TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Transformació del Schienenbus piko. WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Transformació del Schienenbus piko.

Ir abajo 
+4
peps
TramBlau
ODAKIM
ulises
8 participantes
AutorMissatge
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises


Ubicació : Logronyo
Edat : 64
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1209

Transformació del Schienenbus piko. Empty
MissatgeAssumpte: Transformació del Schienenbus piko.   Transformació del Schienenbus piko. I_icon_minitimeDs Jun 03, 2017 10:29 pm

A la nostra escala la producció comercial de automotors és molt escassa, així que cal recórrer a el poc que hi ha. Després de pensar-ho molt vaig decidir comprar l'Schienenbus de Piko i donar-li un aire de automotor de via estreta. El primer és eliminar els topalls i els lletjos postissos frontals.

Transformació del Schienenbus piko. Ferrob10

A la següent imatge es veuen les diferències del "abans" i el "després". Pel tema del topall central vaig aprofitar uns vells enganxalls que tenia sense ús de LGB que fan funció alhora de topall i enganxi, un sistema similar a l'usat en l'Olot-Girona.

Transformació del Schienenbus piko. Ferrob11

Pel que fa al funcionament de l'automotor tenia els meus dubtes, tenint en compte el sistema de patins amb pestanyes de guiat emprat per Piko. La veritat és que el funcionament és perfecte fins i tot per agulles (R 3), i evita aquest funcionament mediocre del Wismar de LGB amb els seus eixos teòricament -només teòricament- autodireccionables. Aquí deixo un vídeo amb un parell de voltes per la maqueta.

A mikado li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Transformació del Schienenbus piko. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko.   Transformació del Schienenbus piko. I_icon_minitimeDg Jun 04, 2017 8:15 am

Bé pel ferrobús i bé per la maqueta Tren Tren
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Transformació del Schienenbus piko. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko.   Transformació del Schienenbus piko. I_icon_minitimeDg Jun 04, 2017 8:41 am

Tren genial genial applaud applaud applaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

Transformació del Schienenbus piko. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko.   Transformació del Schienenbus piko. I_icon_minitimeDg Jun 04, 2017 10:30 am

genial genial
SALUTACIONS
PEP
Tren
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Transformació del Schienenbus piko. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko.   Transformació del Schienenbus piko. I_icon_minitimeDt Jun 06, 2017 6:16 am

Molt bé aquesta transformació..molt maca!! els colors fantastics!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Transformació del Schienenbus piko. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko.   Transformació del Schienenbus piko. I_icon_minitimeDc Jun 07, 2017 12:39 am

M'agrada el canvi! super12

El que no sé com va és el sistema de patins amb pestanyes que comentes. Ens ho pots ensenyar?

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises


Ubicació : Logronyo
Edat : 64
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1209

Transformació del Schienenbus piko. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko.   Transformació del Schienenbus piko. I_icon_minitimeDc Jun 07, 2017 5:37 am

Mitjans escrigué:
M'agrada el canvi! super12

El que no sé com va és el sistema de patins amb pestanyes que comentes. Ens ho pots ensenyar?

Crec que amb aquesta imatge valdrà. Es veu clarament que el patí i l'eix formen una mena de bogie, de manera que les rodes sempre estan correctament orientades.Transformació del Schienenbus piko. Dscf0010
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Transformació del Schienenbus piko. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko.   Transformació del Schienenbus piko. I_icon_minitimeDc Jun 07, 2017 5:41 am

Entès perfectament, gràcies!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Transformació del Schienenbus piko. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko.   Transformació del Schienenbus piko. I_icon_minitimeDc Jun 07, 2017 6:35 am

No havia vist mai aquest sistema de guiat , res a veure amb els antics  Saragossa de LGB. sempre es veu algo de nou . a part  mol aconseguida la transformaciò i els colors , magnifics.

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Transformació del Schienenbus piko. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko.   Transformació del Schienenbus piko. I_icon_minitimeDv Jun 09, 2017 9:19 pm

Bona feina i bona pensada lo dels patins.
Les transformacions són de les feines més divertides i resultones
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Transformació del Schienenbus piko. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko.   Transformació del Schienenbus piko. I_icon_minitimeDs Abr 22, 2023 8:07 am

Fa més d'un any que vaig aconseguir aquest ferrobus, però pobret tenia alguns defectes que calia reparar.

avui ho he pogut veure en directe..

Transformació del Schienenbus piko. Img_3757

Aquí es pot veure els patins que l'antic propietari, els havia mutilat

Gràcies a un amic he aconseguit les rodes i els patins, aquí podeu veure com ja llueix amb molt bon estat i els patins amb aquest curiosa forma que ens ensenyava l'Ulises.
Transformació del Schienenbus piko. Img_3758

Per cert hi ha recanvis que costa aconseguir un d'ells es la caixa on va tot l'engranatge i la roda, (en aquest està  molt malament)  no es tan disponibles ni en la web ni en altres webs de botigues d'alemanya..però mira per on en XAvier de Santa Eulalia esta molt amb el tema de PIKO i m'ha aconseguit un...

Salutacions

mallet73

A Olot li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Transformació del Schienenbus piko. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transformació del Schienenbus piko.   Transformació del Schienenbus piko. I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Transformació del Schienenbus piko.
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Transformacio de una diesel Aristo.
» Transformació vagó passatgers
» Transformació locomotora cremallera LGB
» Transformació de dos furgons postals de eixos en un de bogies
» transformacio tolves americanes a europees

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: