TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]

Ir abajo 
+2
ostman
fve
6 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDg Mar 15, 2015 11:21 am

Bona nit

La veritat és que no sabia a quina secció penjar el fil, dubtava entre circuits exterior o aquest. Al final m'he decidit per aquesta seccíó.

Veig que és costum, posar un nom al circuit, com que m’agrada la via estreta i en especial aquella que està per sota de la via mètrica, us proposo aquesta petita companyia imaginaria.

Companyia que explota la sorra i grava que el Ter ha anat dipositant amb els anys al darrer revolt que fa entre dues muntanyes abans d’entrar al pla que el porta fins al mar, entre el termes municipals de Jafre, a la riba esquerra i Foixà a la riba dreta, és un petit ferrocarril industrial que porta la sorra i la grava fins a l’estació de Sant Jordi Desvalls a on enllaça amb la xarxa d’ample convencional, amb vagonetes de tipus miner i sense transport de persones.

Em sembla que els “modulers”, us esteu fent massa il•lusions amb el meu, encara molt incipient projecte.

No volia avançar el projecte, fins que aquests estigués més treballat, però les circumstàncies i expectatives, que ha despertat la meva pregunta sobre la alçada dels mòduls, crec que m’obliguen a explicar el meu, de moment, imaginat projecte.

Per començar, com ja he dit que si estic al mal anomenat, tren de jardí, és per tenir una locomotora de vapor viu. Això i l’espai disponible condiciona moltes coses.
• Seguint les vostres indicacions i experiències, una de les coses que em van quedar clares d’entrada, és que les vies, no és bo que estiguin a ras de terra.
• Les locomotores de vapor viu, algunes d’elles, accepten malament els radis curts. O sigui, considero que haig d’evitar el R1, al màxim possible, com a contrapartida, això fa que es necessiti més espai.
• Les locomotores de vapor viu, son “brutes” i aquest és part del seu encant, deixen anar aigua, oli de lubricació de les, bieles i eixos i barreja d’aigua amb oli que expulsen els cilindres. O sigui, aquestes locomotores embruten i taquen les vies i el terra.
• No tinc un espai exterior el suficientment gran per a tenir un circuit fix. Això em limita molt i m’obliga a tenir quelcom que es pugui muntar i desmuntar amb una certa facilitat i rapidesa i a més com a molt, pot ser un oval, amb alguna via per apartar material.  
• Com a contrapartida, si el dissenyo així, per peces que formen un conjunt, el puc muntar a diferents llocs, inclòs en espais interiors i puc fer més peces de les que necessito per al meu pati, i conjunts d’aquestes peces, es podrien integrar en un muntatge de mòduls normalitzats, si respecto l’alçada de les normes.
• El meu circuit desmuntable, un cop plegat, no ha de fer massa volum, tampoc tinc tant d’espai per a guardar les peces. Això em va fer tirar-me enrere de la meva primera idea inicial, que era fer un circuit basant-me en mòduls del sistema MOMI i associats, els mòduls grans son força voluminosos, així que en un segon moment vaig pensar en fer-ho amb el mòdul estret o de retorn del sistema MOMI, però no era massa estètic visualment, a més la via, no està centrada sobre el plafó de contraplacat i es veu estrany, no m’interpreteu malament, no estic criticant el MOMI i el Calderí. Crec que l’efecte visual és important.

Amb tot això i força desesperat de no veure desllorigador per al meu circuit, vaig veure la llum. El meu circuit desmuntable, seria un oval de R2, (Amadeu, si agafo R3 com tu recomanes, només podria muntar un cercle), però l’estructura a on estaria situat, seria un pont de fusta d’estil americà, el que ells en diuen “trestles bridges”. Fet amb peces que permetessin un muntatge ràpid i pou sòlid per a que hi circuli una vaporosa amb seguretat, crec que el resultat serà visualment força més engrescador que fer-ho a base de mòduls de retorn MOMI.

Ara estic aquí, en la fase del disseny dels elements d’aquest puzle que ha de constituir el pont i en veure, si el projecte és factible i/o realitzable. Cal tocar de peus a terra i aquest circuit n’ha de tenir molts de peus a terra.

Tinc clar que els elements principals del puzle seran les potes o cavallets, seran elements construïts per peces però que no seran desmuntables, una de les dimensions importants és l’alçada i és per això que vaig preguntar l’alçada de la via a terra del sistema MOMI i del Calderí que ja he vist que son diferents i força. Jo havia previst un sistema per a compensar els desnivells del terra, (al pati a on es muntarà normalment el circuit, te un terra força irregular), però guanyar els 10 cm de diferència entre el MOMI i el Calderí, és evident que ho faré amb uns suplements fets a mida, apa una nova peça a pensar, dissenyar i construir.

Un altre element del puzle son les bigues o travessers longitudinals que van de pota de cavallet a pota de cavallet, els “stringers” seguint la nomenclatura americana, han d’unir, entre elles, les potes i donar consistència al conjunt.  A sobre d’aquestes bigues, collades o encolades a elles hi haurà unes plataformes de contraplacat que seran la base, a on es posaran les vies LGB i altres detalls constructius per tal de que s’assembli a un pont real.

He estat documentant-me per Internet, amb informació  i imatges d’aquests ponts, i resulta que a més dels americans, hi ha els australians, que son similars, però no ben be iguals i en aquest moments, em decanto més pels detalls dels australians, però no hi ha res tancat.

Heu de saber que tant a Amèrica com a Australia, hi ha o hi havia, ponts de fusta en els que la via va muntada, amb balast i a Australia això passa o passava en línies de via estreta. Amb això aconsegueixo justificar que la via vagi muntada sobre una base contínua, que ha de servir per a absorbir l’aigua i el oli que expulsen les vaporoses i evitar que caigui al terra i de base a on muntar les vies clàssiques de LGB. Haig de pensar encara com s’agafen les vies a la base.

Els darrers elements del puzle son els tirants longitudinals horitzontals i en diagonal entre les potes cavallets, (cirder, sway brace en nomenclatura americana), que han d’acabar de donar consistència al conjunt.

Ja se, que aquest projecte, és força complex i de grans dimensions, soc conscient que cal pensar en molts detalls, per tal que tot lligui.

És en aquesta fase, en la que em trobo i soc força lent i inconstant, el que he explicat és un ràpid resum, fa molts mesos, massa, que hi estic donant voltes, a estones aturat, doncs no m’agradaven les solucions que imaginava i volia ser força respectuós amb el disseny del pont envers els dissenys originals. He de reconèixer que darrerament he avançat força i ara em posaré a dibuixar les estructures, doncs així es podem veure els errors de disseny i el pas següent serà construir un parell o tres potes cavallet, un o dos “stringuer” amb les bases de la via i un joc de tirants “bracers” per veure si tot el que he pensat i dibuixat lliga.

Resumint, que estareu encara molts dies sense noticies d’aquest projecte. No està madur, poden sortir pegues que ara no veig i no està validat per la mestressa.

Sisu, la teva Porter i quedaria molt be a sobre d’aquest circuit, si finalment es fa. Mira si fa temps que hi dono voltes, que va ser quan et vaig proposar els suports de fusta per poder pujar el mur dels Aspres, que vaig pensar, que la solució del meu problema podia ser un pont de fusta tipus americà.

O sigui, no estic fen un mòdul, però els seus elements, intentaré que siguin compatibles amb els mòduls, serà un circuit per a vapor viu, per a petites locomotores, però si algú porta un transformador regulador, estarà obert a material que funcioni amb electricitat. Ara, no em faré responsable del greix que puguin agafar al rodar al meu circuit, je je.

Serà un simple i avorrit oval, que permeti rodar a una vaporosa, amb la tranquil•litat de no embrutar el terra, ni embrutar els mòduls i circuits elèctrics. Amb alguna via per apartar vagons, pocs, no hi haurà massa espai per a res, encara no hi he pensat en com seran aquesta o aquestes vies, escara està verd el conjunt.


Editat per darrera vegada per fve el Dg Mar 15, 2015 8:49 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDg Mar 15, 2015 6:04 pm

Esperarem impacients la teva evolució...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDg Mar 15, 2015 6:25 pm

Gràcies per compartir el teu projecte amb nosaltres, i gràcies per el detall de les explicacions que ens has donat.

És una idea original i sembla un projecte interessant, i espero que podrem anar veient la seva evolució.

Un petit dibuix podria donar forma física a la teva idea.

fve escrigué:
... El meu circuit desmuntable, seria un oval de R2, (Amadeu, si agafo R3 com tu recomanes, només podria muntar un cercle)...

Cadascú fa com vol, i com pot dins les seves possibilitats, i d'acord amb les seves necessitats.

El R2 és una mica menys "agressiu" a la vista que el R1. Ara be encara és molt tancat i has d'estar segur que la teva màquina a vapor viu s'hi adaptarà be.
El millor seria agafar la teva màquina i la via R2 i començar a fer proves. Però si ho he entès be, encara no tens la màquina.
En aquest cas, si tens pensada la que vols, o si tens una idea de quin tipus de màquina vols, no estaria de més consultar les instruccions del fabricant respecte als radis de corba admesos. També pots visitar les webs dels usuaris de vapor viu i veure quins radis de corba estan utilitzant i quins problemes tenen.
El vapor viu és molt delicat. A les corbes els vagons augmenten notablement el frec de les rodes amb el carril. Com més tancada és la corba, més ho fan. Si les vies són plenes d'oli, una màquina de vapor podrà estirar-los sense patinar?

En quan a la compatibilitat amb la resta de circuits, al meu parer, no és un problema massa difícil de solucionar. Tan sols hi hagi un petit tram de connexió, que fins i tot pot tenir un cert desnivell, els trens poden passar d'un circuit MOMI o CALDERI, al teu i viceversa.

fve escrigué:
...serà un circuit per a vapor viu, per a petites locomotores, però si algú porta un transformador regulador, estarà obert a material que funcioni amb electricitat. Ara, no em faré responsable del greix que puguin agafar al rodar al meu circuit, je je...

Això és important de tenir en compte, donat que si les rodes agafen greix també empastifaran la resta del circuit... Això podria posar en perill el bon funcionament dels trens en els demés mòduls.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDg Mar 15, 2015 10:35 pm

Olot escrigué:


fve escrigué:
...serà un circuit per a vapor viu, per a petites locomotores, però si algú porta un transformador regulador, estarà obert a material que funcioni amb electricitat. Ara, no em faré responsable del greix que puguin agafar al rodar al meu circuit, je je...

Això és important de tenir en compte, donat que si les rodes agafen greix també empastifaran la resta del circuit... Això podria posar en perill el bon funcionament dels trens en els demés mòduls.


Sempre es poden netejar una mica les vies abans de començar a circular...
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDg Mar 15, 2015 11:52 pm

Eduard, Déu n'hi do com et bull el cap, ja m'imagino que li has donat mil voltes a tot plegat i segur que a mesura que avancis trobaràs maneres per millorar el disseny inicial.
Jo encantat de fer servir la meva Porter al teu circuit, ara cal passar les idees del paper a la realitat.
Molts d'ànims i si et podem donar un cop de mà, ja ho saps.
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDl Mar 16, 2015 1:52 am

Gràcies, als que heu tingut la santa paciència de llegir la meva presentació, així con les paraules de reforç que hi heu esmerçat, les necessito i agraeixo.

Amadeu, Ostman:

A veure, que em sembla que alguna de les meves frases ha estat mal interpretada.

Quan dic que el meu circuit, està disponible a material que funcioni amb electricitat, és una veritat i és la meva voluntat.

L’avís, fet en broma, de que s’ha de ser conscient de que si circula una vaporosa el mateix dia al circuit, pot haver-hi oli als carrils. No és més que això, un avís en broma.

Heu de tenir en compte que el circuit serà petit i sempre tindrem un drap de cotó a ma per a netejar el que calgui.

Quan el meu circuit o parts del meu circuit puguin formar part d’un muntatge de mòduls, entenc que les vaporoses no hi funcionaran, no recordo qui va ser, però algú de Trenscat, va deixar molt clar, que al seu mòdul no hi funcionaran mai vaporoses, perquè taquen, té tota la raó i el recolzo. Quan passi això, les meves vies arribaran netes de greix a la trobada, tranquils.

Tampoc dramatitzem en el fet de l’oli. Les locomotores de vapor viu, són especialment problemàtiques, en  el moment de posar-les en marxa, cal purgar l’aigua del dipòsit de l’oli lubricant que es barreja amb el vapor i passa als cilindres i cal reomplir aquest dipòsit, si aquestes dues operacions, no es fan amb cura es pot vessar oli, però no directament al carril. També els primers moments de funcionament, les locomotores expulsen aigua, (per diferents punts), que s’ha condensat als cilindres i conductes, aquesta aigua porta una molt petita proporció d’oli, però això és només durant una estona, després, és vapor el que expulsen i s’escampa més.

Ja he pensar que cal un tram de via apartada per a aquests menesters, així minimitzem el problema.

El greix i oli sobre els carrils, és més fàcil que sigui el sobrant de l’utilitza’t per lubricar els eixos, en aquest tema no s’ha de diferenciar molt de les locomotores que funcionin amb electricitat. Suposo que lubriqueu les vostres locomotores. No?

Evidentment si hi ha greix a les vies les vaporoses patinaran com qualsevol altra locomotora, el drap de cotó serà imprescindible, també va bé, el drap, per no cremar-te al tocar la locomotora.  Són danys col•laterals, benvinguts siguin!!.  

El circuit serà totalment pla i les seves dimensions impediran que les locomotores arrosseguin molts vagons, (no hi caben), o sigui que no hi ha previst cap problema de tracció important produir per greix a les vies.

Amadeu:

Soc un mal dibuixant i dibuixar el conjunt per tenir una idea visual de com quedarà és difícil, però temps al temps.

Sí, que tinc la locomotora, va sortir una ocasió, de segona ma, i em vaig firar. Vaig començar la casa per la teulada, no tenia, ni temps, ni vies i encara no la he fet servir. Això requereix llegir-se les instruccions amb calma i temps, amb el bon temps m’hi posaré, ara també tinc les vies.

La locomotora és modesta com la companyia dels àrids, és una Accucraft Ragleth.

http://www.accucraft.uk.com/products/ragleth-freelance-live-steam-0-4-0t/

El fabricant, a les característiques diu que el radi mínim és de 600mm, o sigui que les R1 se les empassa i per tant les R2 seran per a ella una autèntica plaça de braus.

Estic d’acord amb l’afer del tram de connexió, però ja que m’hi haig de posar,  faré coincidir l’alçada amb els 75cm del Calderí i uns suplements per arribar als 85cm del MOMI. Tots els problemes fossin aquests!!

Narcís:

Com tu molt bé dius, que es faci realitat!!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDl Mar 16, 2015 3:55 am

Tens raó: l'oli que embruta els carrils és més el que sobra dels rodaments i bieles, que no pas el que escup la màquina.
En qualsevol cas sempre que veig el circuit oval dels de Aster se'm posen els pels de punta de veure com estan les vies de greixoses, i com patinen les màquines quan han de vèncer d'inèrcia dels vagons!

En quant a la teva màquina, si el fabricant diu que admet be el R1, amb el R2 si que deurà anar ben folgada.

I això de que tens una màquina de fum... que callat ho tenies !!! foot101 foot101 foot101 foot101

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDl Mar 16, 2015 4:28 am

Felicitats Felicitats formidable formidable formidable Fotos! Fotos!

seguiré aquest fil..!! un altre circuit per visitar!!!!!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDl Mar 16, 2015 6:35 am

Ostres Eduard, l'Amadeu té raó, quin secretisme..... Home, obre el fil i posa'ns fotos del pati, la loco i tot el que vulguis, així podrem fer safareig....
Molta força i ànims i felicitats per el projecte.

I una altra cosa, la màquina potser és senzilla, però sempre hi pots fer petites millores que la faran més ferroviària.
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 2:21 am

Aquest, és el pati, com podeu veure d'espai n'hi ha poc.


Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] 2s8qnoo
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 2:25 am

Primer, vaig intentar fer servir R3, però l'espai ho condiciona tot.

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Ra55s9
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 2:31 am

Finalment, vaig optar per R2 amb desviaments R1.

No estic gens orgullós de la platja de vies, així que us demano suggeriments per a la platja de vies i per al conjunt.

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] 10e25uh


No feu cas de l'escala 1:150, era el dibuix original, però al escanejar-ho  es perd.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 2:37 am

Qué són torretes?. No hi pots posar res allà?.
I a la jardinera de la falguera no hi pots arribar a passar?. Potser es pot guanyar una mica més d'espai pel tren...
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 3:03 am

Sisu escrigué:
Qué són torretes?. No hi pots posar res allà?.
I a la jardinera de la falguera no hi pots arribar a passar?. Potser es pot guanyar una mica més d'espai pel tren...


Sisu,

Torretes, altrament dits testos,amb plantes.

La falguera, és com si fos una jungla de Birmània. És una massa verda que penja i sobresurt de la jardinera i val més ni plantejar-ho.

Si apuro més l'espai, (més vies), no podrem ni moure un dit del peu......
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 3:31 am

Ostres, d'acord. Algun dia t'hauré de fer una visita per veure el teu espai....potser 4 ulls veuen solucions amagades. Wink
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 3:39 am


Caldrà esperar a que s'acabi la temporada de neu!!.

I muntem una visita d’enginyeria i obres.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 3:40 am

Perfecte! ok
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 3:55 am

Demanes consell. Dons jo primer de tot em pregunto si realment necessites tanta platja de vies, si penses fer un tren industrial.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 4:06 am

Una de les primeres coses que se'n venen al cap és fer que la "platja de vies" tingui entrada i sortida del tornellet... serà molt més pràctic...

Des del començament de la recta... o bé des de mitja corba (i tindràs més lloc per aturar trens)...
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 5:18 am

Olot escrigué:
Demanes consell. Dons jo primer de tot em pregunto si realment necessites tanta platja de vies, si penses fer un tren industrial.


Sí, aquesta és una de les preguntes que em faig i es part de la insatisfacció que em genera aquest dibuix.
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 5:22 am

ostman escrigué:
Una de les primeres coses que se'n venen al cap és fer que la "platja de vies" tingui entrada i sortida del tornellet... serà molt més pràctic...

Des del començament de la recta... o bé des de mitja corba (i tindràs més lloc per aturar trens)...

Ostman, perdona però no entenc el que vols dir!!
Tornar a dalt Ir abajo
Shay
Trenjardinaire Plus
Shay


Ubicació : sabadell
Edat : 58
Data d'inscripció : 15/09/2011
Nombre de missatges : 1479

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 6:11 am

fve escrigué:

Caldrà esperar a que s'acabi la temporada de neu!!.

I muntem una visita d’enginyeria i obres.

Hola, tot això ho faràs a Jafre?
Si és així, m'acostaré des Foixa ja que tinc al costat oposada del riu Ter.
Segurament en setmana santa estaré allà a la meva casa de camp.
Tren
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 6:16 am

El monstre de platja de vies que vaig dibuixar, tenia un motiu.

Als dissenys originals, el centre de l'oval hi havia una S feta amb R1 i una recta, ja se que elèctricament parlant això és un disbarat que necessita de la electrònica per a que funcioni, però jo aquest problema no el tinc.

Amb aquesta S permetia que un tren que sortís de la platja de vies encapçalat per la locomotora, un cop passes per la S podia entrar a la platja de vies encapçalat per la locomotora. Vaig dibuixar una platja de vies que permetés treure la locomotora del cul de sac, avançar als vagons per l’altra via i enganxar-los per l'altre extrem i sortir altre cop com a cap de tren.

Posteriorment aquesta S ha caigut del disseny i la platja de vies no s'ha retocat, la veritat és que tampoc se com.


Editat per darrera vegada per fve el Dt Mar 17, 2015 6:25 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 6:18 am

Shay,

Tot això ho faré a Jafre, ara encara és paper i fum. No se si estaré a Jafre per la Setmana Santa, dependrá de com arribi la neu al Pirineu.

Ja quedarem.
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitimeDt Mar 17, 2015 6:27 am

Aquest és el primer disseny amb la S que he comentat, però l'he desestimat per massa artificiós. Ja és prou artificiós tot el circuit, per a posar-hi aquesta S amb calçador.

Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] 29or0xs
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]   Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve] I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Àrids i graves de l’Illa d’Avall [fve]
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits interiors o modulars-
Canviar a: