TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT

En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.



Comparteixi | 
 

 Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans

Ir abajo 
Anar a pàgina : Previ  1 ... 8 ... 12, 13, 14
AutorMissatge
Mitjans
Mestre 3D
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 39
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 5568

MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Ds Maig 12, 2018 5:38 am

Potser caldria pensar si és necessari tant de pes...

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions http://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Bagà
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 3563

MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Ds Maig 12, 2018 6:42 am

Mitjans escrigué:
Potser caldria pensar si és necessari tant de pes...

 Aquesta és la discussió de sempre i hi han tantes opinions com caps i barrets.

 Quan analitzem una màquina a la realitat i la seva capacitat d'arrossegament sovint quedem parats de la quantitat de vagons que podien arrossegar, aquí tenim una Berga (360cv)

tibant 16 vagons de carbó buits passant per l'estació de La Baells direcció a Guardiola, Aquest tram de línia té una pendent considerable i un traçat molt sinuós, està clar que el tren va buit i per tant pesa menys, aquest tren carregat aniria en sentit Olvan, llavors la màquina ha de tenir capacitat per frenar el tren. En una mateixa corba, on ara hi ha el túnel de la carretera "La Nou" hi ha haver dos descarrilaments de trens de carbó arrossegats per una Energie 13 i 15 en que no van aguantar el pes del tren i van fer la corba amb accés de velocitat, la 15 va quedar bolcada però la 13 va caure el riu i hi va perdre la vida el maquinista.
Nosaltres no podem fer trens tant llargs, encara que a mi m'agraden llargs, el tren de carbó compta amb 11 vagons, però els nostres circuits tenen les corbes molt més tancades i les pendents molt més exagerades que la realitat, llavors la capacitat d'arrossegament varia segons els gustos de cada u i de on volem fer circulacions.
Les meves pretensions varien segons els cassos, així tant la Garratt, com la Alsthom he volgut que puguin portar els 11 vagons de carbó més algun cobert en el meu circuit que és força pla, amb la intenció que tinguin un bon comportament si algun dia tinc ocasió de poder circular en algun altre circuit amb pendents més fortes, com és el cas de Kargolia. L'objectiu per la Energie 13 és arrossegar tres Martorells i furgó, arrossega els cinc i furgó, el de carbó el porta sense problemes. La Patxanga pretenia que portés els Martorell, però en un principi anava un pel justa i hi vaig augmentar el pes, ara es comporta molt bé.
Tinc en projecte la Berga, però anirà més justeta, la idea és que porti cinc o sis vagons de dos eixos.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
avatar

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 48
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6026

MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Ds Maig 12, 2018 10:39 am

El tema del pes és cert que és controvertit. Hi hauria d'haver una fòrmula per saber quin és el pes ideal per cada màquina i que es comporti adequadament per les característiques que té. Jo no sóc partidari de posar-ne massa però també reconec que el poso a ull o el que les característiques de la peça em permet.
Tornar a dalt Ir abajo
http://emporda-natura.blogspot.com
Contenido patrocinado




MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   

Tornar a dalt Ir abajo
 
Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans
Tornar a dalt 
Pàgina 14 de 14Anar a pàgina : Previ  1 ... 8 ... 12, 13, 14
 Temas similares
-
» Garratt 106 dels Catalans
» Projecte construcció locomotora Batignolles (Tallers dels Aspres)
» Martorells dels Catalans
» Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D
» Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: