TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)

Ir abajo 
+12
ODAKIM
ignasibaga
el terrat de margarit
TramBlau
Francesc
MALLET73
ostman
tram47
Mitjans
Sisu
lluis7
Olot
16 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDv Maig 25, 2018 3:31 pm

MALLET73 escrigué:
Amadeu, podries donar-me les mides d'aquest mòduls per tenir-les.

gràcies

mallet73

Amb molt de gust.

(Ja les havia donat a la primera lagina del fil Very Happy )

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Mc_1110

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Esquem11
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDv Maig 25, 2018 3:36 pm

Si ara que ho has dit ho he mirat i tens tota la raó vosté perdoni..ara en prenc nota i ja les tindré per fer els calculs de properes trobades...

gràcies

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDv Maig 25, 2018 3:40 pm

Res a excusar. Tots comprenem que això de l’organitzacio de les trobades porta feina i no tens temps de rellegir i buscar.

Per això te l’he buscat amb molt de gust.

smiley-char013
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 05, 2018 2:39 pm

Olot escrigué:
Res a excusar. Tots comprenem que això de l’organitzacio de les trobades porta feina i no tens temps de rellegir i buscar.

Per això te l’he buscat amb molt de gust.

smiley-char013

Doncs un altre pregunta Amadeu!!

En els moduls normals, la via exterior la tenim amb balast i la del darrera no i fins i tot de vegades la del darrera la descollem per ajustar..com ho tens pensat fer amb aquests moduls?? La decoració que tapa la via de retorn també potser un problema, no?? o ja tens pensat com resoldre tot plegat?? ho dic per que si sempre van amb el mateix ordre seria facil però si s'intercanvien i de vegades són par expositor i altres visitan com faràs el canvi....??¿?

per curiositat!!?¿? riuuuu riuuuu riuuuu

gràcies

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 05, 2018 2:43 pm

"La curiosidad mató al gato..." riuuuu

Lo seu és posar balast a les dues vies i que les vies de TOTS els mòduls estiguin a mida... amb això, no hi hauria d'haver problema.

El tema del decorat, a veure què ens diu l'Amadeu, que és qui hi ha donat voltes...

por

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 05, 2018 3:35 pm

Efectivament, si el mòdul és reversible, les dues vies han de portar balast.

Tal com diu en Joan, les vies han d'estar a 70 cms de distància (de centre a centre, o de carril dret a carril dret, o de carril esquerra a carril esquerra -es mesuri com es mesuri, la distància entre les dues vies ha de ser exactament 70-). com és natural, no he previst descollar les vies perquè van amb grava, i perquè estaran perfectament a distància. I això és el que te de fer tothom perquè els mòduls encaixin entre ells.

Això també ha estat així amb els meus de La Fàbrica, i no he hagut de tocar res quan els he muntat junts. Tothom te de tenir cura de tenir les dues vies separades exactament 700 mm.

En quant al decorat, vag poder constatar amb els mòduls davant meu que el material mòbil no toca al decorat, també amb les següents condicions:

1) el material ha de ser petit (vull dir no massa larg), i ha d'estar dins del gàlib, tal com ja tenim costum de respectar en el MOMI darrerament, a partir de la nostra experiència.

2) que el decorat estigui posat perfectament a la mida corresponent, i que no tingui gruix, ni nervis, ni res que prengui part del just espai que queda entre el material i el decorat.

Si es respecten aquest punts, tot anirà be.

I com que el mòdul és reversible, hauré de fer dos decorats per cada mòdul: un de curt, i un de llarg.

Així de simple. Very Happy

No pateixis, que a Bagà ho veureu clar.

I encara hi ha una altra cosa: tots els mòduls rectes fan 90 cms de fondària, mentre que els de corba en fan 94:

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Planti10

Això és perquè en els mòduls rectes el centre de via costat públic dista 12 cm de la vora, mentre que del costat nostre, dista només 8 cms. Com que els de la corba han de ser reversibles, és a dir que les dues vies s'han de poder posar al costat públic, les dues vies han d'estar a 12 cm de la vora. Estèticament això passarà desapercebut, ja que els 4 cms que sobren, sempre quedaran al costat nostre, perquè la via interior és la que només està a 8 cm. Per tant això no és cap problema.

No sé si m'he sabut explicar clar. Potser també mirant les fotos anteriors en aquest mateix fil, de les proves de muntatge que vaig fer a casa amb els meus mòduls, es pot veure més clar. En qualsevol cas, al novembre ho veureu amb claredat.

I finalment de moment ja puc dir que he comès dos errors, que es podran millorar amb els mòduls en corba que es facin més endavant, quan ja estigui la norma aprovada. Aquests són, a saber:

1) el radi de la corba R1 és massa petit. Fa mal als ulls quan es posa el mig de tanta recta que tenim. Quan és una "corba d'emergència" com el bucle de retorn, que interessa que no ocupi gaire, és raonable en el nostre cas fer servir el R1. Però aquí no queda be. Per això ja veig que els meus mòduls, malgrat siguin pensats per a ser reversibles, estaran condemnats a estar posat sempre amb la corba petita al costat interior, amagada del public. Tot i així a Bagà un muntarem un amb el radi petit al costat públic, com es pot veure a l'esquema de muntatge. Així comprovarem que segurament tots acabarem amb mal de ventre.  riuuu

2) que fer quatre mòduls (tota una corba de 90º) una sola persona és carregar-se massa feina i és un problema de transportar. En el meu cas, per a posar un exemple, o porto la fàbrica o porto la corba (a no ser que em compri un remolc). O porto els 9 mòduls i no porto material, i viatjo sol!
En canvi, si cada un de nosaltres en fes només un, no representaria el mateix problema i podríem tenir encara més mòduls en corba. Però això ja ho veurem quan la norma estigui aprovada, després de les proves de Bagà. Ara encara no és el moment, perquè encara poden sortir més errors, o coses millorables. I aquí es tracta de que els demés no caieu en el mateixos errors que jo, i pugueu aprofitar-vos de l'experiència d'haver fet aquests primers mòduls de prova.

Si voleu més detalls, també he pogut veure que les connexions intermodals no poden anar al costat dels exposants, com en els mòduls rectes, perquè com que són reversibles, n'hi hauria d'haver també uns a l'altra costat, és a dir que sempre es veurien des del costat públic. I a demés, n'hi hauria d'haver quatre per mòdul!
Per a solucionar això he trobat que la millor solució era fer només dues connexions (com a tots els altres mòduls) però en lloc de ser a la fusta costat interior, seran a sota, i a mig mòdul, de manera que estiguin a la mateixa distància d'un costat que de l'altre per a que es puguin endollar amb el mòdul veí. Això implica que els mòduls en corba hauran de tenir un cable de connexió una mica més llarg que els altres. He comprovat que amb uns 75 cms n'hi ha prou, mentre que els normals poden ser només de 40/50 cms.
Caldrà dos cables de 75 cms per mòdul.

També he vist que la distribució de les potes dependrà de com es muntin, si junts formant una corba amb varis mòduls en corba o només un. Si es posen els 4 moduls junts caldrà 4 potes (tres al costat llarg i una al costat petit), mentre que si s'en posa un de sol no caldrà cap pota (s'aguantarà amb els mòduls veins, del que es dedueix que els ponts no poden ser veïns de la corba !). En qualsevol cas, cada mòdul ha de tenir tres punts per a posar-hi les potes de diferent manera, i aquests han de ser: dos al extrems del costat llarg, i un a un extrem del costat petit. Això, a demés de poder fer les combinacions necessàries, també permet que un sol mòdul, totalment independent, s'aguanti amb tres potes, per exemple, per a treballar-hi.

I de moment aquestes són les meves conclusions.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 05, 2018 3:48 pm

Penso que s'entén clarament.

En quant a fer radis més grans, caldrà fer-ho amb les dues vies per separat, sinó, quedaran uns mòduls tan grans com els rectes.

Jo havia fet un plantejament amb aquest concepte, en el que es combinaven mòduls amb una sola via de R3 i algun de recte, també amb una sola via.

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Modul_12

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Image014

És una idea...

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 05, 2018 4:17 pm

No queden tan grans com sembla, Joan. Ja els tinc dibuixats i calculats. Són perfectament factibles.

Ara, si que es podrien tallar per la meitat i, tal com em va proposar en Francesc, fer que una meitat quepiga a dins de l'altra. Però lo de la forma que has dibuixat tu, no seria tant consistent com un mòdul sencer. I s'ha de tenir en compte que a la corba, els mòduls tenen moltes més tensions que a les rectes. Han de donar una solidesa.

Per això vaig descartar aquest sistema al principi d'imaginar com fer-los.

Per això i perquè cal mantenir una homogeneïtat entre els mòduls: la via vista, una zona de decorat i una via amagada... ja saps.
Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 05, 2018 4:25 pm

Per a R3 seria així:

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Planti11
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 05, 2018 4:54 pm

carai quines conclusions reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent aplaud aplaud aplaud

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 05, 2018 5:55 pm

Ara jo donava voltes als teus mòduls...no has pensat de posar un Arduino que controli el pas dels trens que quant entrin a la corba petita redueixin la seva velocitat!!??? per que sigui el seu pas més atractiu a la vista i no tan accelerat??? Wink Wink nose nose Wink Wink dic jo??

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 05, 2018 7:29 pm

riuuu riuuu riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 05, 2018 8:17 pm

Aquí jo hi posaria unes resistències...! riuuuu riuuuu riuuuu

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDc Jun 06, 2018 9:55 am

Mitjans escrigué:
Aquí jo hi posaria unes resistències...! riuuuu riuuuu riuuuu

nono nono nono nono nono més aviat amb 25% de inclinació aixó ja reduiria la velocitat!!! riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDc Jun 06, 2018 2:17 pm

Aixo depèn del sentit de marxa del tren. riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDs Jun 16, 2018 4:28 pm

Com que el més de novembre es va acostant, és qüestió de posar fil a l'agulla. Avui he corbat tots els carrils que faltaven.

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Img-2010

La operació ha sigut molt més fàcil del que semblava. Ho he fet a mà, doblegant amb els dits, amb un punt de recolzament. El punt de recolzament ha sigut el cargol de taula. Ho he fet tal com en Francesc Casa va tenir l'amabilitat d'ensenyar-me en una visita.


Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Francesc
Trenjardinaire
Francesc


Ubicació : Barcelona
Edat : 80
Data d'inscripció : 22/01/2009
Nombre de missatges : 928

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDs Jun 16, 2018 5:24 pm

Jo em vaig apoyar en el cargol que tens al teu taller car era el punt més sòlid i estàtic que vaig veure. Sempre és la idea del que vols fer..., l'eina és secundari.
Tornar a dalt Ir abajo
Francesc
Trenjardinaire
Francesc


Ubicació : Barcelona
Edat : 80
Data d'inscripció : 22/01/2009
Nombre de missatges : 928

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDs Jun 16, 2018 5:57 pm

Ep! Se m'oblidava. Els rails han estat fàcils de doblegar car eren vies corbes R3. Si haguessin estat vies rectes no s'haurien doblegat tan bé, i possiblement haurien fet un moviment de gir en sentit longitudinal; es a dir hauriem fet un tirabuixó. El fet d'obrir una corba R3 -o qualsevol altre- és factible i rel·lativament senzill. La via recta, per corbarla, precisa del dispositiu de tres corrons, amb el central ajustable, per obtenir el radi desitjat.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDs Jun 16, 2018 6:05 pm

Tren super12 super12 super12 Jo faig la mateixa operació per passar de R1 a R2, és fàcil, però no s'ha de tenir pressa per no passar-se

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 18, 2018 8:13 pm

Ja la torno a tenir liada:

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Zzx10

Ara ja tinc totes les vies corbades i muntades. Ara aniré confrontant-los un a un amb els meus mòduls, per a assegurar-me'n de que tot està a la mida correcte.

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Zzx_110

... després vindrà la instal·lació elèctrica, el balast, el decorat...




Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 18, 2018 8:30 pm

Un treball molt net.
És curiós com trenca la monotonia amb una mica de curba super12 super12 super12

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 25, 2018 7:53 pm

La setmana passada vaig completar la instal·lació elèctrica dels quatre mòduls.

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Modcor10

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Modcor11

Ara estic pintant els carrils.


Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 25, 2018 8:01 pm

Ha de ser complex un muntatge que permet diferents posicions del mòdul. aplaud aplaud aplaud
L'electricitat és la meva muntanya russa, tan aviat el trobo fàcil, com no sóc capaç de posar un cable, mai va ser el meu fort.

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 25, 2018 8:44 pm

Dons tot al contrari: és molt senzill.

Tenint en compte que el negre va als carrils interiors i el vermell als exteriors, és igual com muntis el mòdul que sempre quedarà amb el negre a l'interior i el vermell a l'exterior, com demostra la següent imatge:  Very Happy

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Instal10

Per altra banda, els connectors que han d'anar al costat interior els he posat al mig i a sota, de forma que arribin als connectors del costat interior del mòdul veí. Això és perquè com que el mòdul és reversible, no hi ha cantó interior ni cantó visitants, sinó que tots dos costats poden anar indiferentment costat interior o costat públic. Això obligaria a tenir connectors al costat públic que, si be es dissimularien amb el faldó, no quedaria bonic ni seria pràctic.

I això sense comptar amb que per cada mòdul caldrien quatre connectors!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 25, 2018 8:58 pm

Doncs si que era senzill, no se m'havia ocorregut scratch

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)   Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA) - Página 5 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Mòduls MOMI en corba (Mòduls LA CORBA)
Tornar a dalt 
Pàgina 5 de 11Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Següent
 Temas similares
-
» Construcció FÀCIL de MODULS EN CORBA
» Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont
» MOMI: inventari de mòduls
» faldó mòduls momi
» nous moduls ferroviaris MOMI Català mallet73

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Circuit modular MOMI-
Canviar a: