TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT

En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.



Comparteixi | 
 

 De Stainz que udola, a Stainz funcional

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo 
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 57
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18329

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 12:09 am

Avui darrers retocs, pintar algun petit raconet nou de plàstic blanc, muntatge definitiu, etc.

Ara ja dono la feina per acabada, fins el dia que la personalitzi una mica i la pinti. La màquina es queda així:

A l'Eduard l'hi agradarà veure aquest cove amb llenya. Suposo que deu ser per a encendre la màquina ja que per a tots aquests treballs estava apagada del tot.



El terra nou, pintat i collat



Aquest és l'aspecte general de la màquina avui



Un detall del tanc flotant, que també he pintat



Una vista de l'altre costat.



Els més observadors potser hauran notat un altre canvi que l'hi he fet, i que no he comentat... Very Happy
El veieu?

(pista: es veu en les tres darreres fotos)
Wink

_________________
Amadeu
Link fotos dels FFCC de la Terrassa
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire
avatar

Ubicació : barcelona
Edat : 78
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 959

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 12:26 am

Has cmviat les rodes per unes calades amb radios. i queden molt bè.
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
avatar

Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 58
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 2190

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 12:45 am

El cistell, magnífic i l'argument per justificar els troncs en lloc del carbó és irrefutable.

Ara que pensant-ho bé, també s'hi avindria un cistell de rovellons!! riuuu super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 38
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 4000

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 1:27 am

Jo he hagut de tornar enrere per comparar, però sí que hi havia vist alguna cosa a les rodes. Un cop sabut, és allò de "ah, clar! "
Bon canvi i bona feina

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions http://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 44
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 7403

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 1:47 am

formidable!!!!

ja no es la mateixa!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 47
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 4960

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 1:48 am

Em ratifico en la meva opinió ja repetida molts cops sobre les màquines petites.....
Tornar a dalt Ir abajo
http://emporda-natura.blogspot.com
fve
Comptador de reblons
avatar

Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 58
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 2190

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 2:00 am

Sisu escrigué:
Em ratifico en la meva opinió ja repetida molts cops sobre les màquines petites.....

Son les que tenen la bona confitura?? riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 47
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 4960

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 5:56 am

Són boniques, van bé i són barates...........................siiiiii Very Happy Very Happy Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
http://emporda-natura.blogspot.com
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 57
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18329

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 8:06 am

Ocupen molt poc espai a la via, amb el que no cal tenir estacions molt grans per fer un petit tren amb una d'aquestes màquines.

També ocupen poc a l'armari.

Són manejables també a l'hora de desmuntar-les i fer-els-hi alguna xapuceta com les meves...

Per lo de les rodes, si que era això. Sou molt observadors. Very Happy

_________________
Amadeu
Link fotos dels FFCC de la Terrassa


Editat per darrera vegada per Olot el Dv Jun 19, 2015 9:12 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 57
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18329

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 9:01 am

Be, la feina ja està acabada però el fil no: tinc una altra Stainz udolant, i també cal "modernitzar-la":



Amb aquesta, però, faré un altre sistema: enlloc d'adaptar el bastidor per a rebre una nova motorització, canviaré el bastidor sencer. N'hi posaré un que tenia guardat al calaix dels pedaços. En el mateix calaix també hi tenia una motorització que l'hi encaixa com anell al dit.

La màquina desmuntada, i el nou bastidor amb la motorització



El nou bastidor i la nova motorització en detall



El nou bastidor no és d'una Stainz, per tant la primera cosa és adaptar la carrosseria al nou bastidor. Aquest cop m'estalvio modificar el bastidor per a encastar-hi la nova motorització, però caldrà fer també una adaptació de les peces antigues amb el nou bastidor, malgrat aquesta modificació és molt més simple que la del bastidor en la màquina nº 4 (o al menys això espero).

En qualsevol cas la intenció de posar aquest nou bastidor és, sobre tot, de fer una Stainz una mica diferent a les altres.



Caldrà retallar una mica la base a sota del forat per a la caldera. Ja es veu marcat amb llapis.



Ja està fet el retall



Ara ja hi entra



Per cert, recordeu aquesta peça?



Dons aquest cop al desmuntar la màquina m'he fixat be com estava connectada. Aquí en poso un esquema per si mai algú el necessita. Crec que queda molt clar que és el que vosaltres dèieu.


_________________
Amadeu
Link fotos dels FFCC de la Terrassa
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Bagà
Edat : 64
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 2707

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 9:50 am

Hola Amadeu i tots els demés.

Un treball excel·lent, ok ok ok el detall del cistell és formidable, però,..... ai, ai, un però, la Berga que feia maniobres a l'estació de Fígols portava mitja cabina plena de llenya, amb els branquillons que hi ha en la cistella no arribaran a encendre la caldera, val més que en el cistell hi portin un bon "bocata" i una bona bota de vi per fer un "trago" complet i aguantar wn condicions la dura jornada de treball.

Seguirem amb molta atenció la segona transformació.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 57
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18329

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 10:58 am

Tens raó. Hauré de parlar amb la Fani, a veure que s'hi pot fer. Very Happy

http://trenscat.forosactivos.net/t1825-treballar-el-fimo-argilla-polimerica-fotos

_________________
Amadeu
Link fotos dels FFCC de la Terrassa
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 38
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 4000

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 7:32 pm

Aquest bastidor es com el que vull fer-li a una de les meves. Ho he vist en altres stainz i aquest canvi els queda molt bé.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions http://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 57
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18329

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 8:25 pm

Si, l'he vist jo també sovint per internet. En el meu cas, aprofitaré un bastidor que tinc guardat des de fa més de 20 anys !! Ara ha arribat el seu moment. Very Happy

Aquest bastidor correspon a la màquina LGB 2017 . Encara que és de mides molt semblants a les de la Stainz, he pogut comprovar que el bastidor també requereix alguns canvis, perquè hi ha petites diferencies que fan necessària una petita adaptació. Em queda ben clar que les peces de LGB no són modulars o intercanviables. Ni tan sols entre les Stainz de diferent generació.

Aquesta és la manipulació que he hagut de fer al bastidor, a demés dels que ja hem vist a la cabina:

Bastidor en el seu estat original. Hi ha un nervi que impedeix que la cabina es posi en la seva posició per a collar-la per els dos cargols del darrera. L'hi falten 1'5 mm.



Suprimit el nervi que molestava



També hi ha un nervi que causa el mateix problema a la caldera. En aquest cas he optat per modificar la caldera fent-l'hi un petit encaix. A la part esquerra de la foto, l'estat original; a la part dreta la modificació.



Un cop fet això ja tot comença a encaixar. Aquest és l'aspecte que pot tenir la màquina. Ara el dilema serà... xemeneia normal, o amb para-guspires? Què en penseu?   Very Happy


_________________
Amadeu
Link fotos dels FFCC de la Terrassa
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 38
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 4000

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dj Jun 18, 2015 10:02 pm

A mi personalment, m'agrada la normal.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions http://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 46
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 6836

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dv Jun 19, 2015 2:44 am

La xemaneia recte...
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire
avatar

Ubicació : barcelona
Edat : 78
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 959

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dv Jun 19, 2015 4:29 am

A mi tambe m`agrade mes la xemeneia normal,pero contra gustos......Per cert aquest chasis correspon a una maquina que porta tender i ademes motoritzat , fixat els endolls de la part de darrere de la plataforma. amb aquest reforç es converteix en una doble de Stainz amb una potencia notable, jo en tinc una.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 57
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18329

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dv Jun 19, 2015 7:06 am

Si, ja ho deia:

Olot escrigué:

Aquest bastidor correspon a la màquina LGB 2017

(Clica sobre LGB 2017)

Van molt be aquestes màquines. Però la teva, Alejandro, que deu pesar 10 ó 12 kilos, deu ser massa. Very Happy

_________________
Amadeu
Link fotos dels FFCC de la Terrassa
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire
avatar

Ubicació : barcelona
Edat : 78
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 959

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dv Jun 19, 2015 7:30 am

Home , no arriba a tans kg, pero ja et donarè el pes, la tenim asignada a la composicio de 5 coches de bogies, molt pesats, perque son els empalmats de 6 compartiments amb 6 portes. i va molt bè pel perfil del nostre circuit.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 57
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18329

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Dv Jun 19, 2015 7:36 am


_________________
Amadeu
Link fotos dels FFCC de la Terrassa
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 57
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18329

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Ds Jun 20, 2015 8:45 am

Continuem amb la tasca.

Després d'ajustar perfectament la caldera i la cabina al nou bastidor, també calia fer-ho amb el fogar.



Un cop acabats tots els ajustats, passem a veure estudiar la motorització, veure com ha de ser la conducció elèctrica entre aquesta i la resta de la màquina.

Aquesta és la motorització



I la mateixa per darrera



És una motorització relativament antiga. Crec que és de l'època de la segona generació de Stainz. Normalment la connexió entre la motorització i la resta de la màquina es fa per aquestes llengüetes



Cada llengüeta és un pol. Al bastidor hi ha dos cargols que subjecten dos fils i així es feia la connexió. El motor no està aïllat i va alimentat directament des de les rodes, és a dir que aquestes motoritzacions, a diferencia de les actuals, la poses a la via i funciona tota sola sense necessitat de fer-hi cap connexió. Com que vull posar un interruptor per a parar la màquina allà a on convingui, caldrà obrir la motorització i fer una petita intervenció per a aïllar el motor de les rodes. També caldrà posar dues preses noves per alimentar el motor des de l'interruptor. Això s'assembla molt a la modificació que se'ls hi fa a aquests motors per a digitalitzar-los. El més desagradable és que aquestes motoritzacions s'obren per la meitat i per a això s'han de desmuntar un munt de coses. Anem a veure-ho:

Comencem treien els bloc dels cilindres i tot l'embielat.



Quan això està fet, cal treure les rodes



S'ha d'anar molt en compte perquè a la que ens descuidem els carbons i les corresponents molles poden saltar i a saber a on aniran a parar.



El següent pas serà obrir la caixa per la meitat



Ja ho tenim. Ara tenim a la vista el motor, els engranatges, i les conduccions elèctriques.



El motor te unes potes que fan contacte amb les tires de llautó que, d'una sola peça, són les llengüetes que veiem abans des de fora



Per aïllar el motor només ens cal fer que la pota del motor no toqui la peça de llautó. Per això jo tallaré la pota de llautó que baixa fins a la pota del motor. Caldrà treure la peça de llautó.



Per a treure aquesta peça encara he hagut de desmuntar el fregador de presa de corrent a la via.

Ja està tallada.



La idea era fer servir la peça que acabo de tallar per a fer unes noves llengüetes al costat de les altres originals, però ara veig que serà massa curta.

Per sort tinc la pota de coure que servia per a fer el contacte del fumigen a la motorització, i que havia desmuntat perquè jo no el faré servir (si us hi fixeu es veu a la foto a on començo a separar les dues meitats de la caixa del motor). Em serviré d'ella, i la tallaré a la mida. També porta una perforació que em serà molt útil.





El següent pas serà obrir un espai per a les llengüetes que faré noves. Sento que aquestes fotos han quedat borroses

Aquest és l'estat original



I així ha quedat després de la modificació



També obro un pas per la nova llengüeta



Aquí ja he collat la nova llengüeta al sostre de la caixa del motor, i també hi ha soldat un fil que anirà soldat a la pota del motor.



Ara munto la peça de llautó, però primer l'hi he posat un forro de cinta aïllant, per a evitar que puguin fer contacte



La llengüeta nova d'aquesta meitat de la caixa ja està feta.



Un cop feta la mateixa operació amb l'altra meitat (previ desmuntat del motor, rodes i fregador de l'altre costat), i un cop muntada la caixa de la motorització, ja veiem les quatre llengüetes, les dues originals, i les dues noves.



A continuació cal posar els cargols que han de fer contacte amb aquestes llengüetes

Originàriament el bastidor ja portava dos forats per als dos cargols previstos per les dues llengüetes originals. Ara em cal posar-n'hi dos mes.



Vet-ho aquí: els dos cargols nous, i els fils de tots quatre, respectant els colors de norma de LGB: verd i groc per la corrent de la via, i marró i blanc per el motor





La connexió entre el bloc motor i la màquina ja està feta. Ha portat una mica de feina, però quan desmunti la motorització serà molt fàcil i agradable perquè no hi haurà cables penjant, ni endolls. Simplement treien o posant el bloc motor, la connexió quedarà anul·lada o refeta, sense més mal de cap que muntar i desmuntar, sense ni pensar-hi.

Very Happy

_________________
Amadeu
Link fotos dels FFCC de la Terrassa
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire
avatar

Ubicació : barcelona
Edat : 78
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 959

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Ds Jun 20, 2015 9:01 am

Ja Ja Ja. Amadeu, un dia em vas dir mestre , pero aixo es una llisò MAGISTRAL de com es pot explicar un treball  de manera pedagogica ,  
                                                                         Et feliçito.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 57
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18329

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Ds Jun 20, 2015 9:02 am

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

Gràcies.

Quatre fotos i una mica de bona voluntat. No és res més que això.

_________________
Amadeu
Link fotos dels FFCC de la Terrassa
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 38
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 4000

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Ds Jun 20, 2015 9:18 am

Has aïllat els dos contactes del motor? Hauries tingut la meitat de feina amb un de sol. ..

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions http://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 57
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18329

MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   Ds Jun 20, 2015 9:31 am

Si, tens raó. En aïllar només un pol ja n'hi havia prou per a posar l'interruptor.
Però ja que la obria, m'he estimat més aïllar completament el motor de les rodes. D'aquesta manera si mai vull fer algun invent, com ara canviar l'interruptor per un inversor perquè la màquina vagi al revés, o alimentar-la amb bateries... o qui sap què, ja ho tindré a punt.
Hi havia molt poca feina més, un cop oberta, d'aïllar els dos pols. En canvi si un altre dia tinc de tornar a obrir per a aïllar el segon...

Ara, si que la manera de simplificar era aïllar un sol pol.

_________________
Amadeu
Link fotos dels FFCC de la Terrassa
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado




MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   

Tornar a dalt Ir abajo
 
De Stainz que udola, a Stainz funcional
Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt 
Pàgina 4 de 8Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent
 Temas similares
-
» Stainz personalitzades.

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: