TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 De Stainz que udola, a Stainz funcional

Ir abajo 
+8
TramBlau
Shay
MALLET73
alejandro sasplugas
Sisu
ut800035 (†)
josepmaria
Mitjans
12 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
AutorMissatge
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDv Jul 31, 2015 9:09 am

Segueixo. Com arrengleres els forats?. Tens algún utillatge?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDv Jul 31, 2015 9:27 am

Només un regle i un punxó.

El procediment també és molt simple: primer faig una ratlla paral·lela al canto de la paret. Després hi marco unes ratlles perpendiculars a una distància igual entre elles (p.e. un centímetre). Allà a on creuen les dues ratlles hi fas una mica de pressió amb el punxó de forma que faci una marca. La marca és allà a on la broca ha de fer el forat.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDv Jul 31, 2015 9:32 am

Eduard, segur que no estas fent alguna cosa i ens ho amagues?

pensativ
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDv Jul 31, 2015 9:50 am

Us asseguro que no estic en construcció de res!!

Però el coneixement de les técniques sempre és bo. No?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDv Jul 31, 2015 10:01 am

I tant. La curiositat és un dels fonaments de l'autodidacta.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDs Ago 08, 2015 8:11 am

Aquesta setmana he rebut alguna peça que em faltava, entre elles la peça del bastidor que suporta l'enganxall.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 11ccv1w

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 9ljqk7

Malauradament he comès un error en demanar aquesta peça, perquè no vaig pensar que no és prevista per a portar enganxall. Això es deu a que aquest bastidor és el de la màquina 020 que porta tender, i va unida al tender amb un altre tipus d'unió.

Així que tindré de fer algun invent amb les peces que tinc.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 2nsq26h

Ja està: he tallat la peça (esquerra) per a encolar-hi la base per l'engaxall

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 2gwaq80

Aquí és la comprovació de que tot encaixa be

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Idd6k6

I aquí les peces ja estan fortament encolades

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 B8jtid





Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDs Ago 08, 2015 9:20 am

genial genial genial
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDs Ago 08, 2015 9:36 am

Tren ok ok ok

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDs Ago 22, 2015 7:50 pm

Una darrera imatge que permet veure el treball fet i la peça perfectament encolada:

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 2r44xly

Ara caldrà fer un motllo de guix per a fer el llast que anirà dins d'aquesta peça. Això ho veurem més endavant.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDs Ago 22, 2015 8:02 pm

I aquí una altra personalització: el fanal, el grandiós i gegantí fanal que porta la Stainz al davant. En aquesta màquina el substitueixo per un fanal artesanal, de proporcions més agradables.

Per això he utilitzat un fanal que he comprat per a muntar a Bertram Heyn. El fanal és fet per peces sobre planxa de PVC (crec que ho és) amb fresadora CNC. Només cal separar les peces i encolar-les amb cianocrilat. El kit inclou el mirall que hi ha al fons, i el plàstic que fa de vidre transparent. També inclou un "clip" (material d'oficina) per a fer-ne l'agafador o nansa, però el clip que portava era en angle i no m'agradava. Jo he agafat un clip dels que utilitzem aquí (es veu que els alemanys són diferents!), i m'ha fet una nansa arrodonida que m'agrada més.

Com a base per el fanal he utilitzat la base trencada que tenia sense fanal, d'una altra Stainz, i a sobre encolar-hi algun afegit per adaptar-hi el nou fanal:

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 2ps3c3n

Així ha quedat el conjunt un cop acabat, i abans de pintar:

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Fkv9g3

Malauradament ha sorgit un petit problema: la base antiga de LGB de plàstic negre no s'ha adherit a la part nova, la blanca, perquè aquest plàstic no admet la cola que venia utilitzant amb tots els altres plàstics de LGB.
Tot seguit he utilitzat la cola Ceys per PVC. Ha resultat que tampoc s'hi adhereix.

Així dons, estic a l'espera de trobar una altra cola adient, o de fer una peça nova en substitució de la peça negre que volia aprofitar.


Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDs Ago 22, 2015 11:54 pm

Prova amb aquest cola que tenen els xinesos de cianoacrilat, ho enganxa tot, fins i tot als dits super12 , encara que no és tan ràpid com el de Loctite, no té esactamente les mateixes característiques, amb ell he enganxat plàstics que el Loctite no aconseguia

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDg Ago 23, 2015 4:28 am

Gràcies per la suggerència, Pere. Avui ho he provat amb cianocrilat més potent que conec. La vaig comprar a Alemanya. A les fires sempre hi ha un stand a on l'ofereixen fent demostracions, i ho enganxa pràcticament tot, goma, vidre, ferro, plàstics, alumini...

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Hochleistung_500

També ha fallat.

Provaré la que em dius.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDg Ago 23, 2015 9:18 pm

Veient el tros que aprofitaves, crec que el més senzill és fer la peça sencera de nou.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1829

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDl Ago 24, 2015 9:54 am

Com ja s'ha comentat en l'altre fil de les coles per enganxa, hi ha material LGB que no li trobem el desllorigador
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDg Ago 30, 2015 6:18 am

m'agraden els fanals artesans nous...ja ens explicaràs d'on els has tret..?? els vas comprar per internet o en una fira??

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDg Ago 30, 2015 7:03 am

Just a sobre de la imatge ho havia explicat, Carles:

Olot escrigué:
...
Per això he utilitzat un fanal que he comprat per a muntar a Bertram Heyn. El fanal és fet per peces sobre planxa de PVC (crec que ho és) amb fresadora CNC. Només cal separar les peces i encolar-les amb cianocrilat. El kit inclou el mirall que hi ha al fons, i el plàstic que fa de vidre transparent. També inclou un "clip" (material d'oficina) per a fer-ne l'agafador o nansa, però el clip que portava era en angle i no m'agradava. Jo he agafat un clip dels que utilitzem aquí (es veu que els alemanys són diferents!), i m'ha fet una nansa arrodonida que m'agrada més...

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDg Ago 30, 2015 7:06 am

Olot escrigué:
Just a sobre de la imatge ho havia explicat, Carles:

Olot escrigué:
...
Per això he utilitzat un fanal que he comprat per a muntar a Bertram Heyn. El fanal és fet per peces sobre planxa de PVC (crec que ho és) amb fresadora CNC. Només cal separar les peces i encolar-les amb cianocrilat. El kit inclou el mirall que hi ha al fons, i el plàstic que fa de vidre transparent. També inclou un "clip" (material d'oficina) per a fer-ne l'agafador o nansa, però el clip que portava era en angle i no m'agradava. Jo he agafat un clip dels que utilitzem aquí (es veu que els alemanys són diferents!), i m'ha fet una nansa arrodonida que m'agrada més...


ok llavors aquest Bertram Heyn es una botiga a alemanya i els han enviat per correu, es així ho he entes..??

mallet73
p.d. perdó porto 2 hores possant-me al dia al foro i encara no he acabat..
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitimeDg Ago 30, 2015 7:07 am

Si, és això exactament. Aquí tens un link :

http://www.modell-werkstatt.de/
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 8 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
De Stainz que udola, a Stainz funcional
Tornar a dalt 
Pàgina 8 de 8Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 Temas similares
-
» Personalització d'una Stainz
» embrutiment d'un Stainz n ° 3
» Stainz personalitzades.
» Stainz personalitzada - Mitjans
» d'una stainz a una locomotora de maniobres

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: