
Mitjans
Sisu
lluis7
Olot
16 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 07, 2018 12:58 am

Gràcies.

Amb els fons de decorat dels costats curts ja hauré acabat pràcticament tot el treball de fusteria, i d'estructura. Caldrà ajustar-los, però això ja no és res. També caldrà repassar els defectes dels dos costats vistos i pintar-los de verd avet, segons norma.

Llavors ja podré fer el decorat.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 07, 2018 1:26 am

Tren genial genial genial applaud applaud applaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 07, 2018 8:57 am

No tan genial, Pere, no tant:

Us explico un nou error que he comès, ja que precisament l'execució d'aquests mòduls és precisament per a que els qui en facin després, quan ja estiguin en norma, no caiguin en els mateixos errors que jo.

L'error va ser de tallar les pantalles de fons de decorat a la mida exacta del mòdul. En el cas de les pantalles grans, la mida d'amplada del mòdul del punt a on van instal·lades és de 46,3 cm. I aquesta és la mesura que en teoria hauria d'anar be perquè les pantalles facin una paret compacte.

Però no és així. I no ho és perquè nosaltres no som fusters i no tenim les eines, el coneixement i la pràctica que pugui tenir un professional. I això es veu quan ensamblem dos mòduls i comencem a veure que l'ajustatge del acoblament entre els dos mòduls és molt lluny de ser perfecte i de vegades hi ha separacions d'uns mil·límetres, de formacions, des-ajustatges... etc.

Total: que m'he trobat que un cop muntats tots els quatre mòduls en corba amb els fons de decorat muntats, hi ha una separació entre ells que pot oscil·lar entre varis mil·límetres. He mirat de fer mes gran el forat del cargol, el que permet que la fixació tingui una mica de joc, però això només m'ha permès d'ajuntar les pantalles dos a dos, i llavors en la separació del mig m'he trobat amb una separació entre pantalles de 5 o 6 mil·límetres. El meu consell, per tant, és fer les pantalles en dos o tres mil·límetres de més. Sempre s'hi és a temps de tallar un sobrant mentre que si has fet curt és més difícil de solucionar.

En el meu cas, per a solucionar-ho, he fet que els forats per a collar les pantalles permetin una folgança. D'aquesta manera, si tiro les pantalles una mica endavant, com que la base del mòdul serà més estreta com més endavant vagi, ho puc compensar.

Vet aquí una imatge del forat acabat de fer: (està molt lleig perquè encara s'hi ha de passar una llima per a fer-lo més regular)

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 44610

Gràcies a aquesta idea ara tinc tot el fons de decorat del costat llarg ajustat.

Demà miraré de fer la fixació per l'altre costat, el curt.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 07, 2018 9:14 am

Aquestes ranures per a fixar, ja sigui el decorat o altres coses està bé que estiguin per ajudar a centrar o ajustar, el problema és que surtin bé quan les fas, dues o tres forats i la llima, o jugar amb la broca entre els dos o tres forats. Aquesta és la teoria, la pràctica és una altra cosa

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDg Jul 08, 2018 9:07 am

Dons ja veurem quin resultat donarà la llima.

Treballs d'avui, fets molt a ralentí per la forta calor que ha fet avui.

Els fons de decorat del costat curt ja han estat fixats. Vista costat públic

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 44710

I vista del costat interior

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 447_110

Els forats per a fixat els fons de decorat costat llarg poden ser utilitzats per a "plantar-hi" els postes de telègraf

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 447_210
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDg Jul 08, 2018 9:33 am

Molt bona solució per a tapar les ranures amb pals de telegrafos. super12 super12 super12
Si les ranures et surten com les meves, són una mica anàrquiques

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDg Jul 08, 2018 5:08 pm

Anàrquiques?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDg Jul 08, 2018 7:33 pm

Olot escrigué:
Anàrquiques?
Doncs això, sent coses iguals no hi ha dos iguals, tenen personalitat pròpia i caràcter diferent riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDg Jul 08, 2018 7:58 pm

aquests moduls t'estan donant molta feina, Amadeu, pero el resultat no pot ser (serà) més que espectacular.
Chapeau ok
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDg Jul 08, 2018 8:11 pm

Els traus colissos s'utilitzen inclòs en la mecànica més precisa, ja que les toleràncies de fabricació, per petites que siguin, sempre hi són, per tant, no t'has de preocupar massa d'haver hagut de fer-los, ja que l'únic que canviaria amb eines més adequades és que potser serien una mica més petits, però ser-hi, hi han de ser.
És com per exemple, els forats per passar el cargol, que sempre serà més gran que el mètric que tenen. M6, forat de 6,5 mínim, per a poder passar-lo bé. En el nostre cas, utilitzem M6 i forat de 8, així que els muntatges sempre han de poder-se fer.

L'aspecte que presenten aquests mòduls és molt bo, és una gran feina la que estàs fent. Gràcies per obrir camí.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDg Jul 08, 2018 10:29 pm

reverent reverent reverent reverent reverent reverent applaud applaud applaud genial genial genial genial genial genial genial genial

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
jordi
Trenjardinaire
jordi


Ubicació : barcelona
Edat : 54
Data d'inscripció : 06/08/2014
Nombre de missatges : 332

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDl Jul 09, 2018 6:16 am

Aquest moduls tenen un aspecte pulid, m'agraden. Els postes de telegraf sempre m'han agradat omplen

l'espai sense que és noti.

Anim ja falta menys Wink Wink
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDl Jul 09, 2018 6:49 am

Gràcies per els vostres comentaris.

Avui feines menors (o no tant)

Per començar he massillat els frontals per preparar-los per a pintar segons norma. Com que s'hi ha de fer varies capes de massilla, i triga a assecar-se, mentrestant he fet una caixa per les pantalles del fons de decorat. L'experiència de portar les altres de la Fàbrica m'ha ensenyat que val més que estiguin ben protegides perquè quan no és un cop és una rascada, i quan no és res d'això és una caiguda...

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 448_110

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 448_210

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 448_310

I en acabat he mirat d'avançar feina fent els gruixos per a donar forma al llit de balast, i per alleugerir pes ja que d'aquesta manera evito omplir amb grava tot el buit entre travesses reduint considerablement la quantitat de grava a posar.

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 44810

Demà més.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDl Jul 09, 2018 8:45 am

Ara sí que m'has deixat de pedra amb aquesta caixa...! affraid

El primer que he pensat és què havies comprat que et venia amb aquesta caixa...

Impressionant, de veritat!

I això del porex sota el balast, és una bona idea també. study

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDl Jul 09, 2018 8:53 am

Tren aplaud aplaud aplaud aplaud El porex entre travesses és una idea que et copiaré

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDl Jul 09, 2018 9:07 am

Mitjans escrigué:
Ara sí que m'has deixat de pedra amb aquesta caixa...! affraid
El primer que he pensat és què havies comprat que et venia amb aquesta caixa...
Impressionant, de veritat!
I això del porex sota el balast, és una bona idea també. study

Lo del porex per reduir balast ja ho vaig fer a La Fàbrica. Va funcionar i aquí ho torno a fer.

Lo de la caixa no ho vaig fer. No fer-ho no va funcionar, per això aquest cop si que ho faig. Very Happy

TramBlau escrigué:
Tren aplaud aplaud aplaud aplaud El porex entre travesses és una idea que et copiaré

Pere

És una làmina de porex molt fina, de només tres mílimetres. També pot ser un altre material, com ara suro, cartró, depron, etc etc.

Només es tracta de fer una mica de gruix (no massa) amb un material lleuger i que permeti la cola blanca, amb la que enganxaré després el balast.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDl Jul 09, 2018 6:39 pm

Bones idees super12
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDt Jul 10, 2018 4:17 am

Pere, com que veig que t'agrada la idea, aquí te l'explico gràficament. Aquest és el perfil de via que faig:

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 44912

Aquí pots veure tot el que omplo de porex a sota la grava. Al costat de la via i de forma paral·lela a aquesta, hi poso unes petites tiretes d'un 10 o 11 mil·límetres. Dins de la travessa una tireta de 9 cms de llarg (allargada de les travesses) per la distància entre les travesses com a amplada. Tot això fet d'una planxa de 3 mm de porex que hi ha al comerç per a enganxar a la paret per treballs de decoració.

Aquest gruix de 3 mm em va be per la granulometria de la meva grava, tal com es pot apreciar a la fotografia, ja que si en poso més els "grans" del balast no hi cabrien i sobresortirien de la travessa. Naturalment si fes servir un balast més fi podria posar més de 3 mm de gruix.

La tireta entre travesses la he dibuixat jo en color verd turquesa perquè la foto està feta a l'extrem d'un mòdul de La Fàbrica, i en els extrems de la via de cada mòdul no n'hi vaig posar per que tenia por de que fos massa fràgil. Per això és que si no l'hagués dibuixat, aquí no es veuria. En canvi en els mòduls en corba si que n'hi poso. Amb l'experiència dels mòduls de La Fàbrica, no trobo que hagi de ser tan fràgil. I si m'equivoco, ja ho repararé i els trauré.

A la foto també he posat les mides de la secció del meu llit de balast, per si et convé.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDt Jul 10, 2018 5:13 am

Vet-ho aquí:

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 45010

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 450_110

Trucs d'astúcia:

Problema: com que la capa de grava és bastant fina (tot el que permet la granulometria que utilitzo), de vegades per sota de la grava es veu el blanc del porex. Si el forat és prou gros, hi podem afegir una mica de grava mirant de que caigui a dins. Però de vegades és massa petit perquè hi entri el balast.

Solució 1: la grava fa una pols que es va quedant a sota dels recipients amb que l'emmagatzemo o amb que la manipulo. Només cal posar una mica d'aquesta pols allà a on es vegi el porex i, a sobre, deixar-hi caure cola blanca rebaixada amb aigua en la mateixa proporció que s'utilitza per a encolar la grava.

Solució 2: quan el problema es dóna en algun punt a on no s'hi pot afegir més grava, ni pols, ni cola, només cal donar una pinzellada de pintura a l'aigua color gris pedra, als forats que trobem "en blanc".
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDt Jul 10, 2018 6:52 am

Gràcies Amadeu per les explicacions  super12  super12  super12 fantàstic, es redueix el pes amb menys quantitat de balast, és més fàcil de treure si cal fer modificacions. Per solucionar el problema de buits en blanc, el que faig és tenyir el balast amb negre molt diluït, la cola molt diluït per fixar el balast el tenyeixo amb pintura negra i no es veuen buits

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDt Jul 10, 2018 6:58 am

De res, un plaer, com sempre.

TramBlau escrigué:
... és més fàcil de treure si cal fer modificacions...

No ho havia pensat, però és totalment cert. Vet aquí una altra avantatge.  Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDj Jul 12, 2018 11:39 am

Últims treballs amb l'estructura.

Després d'un bon massillat ha vingut la pintura. Com a massilla he trobat aquesta i m'ha anat de fabula, i que poso aquí per si a algú li és útil:

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 45111

Omple buits molt amples, es seca ràpid, i es treballa molt be.

I aquests són els mòduls, que ja han rebut una primera capa de pintura verd avet, segons norma (les cares costat públic, òbviament):

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 451_110

Posats a fer, he fet un repas als mòduls de La Fàbrica, ja que tenien alguns cops i altres petites coses a arreglar. Això, a demés de que un cop hi vaig afegir els llistons anti-caiguda es varen quedar sense pintar.

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 451_210

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 451_310

He trobat que tot i fer servir la mateixa referència que ja havia fet servir per aquests mòduls, la pintura es veu bastant més clara. Potser sigui perquè, com que és brillant li vaig donar una capa de vernís setinat. Això podria haver enfosquit una mica la tonalitat. Potser.

Per si a algú li és útil, faig servir pintura VALENTINE ref E043.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDj Jul 12, 2018 10:23 pm

10 10 10 10 10 10 formidable formidable formidable formidable Felicitats Felicitats Felicitats applaud applaud applaud genial genial applaud applaud genial treball treball treball treball
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 14, 2018 12:42 am

La pintada dels mòduls ja està acabada: avui li he fet una segona capa.

I fins aquí tot allò que es podia explicar. Ara ve la decoració, i aquesta part la deixo en suspens. No és que hagi pensat res extraordinari com a decoració, només és que sempre val la pena deixar alguna cosa per a descobrir. Així que la decoració ja la veureu a Bagà.

super12
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitimeDs Jul 14, 2018 12:44 am

Molt bé, doncs caldrà esperar...

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 7 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)
Tornar a dalt 
Pàgina 7 de 11Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Següent
 Temas similares
-
» Construcció FÀCIL de MODULS EN CORBA
» Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont
» faldó mòduls momi
» MOMI: inventari de mòduls
» nous moduls ferroviaris MOMI Català mallet73

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Circuit modular MOMI-
Canviar a: