TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 De Stainz que udola, a Stainz funcional

Ir abajo 
+8
TramBlau
Shay
MALLET73
alejandro sasplugas
Sisu
ut800035 (†)
josepmaria
Mitjans
12 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent
AutorMissatge
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDj Jun 25, 2015 9:39 am

Com alguns de vosaltres ja sabeu, tot el material que tenim esta sempre a la via ,i alguna composicio , sobre tot de mercaderies , pasa setmanas " a la fresca" aixo obliga a fer netega de temps en temps i aseguro que el rentavaixelles es una eina molt eficaç, amb un lleuger greixatge posterior el material queda com a nou . Esclar que aixo no es pot fer amb material motor. pero incluin coches de viatgers ,es de gran ajuda. Per descomptat que ja un pacte amb la mestressa i uns horaris establerts per no provocar tensions domestiques.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDs Jul 04, 2015 12:16 am

Tornant al tema que ens ocupa, he estat uns quants dies molt entretingut amb la part que crec que serà la més difícil de tota la reconstrucció d'aquesta màquina: el bloc dels cilindres.

Expliquem l'historia des del principi. Ja sabeu que un dels objectius d'aquest treball és, a part de fer funcional aquesta màquina tan antiga, dotar-la d'enganxall amb ganxo a la part del davant igual com el porta al darrera. Dons be, això no és tan fàcil en aquesta màquina. Ara explicaré perquè.

Aquesta és la motorització que destino a aquesta màquina, la qual s'adapta perfectament al bastidor, i a demés té uns cilindres diferents que donaran un aire diferent a aquesta Stainz. Per tant els vull conservar. Però sobre tot fixeu-vos en el bloc que suporta els cilindres.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 168djrn

Si separem el bloc de la motorització podem veure que està format per aquestes dues peces: el bloc en sí mateix, i els cilindres.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2ltpr0j

En aquesta vista per davant i per darrera del bloc, podem veure que no hi ha forma possible de posar l'enganxall que jo vull

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2nas64g

Per tant n'haurem de pensar alguna per a fer possible l'impossible.

Les úniques Stainz que porten l'enganxall com jo vull són les de última generació. Per tant estudiem un bloc de cilindres d'una d'aquestes màquines (a l'esquerra), i confrontem-lo amb els cilindres que tenim (a la dreta):

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 K0fzp3

Be, podríem dir que com un ou a una castanya... oi?

Però després d'un detingut estudi de les peces arribo a la conclusió de que tenen uns punts en comú, i fins i tot complementaris: el que interessa de la part esquerra és el nucli que suporta l'enganxall, que la part dreta no te. Per tant començo a veure la possibilitat de retallar la peça bloc cilindres d'una màquina nova generació i aprofitar el nucli que es podria encastar als cilindres que vull conservar. Però això hauria de complir algunes condicions:

-Conservar els enclavatges de la part posterior per a fixar-se a la motorització
-Conservar l'enclavatge per a fixar l'enganxall.
-Respectar els punts d'encaix amb el bastidor.
-Mantenir una bona solidesa en conjunt.
-Tot això respectant amb total exactitud la posició dels cilindres respecte a les rodes (això vol dir distància amb les rodes i alçada respecte a la via), així com l'alçada de l'enganxall sobre la via.

Després d'alguns dies de meditar-ho i donar-hi voltes (en sentit literal, perquè tots aquells dies vaig tenir la peça a les mans donant-l'hi moltes voltes, perquè per veure el conjunt sencer calia girar-la una i altre vegada...), vaig anar veient-ho cada cop més clar. Finalment vaig arribar a la conclusió de que la cosa podria anar així (en vermell el tall previst):

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 30w3wpj

Un cop la idea està clara, només cal posar-s'hi:

1) tallar cilindres

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2uqfb50

primer un i després l'altre

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2e5pc3s

Confesso que quan vaig tenir aquesta peça a les mans em vaig sentir bastant perdut:

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2dwd8oo

Primer vaig pensar que l'havia pifiat, i que havia destrossat una peça per no arribar a res. Però això només era una sensació donada per la pèrdua de referències al haver eliminat els cilindres. Si mai proveu de seguir els meus passos, no us desanimeu pas en aquest punt: la cosa va be.

2) igualar els costats i posar-los a la cota exacta per a que encaixin perfectament amb els cilindres.

Com que aquest és un treball de precisió, vaig fer servir la lijadora.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2cmssr6

De tant en tant, una prova per anar ajustant

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 T5599u

I acabar d'afinar l'ajustat amb paper de vidre molt fi

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 290x4cg

3) Quan aquesta part ja encaixa a la perfecció caldrà tallar encara algun sobrant més a la part de sota perquè encaixi amb la forma dels "nous" cilindres

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2hnrjw4

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 30mwe9v

Això és cosa seria. Aquest és el nucli que aprofitem del bloc de cilindres última generació. Aquesta peça és la mare dels ous de tota la transformació que estem fent. Encara alguns ajustats més i quasi ja estem

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2gv2ame

I aquests són els cilindres que han de rebre aquest nucli

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 4h9oh3

Els més observadors se'n hauran adonat de que aquests cilindres no són els mateixos de quan he començat a explicar el treball, ja que en realitat corresponen a una Stainz de segona generació. Això es deu a que mentre feia les modificacions corresponents als cilindres que realment aniran a aquesta màquina no vaig fer cap foto. Les fotos corresponen a un segon treball posterior, destinat a posar el mateix enganxall a les màquines de segona generació. Els blocs de cilindres, però són idèntics en quant a cotes.


Be, a aquesta peça també cal fer-li alguna modificació per a poder rebre el nucli tal com ens ha quedat.

Però comparat amb el que acabem de fer això és poca cosa.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Ehdlds

Provem l'encaix

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 15mmyio

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 30rmw4h

Funciona perfectament !  

Així, la peça que hem obtingut és aquesta:

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2iudelv

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 W7dctt

Per a fer una comparativa en com era abans (a l'esquerra) i la que hem obtingut (a la dreta):

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 J9qc2e

I per acabar una comparativa del que teníem inicialment (a l'esquerra) i del que tenim encastant el nou nucli amb els cilindres (a la dreta).

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Bfgw03

Els més observadors notaran de seguida que encara cal tallar alguna cosa per la part de sota, a on va l'enganxall. Però això no ho faré fins que el nucli i els cilindres estiguin fortament encolats i hagin adquirit la solidesa suficient, perquè si tallés abans l'estructura dels nous cilindres quedaria molt feble i es podria trencar o deformar.

Espero no haver-vos avorrit  Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDs Jul 04, 2015 12:24 am

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu tu si que no t'has avorrit!! una bona feina i de presició...

espero veure-la en propers dies..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDs Jul 04, 2015 7:38 am

aplaud aplaud aplaud reverent reverent reverent
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDg Jul 05, 2015 9:26 am

Aquesta feina té molt bona pinta..!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDg Jul 05, 2015 9:47 am

Gràcies, Joan. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDg Jul 05, 2015 8:50 pm

Les dues peces ja han estat encolades. Hi he posat també uns reforços per dins. Sembla que la consistència és remarcable.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Fm289g

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 9uw2nd

Estic fent servir aquesta cola, que és una meravella:

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 112243

En realitat queda com una soldadura.

Aquí també es veu tallada la part de sota per donar cabuda a la molla de l'enganxall. En principi vaig fer aquesta cavitat en acabat corba, però finalment encara la vaig haver de retocar perquè la molla hi tocava. La peça blanca és un gruix fet a mida per a poder encolar fortament les dues peces en aquest punt que quedava buit.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2q8y2qw

Aquí ja podem veure el bloc de cilindres encaixat a la motorització

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Efnm01

Per la part de sota podem veure l'enganxall muntat, i tot l'encaix com va quedar finalment.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Qs3xiq

Al bastidor l'hi ha fet a mida l'encaix a on va el bloc de cilindres, ja que ara tenia de ser una mica més gran (exactament a la mida de les màquines de nova generació). També ha calgut engrandir una mica els encaixos per els enganxalls, tal com ja vaig fer amb la màquina nº4.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Rh3kox

També he aprofitat per posar les toperes que aquest bastidor no porta. Són les toperes que un dia em varen sobrar d'un vagó.

Davant...

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 E5od3s

... i darrera

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2a91f68
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDl Jul 06, 2015 2:37 am

Aquesta cola és instantània?. D'un sol component?. D'on l'has treta?
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDl Jul 06, 2015 2:52 am

He vist que la venen com a pega per a pantalles tàctils...?? Shocked curiosa troballa. ..

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDl Jul 06, 2015 9:08 am

Mitjans escrigué:
He vist que la venen com a pega per a pantalles tàctils...??    Shocked   curiosa troballa. ..

Això no ho sabia.

Sisu escrigué:
Aquesta cola és instantània?. D'un sol component?. D'on l'has treta?

La vaig conèixer per Alemanya. No recordo amb seguretat, en alguna fira, o parlant en alguna botiga... potser en algun fòrum. La veritat és que no ho recordo.

Efectivament és un sol component. És pràcticament instantània, només triga uns segons, o menys d'un minut, potser una mica més, segons el plàstic.

Ja us en he parlat sovint d'ella. Aquí alguns exemples:

https://trenscat.forosactivos.net/t1456p90-les-construccions-dels-tallers-d-els-aspres#43138

https://trenscat.forosactivos.net/t1509p15-personalitzacio-edifici-wasserhaus-pola-ref-331005#36218

https://trenscat.forosactivos.net/t1509p30-personalitzacio-edifici-wasserhaus-pola-ref-331005

I juraria que també en vaig parlar dins de l'apartat de materials varis, però m'ho dec haver imaginat perquè ara no ho trobo.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDl Jul 06, 2015 9:26 am

reverent reverent reverent reverent reverent

IMMILLORABLE reverent reverent reverent  reverent
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDl Jul 06, 2015 9:49 am

Gràcies, Ignasi. Ets molt amable, però després de la teva Garrat, això meu és una minúcia. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDl Jul 06, 2015 10:30 am

Aixo es feina d´ajustador, m`agradat molt la manera detallada de la teva explicaçio . He pres nota del pegament utilitzat que desconeixia del tot i era .un dels problemes que sovint em trobava amb les meves chapuçes. Per cert , perque poses gancho al devant de les teves locomotores ? per seguretat? oh per algun altre motiu?  
                                                                 Fins aviat . Alexandre.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDl Jul 06, 2015 6:40 pm

Gràcies per els elogis, Alejandro.  Very Happy

I bona pregunta.

En el meu circuit les màquines circularan indiferentment de cara o de cul, perquè l'estació de terme de Font Alba (la que és a l'interior, a casa), no té pont ni placa giratoris. Això obliga a que les màquines que entrin de cara amb un tren, hauran de sortir de cul amb el mateix tren (o un altre).

Això fa necessaris els ganxos al davant de la màquina per dues raons:

Primera, perquè sense doble ganxo es produeixen sovint desenganxaments amb la conseqüent pèrdua de material en plena via (i que per la llei de Murphy això sempre passa inexplicablement a dins d'un túnel i en el lloc més inaccessible).

I segona perquè amb els ganxos senzills també hi ha un altre problema, i és que en un moment o altre sempre acabes trobant-te de cara dos enganxalls que no tenen ganxo. Sobre tot tenint en compte que segons per quina via surtin els trens del triangle de la mateixa estació de Font-Alba, en realitat estan fent un canvi de sentit.

A més curt o a més llarg plaç, l'objectiu és que totes les meves màquines tinguin el doble enganxall davant i darrera.
De fet, en totes les màquines que he comprat darrerament, una de les condicions que podien fer que les acceptés o rebutgés, era que estigués previst i fos fàcil l'instal·lació del doble enganxall al davant, si no el portaven ja. A Ebay, les màquines que no tenen foto de la part de sota, queden descartades automàticament. L'experiència és un grau.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDl Jul 06, 2015 10:37 pm

OK. queda entès
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDl Jul 06, 2015 11:58 pm

Tu no poses doble enganxall, Alejandro?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDt Jul 07, 2015 12:38 am

Solsament ho faix a les compoçicions molt pesades com les tolves i els "potaseros" degut a les fortes rampes del nostre circuit , pero les maquines sempre van orientades del mateix costat,.el devant de cara a la rampa, per tant a la baixada els vagons sempre apreten el morro de la maquina i ho fa innecesari. de totes maneres no ho descarto en un futur per evitar algun susto , com dius tu mateix dins els tunels , esclar que aixo comporta tindre un "estri" per desenganchar comodament ,quan el circuit, com el nostre discorreix a nivell de terra.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDt Jul 07, 2015 12:41 am

Com a estri jo utilitzo això:

https://trenscat.forosactivos.net/t1780-construccio-d-un-desenganxador-manual

També hi ha els desenganxadors LGB, però aquest ja els deus conèixer i si no els utilitzes deu ser per alguna cosa:

https://trenscat.forosactivos.net/t383-desenganxador-lgb
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDt Jul 07, 2015 4:24 am

Jo també procuro posar 2 enganxalls a les meves màquines...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDc Jul 08, 2015 4:15 am

Avui alguna feina més al bastidor.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Xnaiaq

Són les potes que permetran collar el bloc de cilindres, ja que la xemeneia deixa de collar-los, com en la màquina nº4 que ja vàrem veure.

Per sobre van collades

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Vxlsur

I ara, sorpresa. Per alguns potser sigui una destrossa, i al principi ben be que ho semblava...

He decidit que en aquesta Stainz, que ja te un important canvi de look amb el nou bastidor, també perdrà una característica molt típica de les Stainz: la corba de la paret posterior, que passarà a ser plana:

Per això el primer que he fet és tallar la part corba, i la part plana que ha d'anar més endavant.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2lsyv5i

Aquí podeu veure per on he tallat.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2gt9j54

Un cop treballada i ajustada la part posterior de la màquina, ja l'he encolat

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 33dyu5z

La peça corba suprimida ha deixat un buit. Per a omplir-lo, una peça nova feta en planxa de plàstic de poliestirè.

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2uhpac1

Unes últimes fotos per a veure l'aspecte que pot donar això

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 286thzo

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 16i8xmv

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 2eol7gx


Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDc Jul 08, 2015 5:10 am

veig que ja li has agafat l tranquillo a la nova eina (dremel).... riuuuu riuuuu riuuuu

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDc Jul 08, 2015 5:34 am

Si. Ja veus que d'aquí a poc et faré la competència en rapidesa. Very Happy

Be, em totes aquestes feinetes al cap, era necessari comprar-la.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDc Jul 08, 2015 7:36 am

Quina por que em feu amb una dremel a les mans...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDc Jul 08, 2015 8:39 am

Normal !

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 142mmt
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitimeDc Jul 08, 2015 9:25 am

Molt bona idea i molt bona feina!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 6 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
De Stainz que udola, a Stainz funcional
Tornar a dalt 
Pàgina 6 de 8Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent
 Temas similares
-
» Personalització d'una Stainz
» embrutiment d'un Stainz n ° 3
» Stainz personalitzades.
» Stainz personalitzada - Mitjans
» d'una stainz a una locomotora de maniobres

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: