TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT

En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.



Comparteixi | 
 

 Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.

Ir abajo 
Anar a pàgina : Previ  1, 2
AutorMissatge
jordi
Trenjardinaire
avatar

Ubicació : barcelona
Edat : 48
Data d'inscripció : 06/08/2014
Nombre de missatges : 141

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 9:44 am



M'ho estic passant bomba amb aquest fil, llastima que no us pogui ajudar Very Happy Very Happy Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 10:06 am

Gràcies, Jordi. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 10:16 am

Val a dir que l'estat actual de l'estació de Fuso de La Reina és lamentable.



Ja no hi passa el tren. De fet ja no hi ha vies.

Una part de l'explanació de la via s'ha convertit en una pista ciclable. Però els túnels són una mena de cementiri de trens. Veiem-ho aquí:



https://www.youtube.com/watch?v=0iWC2qQIEKc

https://www.youtube.com/watch?v=1EYSbmQcMmI

Aquí es pot veure des de google maps:

1) tot el conjunt, o el que queda d'ell:



2) una ampliació a on hi ha el "tren fantasma"



Si mireu el dibuix que us he posat abans, podreu comprovar que els trens abandonats són a la part a on les dues vies (en túnel) que van en direcció a Collanzo surten a una zona a on va paral·leles.



Hi ha moltes referències més a internet. Només cal buscar "tren fantasma FEVE" o "tren abandonado Fuso de la Reina", etc etc.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Barcelona, Poble Sec
Edat : 41
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 1154

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 11:22 pm

Trens fantasmes...malauradament els fantasmes solen ser els que ho gestionen!! censura diable
Lo que resulta increíble es que les vies estan en ordre de marxa...senyals lluminosos encara en servei? Segur que després aquest material el revendran a algún dels països d'Amèrica del Sud com a "seminuevos"...Va parir quins "fantasmes"! riuuu riuuu censura
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dg Abr 02, 2017 4:52 am

L'estació que us presento avui no te cap triangle sinó una creu. Salvant la de Chimbacalle, aquesta és la única que està en servei avui dia de totes les que hem vist. Una estada a les andanes d'aquesta estació resulta espectacular per el considerable moviment que registra, ja que els trens no paren de passar ni un moment.

Es tracta de l'estació de El Berrón (Noreña), a Asturias.

Aquesta estació era el creuament a nivell de dues línies de diferent ample: el ferrocarril del Langreo (via 1435) i els Ferrocarriles Económicos de Asturias (via mètrica).

El Langreo era un tren miner que unia la zona minera del Langreo amb el port de El Musel a Gijon. També oferia servei de viatgers, i fins i tot tenia un tren Talgo.

Els Economicos de Asturias unien Oviedo amb Santander, constituint part de l'eix cantàbric.

Mapa ferroviari de la zona d'Asturies a on s'aprècien aquestes dues línies. En el mapa l'estació es diu Noreña perquè abans es deia així.



A l'estació de El Berron coincidien les dues línies que, com he dit, es creuaven a nivell. Es tractava d'un creuament a 90 grauns. A lo bèstia. Una estació comú a les dues línies, amb una andana amb angle que servia als trens d'ambdues companyies. Un semàfor regulava el pas dels trens en el creuament. A la següent foto podeu veure l'estació, el creuament i un tren del Langreo. Les vies que tenim en primer terme són les del Langreo.



Aquesta és una vista del cantó oposat, és a dir, des de l'andana que veiem a la foto d'abans. En aquest cas les vies que tenim al davant són les dels FC Económicos de Asturias, de via mètrica.



Una altra vista des del mateix indret, amb un furfó automotor dels EA remolcant un tren procedent de Santander. Us imagineu el "catacroc-catacroc" que devien fer les rodes dels trens al passar per aquí?



L'any 1972 el Ferrocarril del Langreo va passar a mans de l'estat, i per tant va passar a dependre de FEVE. Aquesta companyia estatal no va trigar gaire a canviar l'ample de via convertint-lo en mètric, per unificar-lo amb la majoria de línies que tenia.
A partir d'aquell moment l'estació de El Berron va sofrir canvis radicals, ja que fins al moment només tenia el creuament sense cap possibilitat de connexió entre les dues línies per el diferent ample de via, mentre que ara que totes dues línies tenien la mateixa galga, caldria fer-hi interconnexions.

Aquest és el plano actual dels trens de via estreta de Asturias, tots ells d'una sola companyia: FEVE



Recentment l'estació es va remodelar, oferint actualment aquest aspecte.



A demés les línies varen ser electrificades.



El anar i venir dels trens, de viatgers o de mercaderies, és constant. És una estació a on no t'hi avorreixes pas.







Però la remodelació no és tot. Ja he explicat que ara les dues línies s'interconnectaven. I com es va fer això? Més o menys com es fa en un creuament d'autopistes. Així:



Algunes de les vies de connexió té andana, perquè registra servei de viatgers, altres no perquè només registren mercaderies, o són vies de servei.

Aquest esquema dóna una idea del conjunt, però no és a escala. Ja sé que algú l'hi podria semblar que ara l'estació ha passat a ser de quatre triangles.  angell

En aquesta petita foto veiem una part de les noves connexions.



A google maps es veu de forma molt més real.



Aquest és el mateix, però format fotografia satèl·lit.



En aquesta foto actual podem apreciar un dels trams de connexió al fons de la imatge.



Aquest és un mapa dels itineraris que segueixen els trens comercials.  



Us recomano que, si mai aneu a Asturies, no us perdeu d'anar a visitar un moment l'estació. Quedareu bocabadats de la quantitat de trens que passen per allà. És un no parar.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dg Abr 02, 2017 5:14 am

fve escrigué:
Moltes gràcies Amadeu!!

Triangles:  Valladolid-San Bartolomé, (be quasi un triangle), Haro-Empalme, Sondica, Tortosa, (aquí hi ha dos llaços, que la fan especial, Fuso de la Reina, (un triangle difícil de veure, però un triangle).

Rodones: Quito, (el bucle perfecte per a un circuit), La central de mercaderies de la New Jersey.

Estic frissant amb els nous lliuraments.

Jo diria que Valladolid-San Bartolomé més que de triangle seria en forma de T
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dg Abr 02, 2017 6:48 am

Encara dues fotografies més de El Berron, que acabo de trobar a la meva biblioteca.

Una foto del creuament abans de les modificacions. A la foto un tren remolcat per una Alsthom de Economicos de Asturies fent la parada a El Berron, abans de creuar les vies del Langreo.



El tauler de comandament de l'estació antiga que ens permet veure la disposició exacte de les vies abans de les modificacions. El tauler era per el comandament de les agulles i vies del FC del Langreo.

Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ODAKIM
Trenjardinaire
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 40
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 620

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dg Abr 02, 2017 7:31 am

M'agrada aquesta del Berrón.

Les triangulars son curioses però menys estranyes que les primeres o aquesta.
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Barcelona, Poble Sec
Edat : 41
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 1154

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dg Abr 02, 2017 9:39 am

Jo hi vaig estar cap al any 92 a el Berrón i hem vaig quedar embaladit mirant la cruïlla de vies força estona(potser un parell d'hores).Era la primera vegada que ho veia i hem va impresionar força.I també els "catruc-catrucs" tant bésties que es sentien ,sobretot al passar els mercaderies.25 anys ja...Si que ha plogut!! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dg Abr 02, 2017 6:11 pm

Dues hores passen de seguida allà. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dv Abr 07, 2017 9:52 pm

Continuem amb el tema. Aquest cop ens en anem a Suïssa, al tren de cremallera de via mètrica de Aigle a Leysin, integrat als Transports Publics du Chablais. Concretament parlarem de l'estació de Aigle-Dépôt.

La línia uneix l'estació de Aigle de la xarxa estatal amb la vila de Leysin.



Fins a arribar al dipòsit el tren circula en adherència i pel bell mig dels carrers, igualment com un tramvia. Conviu en total harmonia amb els vianants i trànsit rodat, tot i que en algun carrer fins i tot circula en direcció contrària.



Aquesta és l'estació de Aigle-Dépôt, que com el seu nom indica és als dipòsits de la línia.



A la pròpia estació és a on comença la cremallera, just a la via de sortida en direcció a Leysin.



La peculiaritat d'aquesta estació radica en que no permet la circulació continuada dels trens, ja que encara els dos sentits d'arribada (Aigle i Leysin) cap als dipòsits, amb el que per força els trens estan a obligats a entrar a la platja de vies com en un cul de sac, i canviar el sentit de la marxa per a continuar el viatge. En aquesta foto aèria potser queda més clar el que dic.



En aquesta foto de google maps potser encara es veu més clara la disposició de les vies. La via inferior és la que arriba de Aigle, i la que surt cap a la part superior és la que, amb cremallera, ascendeix bruscament cap a Eysin.



Un tren arriba procedent de Aigle i farà la parada corresponent a l'andana a on ens trobem.



Un cop feta la parada avançara cap a les vies del dipòsit a on quedarà parat mentre el conductor canvia de cabina, i després sortirà per l'altra via, a on immediatament engranarà la cremallera, per reprendre la marxa cap a Leysin. Mentre que fa la parada en aquestes vies, hi ha la possibilitat de fer un creuament si baixa un altre tren, ja que hi ha dues vies paral·leles establertes per a fer aquesta maniobra amb canvi de sentit.



Des d'aquesta perspectiva veiem en primer pla la via que entra des de Aigle, i al fons la via sortint cap a Leysin amb la brusca pendent que comença només abandonar l'estació.




Tres vistes des de diferent angle del diminut i humil edifici de l'estació.







Un tren disposat per a sortir cap a Leysin



Un altre encarat cap a Aigle.



La major part de fotografies que he posat són antigues i algun del material que heu vist ja no circula. Avui dia la línia està servida per aquests automotors.

Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 38
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 5001

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dv Abr 07, 2017 11:44 pm

Curiosa disposició, certament. ..

Els automotors antics són ben macos.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions http://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Barcelona, Poble Sec
Edat : 41
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 1154

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dg Abr 09, 2017 1:49 am

Aquest ferrocaril,l'he estat seguint amb el maps, i no només es la ùnica que acaba amb cul de sac. Very Happy
Es interesant seguir-la amb el maps!!
Estaciò de les Planches(Aigle),fins a le Sépey(Ormont-Dessous),i d'aquesta enrere pasant de nou per les Planches, fins a Les Diablerets.(Ormont-Dessus).No sé posar el enllaç amb el maps, smiley-computer004  computerprobs   cassetete  pero ja ho trobareu de seguida.
Gràcies Amadeu. super12


Editat per darrera vegada per el terrat de margarit el Dg Abr 09, 2017 2:10 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dg Abr 09, 2017 2:01 am

En realitat aquesta línia dels Diablerets és una altra de diferent de la de Leysin, tot i que actualment les dues pertanyen a Transports Publics du Chablais. Les dues línies surten de l'estació del tren de via ampla de Aigle.

Si és interessant seguir-les per Google maps, t'asseguro que encara ho és més seguir-les en tren. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Barcelona, Poble Sec
Edat : 41
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 1154

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dg Abr 09, 2017 2:15 am

Hi ara que hi estic navegant pel Maps, veig que a prop,seguint la linia "ample",estaciò de Bex, hi ha una altre linia a on a l'estaciò Villars sur Ollon,tambè hi pasa el mateix,pero hi veig que hi ha" continuitat",pero sembla que hi ha una valla que ho impedeix,(street viev). total cul de sac? tristonet
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dg Abr 09, 2017 3:04 am

Bona trobada, Roger. Very Happy

L'estació de Villars-sur-Ollon també és una estació bastant atipica, en forma de triangle. Aquesta estació hi ha els tallers i dipòsit de la línia Bex-Villars-Bretaye (que també forma part del TPC), i antigament també era una estació d'enllaç amb el ramal cap a Chesières, tancat a l'any 1961.

Aquesta línia també és cremallera de via mètrica.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Barcelona, Poble Sec
Edat : 41
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 1154

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dg Abr 09, 2017 3:45 am

Gracies a tu i les teves coneixences compartides!! Sembla que aquella regiò sigui el pais dels trens,bé,no ens enganyem ,diría que tot Suïssa ho és!!!... Very Happy Very Happy


Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dg Abr 09, 2017 4:18 am

Suïssa, el país dels trens, dels paisatges meravellosos, de la xocolata i del formatge... El paradís te d'assemblar-se a Suissa, no hi ha dubte. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Barcelona, Poble Sec
Edat : 41
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 1154

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dg Abr 09, 2017 4:56 am

MMMMMM!!!..... baba
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado




MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   

Tornar a dalt Ir abajo
 
Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 2Anar a pàgina : Previ  1, 2
 Temas similares
-
» Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.
» Començo la meva instal · lació interior. [ulises]
» construcció en G-II/m "la patxanga"
» La instal.lació IIm de Cal Gavatx
» Estacions del Mollet del Vallès

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Arreu del món-
Canviar a: