TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Personalització de la dièsel LGB 2095 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Personalització de la dièsel LGB 2095

Ir abajo 
+3
MALLET73
Olot
alejandro sasplugas
7 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDj Jun 11, 2015 11:20 am

No se si es el lloc adecuat pero he pensat reproduir les meves 2095 del meu avatar que vaig allargar per buscar una similitud amb les Renfe 319 de la epoca , els grups motors no son els originals si no uns Man que vaig acoplar per suprimir les bieles el demès nomes "chapa i pintura".        
Personalització de la dièsel LGB 2095 2wpmfj9
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32910

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDj Jun 11, 2015 5:54 pm

No siguis tan modest, Alejandro. El teu treball no es queda només en "xapa i pintura". Allargar la màquina te la seva dificultat, feina i ingeni.

Personalització de la dièsel LGB 2095 2iifmdh

A mi m'agradaria saber-ne més. Per exemple:

-Com ho vares fer per allargar-les, i quines coles vares utilitzar.

-Com vares llastar-les, perquè sé que pesen bastant.

-Si l'adaptació dels nous bogis varen necessitar alguna modificació als bogis o a la màquina.

-Si les dues màquines són idèntiques o hi ha alguna cosa que les diferència.

-Quin tractament l'hi vares fer a la màquina abans del pintat: si vares "despintar-la", o l'hi vares treure la rotulació perquè no transparentés a sota la nova pintura, si vares donar-li una capa d'imprimació, quina pintura vares fer servir... (per cert jo estic buscant aquest verd i encara no el trobo)

-Sembla que també vares canviar els fars...

I segurament tindràs alguna cosa a explicar que ni m'imagino.

Si us plau, explica'ns; dels mestres sempre en podem aprendre molt.   Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 2:16 am

si, si explica volem saber més!!!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 2:40 am

Lo de mestre deixeu estar ...perque quan veig els vostres acabats m`acomplexo , i sou molts els que teniu un nivell molt superior.                                                                                                          
 Paso a respondre algunas de las teves preguntes. El inici d`aquest projecte va ser.ferme amb dos carroseries velles que vaig conseguir en un mercadillo-.Apartir d`aqui,tallar deixan els dos ventiladors encarats quede una maquina amb dos grups motors. i sobren dos cabines que formarien una electrica,ja que no li queden ventiladors ni persianes laterals , ja pujare la foto d`aquesta.                                                                        
El pes es de nou kilos gracies a un bloc de plom fos espresament situat al centro de la maquina a part dels diposits tambe lastrats que donen gran estabilitat. va quedar just l`espai per posar un grup de sò  de LGB. Vaig retocar l`alotjament dels bogies ja que al portar els de una diesel amb bastidor exterior no i cabien.                                                                                                    
La pintura no es el meu fort, vareig esmerilar tota la maquina amb gra 400 i un cop neta, directament sprai en dos pasades. marca Felton , feta sobre encarrec ,minim 4 sprais.                
Els focos son leds blanc i vermell amb portalets metalics cromats.
Les dos maquines son practicament iguales pero fet a ma sempre ja petites diferencies                  
Dit tot aixo .confeso que son les maquines mes potents del meu circuit i n`estic molt satisfet.        
Si voleu algun detall mes, encantat de explicar ho. Deunido el rollo .    Saludos.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7015

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 2:46 am

Això és un interrogatori en tota regla...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32910

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 2:51 am

Moltes gràcies per la resposta, Alejandro.

Ets dels pocs de nosaltres que té un circuit en funcionament i complert. Bastant gran, a demés. Tens tot el material personalitzat, pintat, llastat, etc. Fas circulacions completament reals. Tens tot el sistema de comandament del teu circuit funcionant, amb telèfon inclòs. I tot això i encara més coses, des de fa al menys 30 anys, que jo sàpiga. Lo de mestre, si tu vols ho deixarem estar, però al meu parer, tens el títol més que merescut. I crec que ens en pots ensenyar moltes de coses.

Les dues màquines, que dius que no tenen cap diferència, no estan numerades?

I encara quedava per respondre (si és que no em faig pesat) les coles que vares utilitzar.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 3:09 am

Olot escrigué:
Moltes gràcies per la resposta, Alejandro.

Ets dels pocs de nosaltres que té un circuit en funcionament i complert. Bastant gran, a demés. Tens tot el material personalitzat, pintat, llastat, etc. Fas circulacions completament reals. Tens tot el sistema de comandament del teu circuit funcionant, amb telèfon inclòs. I tot això i encara més coses, des de fa al menys 30 anys, que jo sàpiga. Lo de mestre, si tu vols ho deixarem estar, però al meu parer, tens el títol més que merescut. I crec que ens en pots ensenyar moltes de coses.

Les dues màquines, que dius que no tenen cap diferència, no estan numerades?

I encara quedava per respondre (si és que no em faig pesat) les coles que vares utilitzar.

opino el mateix!!! tot a punt i llest per funcionar..!! ostres més de 2 quilos per eix ?? i no tenen aro d'aderència ??

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 3:15 am

Esclar, tot el material esta numerat , aquestes son la 103 i 104  aquesta serie es la de las diesel.
Els adhesius,que faig sevir usualment, per carroseries ,son el Tangit netejador i disolvent, i tot seguit el pegament CEYS per tubos de PVC, Cal tindre compte que els plastics "negres" com enganches o bogies i alguns chasis no es poden enganchar amb aquest producte, i s`a de recorre a soldadura termica amb aportaciò de material fos.                                                                                
Sè que algú, no recordo qui, va dir que aquests adhesius no son els mes correctes per aquest material, Pero jo que no i entenc res,m`apanyo prou bè amb aquests.
                                                  Ja he dit que encantat de poder aportar alguna cosa al foro.
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 3:24 am

Tornemi!!!! Carles, soc enemic dels aros d`adherencia, la maquina ha de patinar si vols rodes netes. i de pès sempre mes i mai menos . ja he dit moltes vegades que la mecanica LGB ho aguante tot, Tinc maquines de vapor amb 30 anys a l`esquena i ben lastrades que van com el primer dia. i t´aseguro que no estan parades........
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32910

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 3:30 am

Moltes gràcies per les teves respostes, Alejandro. super12

És llàstima que no tinguis fotos dels treballs, però ja comprenc que quan no hi havia el digital no era tan fàcil com ara. I també comprenc que la majoria mentre treballen no estan per fotos.

Ens agradarà veure l'elèctrica que va sortir "de rebot" al fer aquestes dues, si un dia pots fer-li una foto (d'aquesta no en tinc cap, jo).

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 4:03 am

Personalització de la dièsel LGB 2095 4gcaq  Tenim sort rebuscan he trobat aquesta foto del proces de construccio amb els restes,de aquesta electrica ,que tenim asiganada a la zona plana del cremallera, aquesta recupera els bogies originals de la 2095 original. ¿que us sembla"
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 4:42 am

Doncs que fa molta patxoca. Això de personalitzar el material és ideal si es pot fer a partir de peces una mica velles. Així no es veu sempre el mateix material circulant a tots els circuits.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32910

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 5:11 am

Genial !!

Té un aire de la 2095, però és una model completament diferent.

Gràcies per la foto.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 6:23 am

alejandro sasplugas escrigué:
Tornemi!!!! Carles, soc enemic dels aros d`adherencia, la maquina ha de patinar si vols rodes netes. i de pès sempre mes i mai menos . ja he dit moltes vegades que la mecanica LGB ho aguante tot, Tinc maquines de vapor amb 30 anys a l`esquena i ben lastrades que van com el primer dia. i t´aseguro que no estan parades........

si jo en tinc també d'antigues i van millor que la nova electrica que vaig comprar!!!!...

gràcies per les imatges i les explicacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 6:28 am

alejandro sasplugas escrigué:
Lo de mestre deixeu estar ...perque quan veig els vostres acabats m`acomplexo , i sou molts els que teniu un nivell molt superior.                                                                                                                  
Si voleu algun detall mes, encantat de explicar ho. Deunido el rollo .    Saludos.

ara mica en mica ens pots anar explicant altres projectes que tens .... por por por por

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 6:43 am

Personalització de la dièsel LGB 2095 34hg9rk eus preguntareu que en vaig fer de les altre dos cabines, donç be una es a la reserva, y l`altra , la de la foto, va quedar molt malmesa despres de un greu accident, va caure del circuit superior a terra. Aquest es el motiu per el que vaig passar un any buscan carroseries per refer la 2095 accidentada. Un cop ho vaig aconseguir vaig decidir allargarla. Bueno , per avui ja en teniu prou , demà ja veurem...........
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDv Jun 12, 2015 7:00 am

alejandro sasplugas escrigué:
Personalització de la dièsel LGB 2095 34hg9rk eus preguntareu que en vaig fer de les altre dos cabines, donç be una es a la reserva, y l`altra , la de la foto, va quedar molt malmesa despres de un greu accident, va caure del circuit superior a terra. Aquest es el motiu per el que vaig passar un any buscan carroseries per refer la 2095 accidentada. Un cop ho vaig aconseguir vaig decidir allargarla. Bueno , per avui ja en teniu prou , demà ja veurem...........

per aixó vaig decidir entrar en el mon dels motllos i la resina per poder reproduïr les peces que més necesito i que no trobo en lloc....

salutacions


mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32910

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDs Jun 13, 2015 7:27 pm

Moltes gràcies per les fotos i les explicacions, Alejandro. ok
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDg Jun 14, 2015 6:04 am

Personalització de la dièsel LGB 2095 1zcjuh3 ´La veritat es que amb la cabina sobrant a ratos estic montant aquest "aparato" per els de via i obres amb mecanica de una 131 amb els pinyons fotuts.,suprimin el eix central i amb bieles pot aguantar bastant bè. posarè un altra foto perque veieu com queda.
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDg Jun 14, 2015 6:08 am

Personalització de la dièsel LGB 2095 34hcebs Vista de costat ,El dia que estigui llesta ja farè noves fotos.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDg Jun 14, 2015 7:09 am

OOOOhhhhhh......!!!
Bravo!!!, m'encanten aquestes "andròmines".... aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32910

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDg Jun 14, 2015 7:22 am

Genial !

Un aparell molt imaginatiu. M'agrada molt.

aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDg Jun 14, 2015 11:17 am


Gran idea ... molt agradable!
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7015

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDg Jun 14, 2015 10:11 pm

Interessant... Bona manera aprofitar material...
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitimeDl Jun 15, 2015 2:22 am

Si senyor!!!!! genial!! ja sabia jo que ens ensenyaries coses genials!!!!

molt bona feina!!

gràcies

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Personalització de la dièsel LGB 2095 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització de la dièsel LGB 2095   Personalització de la dièsel LGB 2095 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Personalització de la dièsel LGB 2095
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: