TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT

En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.



Comparteixi | 
 

 Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.

Ir abajo 
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dj Mar 30, 2017 8:16 am

Normalment totes les estacions, de pas o de terme, solen tenir una configuració de vies semblants. Unes agulles d'entrada, unes andanes, un dipòsit de màquines, etc etc. Totes venen a ser iguals.

No obstant de vegades trobem algunes estacions que tenen una disposició atípica que pot ser molt diferent de les altres estacions corrents. Pot ser per raons d'espai (com en els nostres circuits), o per qualsevol altre raó. Aquí en veurem algunes que ens poden servir d'exemple als nostres circuits. De vegades potser fins i tot alguna d'aquestes idees ens resoldrà aquell racó del jardí, o aquella estació que no sabíem com resoldre... Si aquest fil pot ajudar a que això passi, em donaré per satisfet. Very Happy  

Per començar us presento una estació de la que fa poc en va sortir una foto al fil de la foto misteriosa: l'estació de San Bartolomé, de Valladolid, dels Ferrocarriles Secundarios de Castilla.

Aquesta era una estació de terme bastant atípica per la seva disposició en corba, i per la forma en que estava disposat el pont giratori i el dipòsit de màquines. També tenia un ramal de mercaderies que anava fins a l'estació del tren de via ample, travessant tota la ciutat. Per tant, encara que era una estació de terme, tenia una continuïtat i hi havia vies de pas.

Aquesta és la foto que varem veure:



Una foto aèria feta molt abans i en una altra època de l'any, però que curiosament mostra el vagó de mercaderies i el furgó posats a les mateixes vies, com si es tractés d'un ritual que es seguís fidelment cada dia en el pas del temps... Aquesta foto permet veure alguns detalls de la disposició de vies.



La disposició de vies de tota l'estació la podem veure en aquest esquema. No obstant te alguns errors, com ara que la via de pas és única, mentre que en la foto següent podreu veure que en realitat n'hi havia dues. També la tanca està mal dibuixada ja que situa la via de pas fora de la tanca mentre que en totes les fotos es veu que aquesta era a dins.
A part d'això, aquí podeu veure tot el que parlava abans de la disposició atípica del dipòsit i pont giratori. Una idea a trasplantar a algun des nostres circuits ?



Una altra bonica perspectiva en la que veiem arribar un Billard amb el seu remolc. Aquí podem constatar que hi havia dues vies "de pas", i que la tanca deixa les dues vies dins del recinte de l'estació. El tren arriba de Medina. La sortida cap a la ciutat la tenim a l'esquena.



Una altra perspectiva de l'estació que ens mostra les vies en corba. La via que hi ha en primer terme és la via de pas.



Aquesta és l'entrada costat Medina. Com podeu veure les vies anaven pel bell mig del carrer. (i no passava res!)



Aquest és l'altre costat de l'estació, des d'on es veu l'edifici. La petita tanca de l'esquerra és la sortida  del ramal de mercaderies cap a la ciutat. A uns 50 metres de la tanca hi ha el pont sobre el Pisuerga, a on el tramvia compartia el pas per la mateixa via, amb no pocs incidents i anècdotes.



Editat per darrera vegada per Olot el Dj Mar 30, 2017 10:38 am, editat 2 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dj Mar 30, 2017 8:22 am

Si voleu una estació atípica de veritat, parlem de l'estació de Chimbacalle, a Quito, Ecuador. És una estació que si la feu en una maqueta us diran que no és realista.  Wink  

És l'estació de terme d'un tren de via mètrica. Però tot i sent estació de terme, està disposada de tal manera que no cal maniobrar els trens ja que tota l'estació és... un bucle de retorn!!

Veieu la configuració de l'estació tota en corba:







Un punt de vista elevat ens dóna idea de la forma de bucle









Un plano del barri ens permet veure la disposició de les vies d'aquesta estació



Amb més detall en aquest plano



I una vista des de Google maps



Editat per darrera vegada per Olot el Dj Mar 30, 2017 2:14 pm, editat 2 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dj Mar 30, 2017 8:45 am

Avui encara un altre plat fort. Aquest cop una estació de mercaderies. Es tracta d'una altra instal·lació d'aquelles que si la poseu al vostre circuit us diran que això no ha existit mai. Però si: ha existit. Concretament a Nova York, a la central de mercaderies de la New Jersey, que es trobava al Bronx.

El complex és una idea genial per ocupar molt poc espai amb una intermodalitat complerta. Els camions entren fins al centre. La via de radi molt petit al voltant de l'edifici permet als vagons situar-se davant de les portes. Com que els vagons fan una corda amb la corba, la part del centre del vagó, a on tenen la porta, és la que més s'apropa a la porta de l'edifici. Al costat un feix de vies per emmagatzemar els vagons.



En el plano adjunt podeu veure la complexitat de les vies i de les agulles i creuaments que, de segur, es varen haver de fer expressament per aquesta estació de mercaderies. Interessants les maniobres que es devien produir aquí.  Very Happy



Més informació sobre aquesta instal·lació aquí: (aquí hi ha algunes fotografies en les que podreu admirar la sorprenent complexitat de les agulles i creuaments. I si teniu la paciència d'arribar al final de la pagina, hi trobareu una mena de transbordador que sembla un mòdul flotant navegant sobre el Harlem)

http://members.trainweb.com/bedt/indloco/crrnjbxt.html
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
avatar

Ubicació : Barcelona i de vegades la lluna
Edat : 62
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 7556

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dj Mar 30, 2017 10:14 pm

Olot escrigué:
...

La disposició de vies de tota l'estació la podem veure en aquest esquema. No obstant te alguns errors, com ara que la via de pas és única, mentre que en la foto següent podreu veure que en realitat n'hi havia dues. També la tanca està mal dibuixada ja que situa la via de pas fora de la tanca mentre que en totes les fotos es veu que aquesta era a dins.
A part d'això, aquí podeu veure tot el que parlava abans de la disposició atípica del dipòsit i pont giratori. Una idea a trasplantar a algun des nostres circuits ?


...

Un bonic plantejament de platja de vies per a un mòdul

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dv Mar 31, 2017 8:04 am

Certament, Pere. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dv Mar 31, 2017 8:20 am

Us presento avui encara una altre estació de la que hi ha molt poques referències. Es tracta de l'estació de Haro-Empalme, a on enllaçava el petit tren de via mètrica que unia Haro amb Ezcaray amb la línia Saragossa-Miranda de Ebro.

El més normal hagués sigut que el carrilet arribes fins a l'estació de Haro i allà fes l'enllaç amb el tren "gros". Però com que en aquest país històricament els trens de via estreta han rebut un tracta propis d'un element de desprestigi, el FC de Haro a Ezcaray va haver de construir la seva pròpia estació uns metres més enllà de l'estació de Haro.
El tren arribaria a l'emplaçament de l'estació Haro-Empalme per mitjà d'una profunda rassa i l'estació s'ubicà a l'interior d'una corba del tren de via ample. Això limità considerablement l'espai per a les instalacions d'aquest ferrocarril. Amb poc espai l'edifici va haver de condicionar la seva planta que va ser estreta i llarga, i de dos pisos d'alçada.

Les vies formaven un angost triangle dintre del que s'ubicarien els dipòsits de màquines i un petit pot giratori. Tot i això varen trobar la manera de fer-hi cabre un parell de vies d'estacionament de material.
En molt bon exemple de com aprofitar al màxim el poc espai disponible.

L'estret edifici, les vies de garatge, i l'estreta andana entre la via mètrica i les vies de galga espanyola.



En prou feines hi cap aquest regiment que espera el transbordament. Darrera seu alguns vagons de fusta que formen un tren del Haro-Ezcaray. En primer pla la via ampla.



Foto bastant antiga del dipòsits. Tant els dipòsits com l'edifici de l'estació varen sofrir modificacions al llarg del temps. Aquesta vista està presa des d'un altre vèrtex del triangle.



Un detall de la petita rotonda i pont giratori.



Una vista ben bonica dels dipòsits, al costat de la rotonda.



I per acabar un plano de tot el conjunt per que us pugueu situar.

Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dv Mar 31, 2017 8:31 am

Això és el que queda avui dia de l'estació vist des de Google maps:



I el que queda del llarg edifici, que el poso aquí per que en les altres fotos no donava idea de l'allargada que tenia





Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 38
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 5001

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dv Mar 31, 2017 9:57 am

Un tema ben interessant. ..

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions http://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
albertoquattrotre
Trenjardinaire
avatar

Ubicació : Milano Italia
Edat : 75
Data d'inscripció : 21/02/2014
Nombre de missatges : 112

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dv Mar 31, 2017 10:20 am

Molto,molto bello e interessante!
saluti. Al.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 46
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 6903

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dv Mar 31, 2017 10:58 am

La realitat sovint supera la ficció... però no d'una mica, sino de molt llarg...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dv Mar 31, 2017 12:49 pm

Celebro que us agradi. ok
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 44
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 8329

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dv Mar 31, 2017 5:36 pm

Olot escrigué:
Celebro que us agradi. ok

si i tan! el planell de la estació de valladolid, san bartolomé el guardo, als Fims tenia pensat fer una cosa aixi per possar i treure trens....però amb una via que retornès a la via principal

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 40
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 620

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Dv Mar 31, 2017 8:38 pm

Realment aquestes estacions tenen aspecte de maqueta per donar joc

super12
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 8:26 am

Avui encara una altra estació quines vies són disposades en forma de triangle. Malgrat això, l'estació és completament diferent de la darrera que hem vist.

Es tracta de l'estació de Sondika, dels Ferrocarrles y Transportes Suburbanos (FTS), de Bilbao. Aquesta companyia era la resultat de la fusió entre varies petites companyies, i que més tard va donar origen al metro de Bilbao.

L'estació va ser feta per a unir les línies de Luchana a Munguia i Bilbao-Calzadas a Lezama. D'aquesta darrera partia un ramal que acabava en l'altra línia, a on es va construir aquesta estació d'enllaç.

Aquí tenim un plano de situació a on indico amb diferents colors els extrems de cada una d'aquestes línies, i amb vermell l'estació de Sondika.



Aquí veiem l'andana i estació situada en un des vèrtex del triangle. L'automotor de l'esquerra està encarat cap a Bilbao-Calzadas, mentre que l'altra és a la via de Luchana a Munguia.

(Foto Jeremy Wisseman)


Segons l'autor aquest automotor acabava d'arribar de Bilbao, i acabava aquí el seu recorregut.

(Foto Jeremy Wisseman)


Totes les fotos que he trobat són d'aquesta banda de l'andana. Cap d'elles dóna l'idea de la forma de tot el conjunt. Per tant, aquí teniu el planell de rigor per a fer-vos-en una idea. Fixeu-vos en que, per si no fos prou atípica aquesta estació, a sobre incloïa un pas a nivell!

Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 8:45 am

Una estació atípica que sempre m'ha agradat molt era la de Tortosa, del carrilet de via mètrica de Tortosa a La Cava.

No em digueu que no era peculiar la seva disposició de vies:

(dibuix arxiu Carles Salmeron)


En aquest cas us he posat el plano primer, perquè si no és una mica difícil de comprendre la ubicació de cada foto.
Aquí podem veure l'edifici amb una part de les vies, concretament l'entrada.



L'edifici costat andanes interiors.



Un tren procedent de La Cava entra a l'estació.



Aquí tenim un tren que també ha arribat de La Cava. Final de recorregut.



El mateix ha fet aquesta composició estirada per un automotor



I aquest automotor probablement està fent la maniobra d'inversió del tren. Si us hi fixeu be, la disposició de vies amaga un triangle replegat sobre si mateix, el que permetia fàcilment girar composicions senceres, o màquines soles. D'aquí l'absència de ponts giratoris en tota l'estació.



Un tren que arriba de Tortosa Baixador i que va cap a La Cava.



I per acabar, un parell de vistes de les cotxeres i dipòsits.



Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
KTK
Trenjardinaire
avatar

Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 54
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 644

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 1:07 pm

Molt bons i interessants reportatges Amadeu ! super12

Salut
Xavi KTK
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
avatar

Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 59
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 2398

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 2:10 pm

Més, més!!!
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
avatar

Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 59
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 2398

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 2:14 pm

Una de les sempre he trobat molt interessant és la de Guardiola quan hi convivien l'ample mètric amb el de 600 mm de la Asland.

Potser els del territori ens en podrien fer cinc cèntims de les vies que eren comunes amb els dos amples i com se’n sortien a les agulles.

Ignasi, en tens informació?


Editat per darrera vegada per fve el Ds Abr 01, 2017 2:18 pm, editat 2 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 2:15 pm

Gràcies, Xavi.

Ja venen, Eduard. Encara en tinc unes quantes per explicar. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 2:24 pm

Pel que sembla hi havia tres vies que tenien tres carrils. Es veu en aquest dibuix arxiu d'en Carles Salmeron. Per les agulles no hi ha problema. Existeixen moltes agulles de tres o cuatre carrils amb doble ample i fins i tot triple ample (en podríem obrir un altre fil, si voleu). Són un element bastant corrent.
(la imatge es pot engrandir)



En qualsevol cas, aquesta estació no la contemplava perquè no la he considerat atípica. És una estació de terme que, tot i que bastant complexe i completa, i molt interessant des del punt de vista ferroviari, no és atípica en el sentit de que les instalacions són normals i corrents.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
fve
Comptador de reblons
avatar

Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 59
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 2398

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 8:11 pm

D'acord Amadeu en que no és una atípica del nivell de les que has exposat, però no hi ha massa estacions que siguin terme de dues línies d'amplades diferents amb aquesta disposició, (oposades) i vies que s’entrellacin  com els dits de dues mans

.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 8:18 pm

Tens tota la raó. super12
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 9:02 pm

La següent estació: Fuso de La Reina, de la Sdad Gral de FFCC Vasco Asturianos. Aquesta línia anava de San Esteban de Pravia a Collanzo, y de Fuso de la Reina sortia un ramal cap a Figaredo i Oviedo.

L'estació estava ubicada en un paratge orogràfic impressionant. Des de Oviedo si arribava per mitja d'un pont metàl·lic. A la següent foto, tot i que de baixa qualitat, es pot apreciar bona part de tot l'entorn. Veiem un automotor MAN que es dirigeix cap a l'estació i que està al principi del pont.



Les fotos que he aconseguit d'aquesta estació no són molt bones perquè els originals són d'una impressió que no tenia gaire qualitat. Però tot i així espero que seran vàlides per donar una imatge de tot aquest interessant conjunt.

La segona vista que us presento és d'un altre automotor MAN que està en el mateix lloc que en la foto d'abans, però ara nosaltres estem arran de via.



Ara l'automotor ja està arribant a l'estació i nosaltres el veiem des de l'andana de l'estació, a l'altra banda del pont.



Encara una vista del pont en detall



De bon principi l'estació tenia un escanyolit edifici.



Posteriorment es va construir aquest altre, que és el que jo ja vaig conèixer.



Aquesta és una vista de la part posterior del mateix edifici. Els peus de foto els he deixat perquè són força explícits.



Aquí tenim un dibuix publicat a la revista Amigo Tren, que dóna una idea de tot el conjunt de l'estació e els enllaços.



Aquí veiem la platja de vies. L'edifici que hi ha a la llunyania ja el coneixeu. El edifici més proper en mig de les vies, es un puesto de comandament de les agulles.



Aquí es veu el puesto de comandament de costat



Un tren de mercaderies passa per davant del puesto, amb una màquina que tots coneixeu.



Per acabar una fotografia en color del edifici triangular.

Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
fve
Comptador de reblons
avatar

Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 59
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 2398

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 10:26 pm

Moltes gràcies Amadeu!!

Triangles: Valladolid-San Bartolomé, (be quasi un triangle), Haro-Empalme, Sondica, Tortosa, (aquí hi ha dos llaços, que la fan especial, Fuso de la Reina, (un triangle difícil de veure, però un triangle).

Rodones: Quito, (el bucle perfecte per a un circuit), La central de mercaderies de la New Jersey.

Estic frissant amb els nous lliuraments.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 19845

MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   Ds Abr 01, 2017 10:40 pm

És que el triangle és una figura geomètrica molt ferroviària. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado




MissatgeAssumpte: Re: Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.   

Tornar a dalt Ir abajo
 
Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent
 Temas similares
-
» Estacions atípiques, instal·lacions poc corrents.
» construcció en G-II/m "la patxanga"
» Estacions del Mollet del Vallès

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Arreu del món-
Canviar a: