TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans

Ir abajo 
+12
Olot
MALLET73
ostman
alejandro sasplugas
tram47
KTK
josepmaria
el terrat de margarit
TramBlau
ODAKIM
Sisu
Víctorf
16 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 8 ... 12, 13, 14
AutorMissatge
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDs Maig 12, 2018 5:38 am

Potser caldria pensar si és necessari tant de pes...

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDs Maig 12, 2018 6:42 am

Mitjans escrigué:
Potser caldria pensar si és necessari tant de pes...

 Aquesta és la discussió de sempre i hi han tantes opinions com caps i barrets.

 Quan analitzem una màquina a la realitat i la seva capacitat d'arrossegament sovint quedem parats de la quantitat de vagons que podien arrossegar, aquí tenim una Berga (360cv)
Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 La_bae10
tibant 16 vagons de carbó buits passant per l'estació de La Baells direcció a Guardiola, Aquest tram de línia té una pendent considerable i un traçat molt sinuós, està clar que el tren va buit i per tant pesa menys, aquest tren carregat aniria en sentit Olvan, llavors la màquina ha de tenir capacitat per frenar el tren. En una mateixa corba, on ara hi ha el túnel de la carretera "La Nou" hi ha haver dos descarrilaments de trens de carbó arrossegats per una Energie 13 i 15 en que no van aguantar el pes del tren i van fer la corba amb accés de velocitat, la 15 va quedar bolcada però la 13 va caure el riu i hi va perdre la vida el maquinista.
Nosaltres no podem fer trens tant llargs, encara que a mi m'agraden llargs, el tren de carbó compta amb 11 vagons, però els nostres circuits tenen les corbes molt més tancades i les pendents molt més exagerades que la realitat, llavors la capacitat d'arrossegament varia segons els gustos de cada u i de on volem fer circulacions.
Les meves pretensions varien segons els cassos, així tant la Garratt, com la Alsthom he volgut que puguin portar els 11 vagons de carbó més algun cobert en el meu circuit que és força pla, amb la intenció que tinguin un bon comportament si algun dia tinc ocasió de poder circular en algun altre circuit amb pendents més fortes, com és el cas de Kargolia. L'objectiu per la Energie 13 és arrossegar tres Martorells i furgó, arrossega els cinc i furgó, el de carbó el porta sense problemes. La Patxanga pretenia que portés els Martorell, però en un principi anava un pel justa i hi vaig augmentar el pes, ara es comporta molt bé.
Tinc en projecte la Berga, però anirà més justeta, la idea és que porti cinc o sis vagons de dos eixos.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDs Maig 12, 2018 10:39 am

El tema del pes és cert que és controvertit. Hi hauria d'haver una fòrmula per saber quin és el pes ideal per cada màquina i que es comporti adequadament per les característiques que té. Jo no sóc partidari de posar-ne massa però també reconec que el poso a ull o el que les característiques de la peça em permet.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDt Nov 03, 2020 8:40 am

A Olot, TramBlau, MALLET73, Shay, alejandro sasplugas, Mitjans y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDt Nov 03, 2020 9:53 am

M’ha fet un salt el cor de veure aquest tren. Very Happy

Però... no hauria d’haver parat? Com és que s’ha saltat la parada?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDj Nov 05, 2020 6:49 am

baba baba baba baba baba baba baba baba baba

Amadeu......No aparat per que no hi ha ningú a l'estació..estan confinats!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDc Ago 17, 2022 9:40 pm

Bon dia amics!!

En aquest projecte entre tallers, calia repetir, clonar per poder fer totes les peces...en aquella època la silicona i la resina era la millor eina que teníem, però la resina es fràgil i això m'ha donat problemes en la meva alsthom que no he pogut gaudir el que voldria per les continues rotures en els suports dels bogies..així que he dissenyat a partir dels que tenim per altres models uns per aquestes màquines...que ja he compartit amb l'Ignasi per si vol fer el mateix.

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Sense_15

aquí es pot veure la versió vella en resina i al fons la 3d acabada de dissenyar..
Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Img_3379

salutacions

mallet73

A TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDc Ago 17, 2022 10:31 pm

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDj Ago 18, 2022 4:13 am

Jo hi vaig tenir una incidència, es va bolcar la màquina i es van trencar els punt de gir dels dos bogis, normal per la aparatositat del incident tenint en compte els pes de la màquina, els vaig reparar i no he tingut cap incident més, però és bo tenir a punt per poder fer-ne de recanvi.

t'he enviat una proposta
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDj Ago 18, 2022 7:35 pm

Dons no se per que jo ja he trencat varies vegades els 2 bogies just per l'unió...(un cop en una trobada del MOMI) l'ultim cop vaig pensar en enganxar amb Araldit...però després vaig pensar en per que no fer-ho en 3D i substituïr-los..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDv Ago 19, 2022 2:56 am

Jo també tinc molt clar que si es tornen a trencar els substituiré per uns de PLA, tots els que hem fet han donat molt bon resultat
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDj Set 08, 2022 11:23 pm

bogie per l'alsthom en 3D
Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Img_3412
mallet73

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDv Set 09, 2022 2:57 am

applaud applaud applaud applaud applaud super12 super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDv Set 09, 2022 5:27 am

ignasibaga escrigué:
applaud applaud applaud applaud applaud super12 super12 super12

També va per tu que es una feina compartida, treball en equip

Salutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDv Set 09, 2022 8:48 am

Ja tinc els STL guardats per si de cas Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDl Oct 17, 2022 1:50 am

jo he desmuntat els antincs i preparat els nous.

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Img_3480

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Img_3481

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Img_3482

salutacions

mallet73

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDl Oct 17, 2022 2:14 am

Tenen molt bon aspecte.
applaud applaud applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDt Oct 18, 2022 8:06 am

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Img_3484

Avui he fet unes peces per posar entre el PVC i els bogies

Salutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDc Oct 19, 2022 9:38 am

en massís?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDc Oct 19, 2022 10:47 am

Curiosament la meva Alsthom també és en reparació en aquests moments

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDc Oct 19, 2022 7:25 pm

ignasibaga escrigué:
en massís?

Sí per que no es clavi en el pvc escumat es de 1,25mm

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitimeDj Oct 20, 2022 9:26 am

Jo vaig posar una arandel·la feta amb una placa de circuit imprés, a les 254 també ho vaig aplicar.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans   Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans - Página 14 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans
Tornar a dalt 
Pàgina 14 de 14Anar a pàgina : Previ  1 ... 8 ... 12, 13, 14
 Temas similares
-
» Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D
» Martorells dels Catalans
» Garratt 106 dels Catalans
» Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa)
» vagons cereals dels ferrocarrils catalans

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: