TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
vagons de catalans - Página 4 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 vagons de catalans

Ir abajo 
+20
ignasibaga
MALLET73
Mitjans
alejandro sasplugas
KTK
Posets
TramBlau
ostman
ut800035 (†)
Maxx_Rivoli
E4lok
tram47
peps
josepmaria
Shay
TJV
jaume
fve
Olot
Sisu
24 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Següent
AutorMissatge
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDj Mar 26, 2015 10:09 am

Aquest vagó sembla de xapa, no?

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDj Mar 26, 2015 10:23 am

Idea Idea Idea Idea
Bell la cisterna!
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDj Mar 26, 2015 5:08 pm

Sou un pou de coneixement ferroviari...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDj Mar 26, 2015 6:24 pm

Mitjans escrigué:
Aquest vagó sembla de xapa, no?

Dóna l'impressió de que és metàl·lic, efectivament.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6853

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDj Mar 26, 2015 7:49 pm

Per l'Ignasi i en Carles:

la fusta dells vagons que feu la pintareu d'algun color?. Les fotos són en B/N i no es veu com eren.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDv Mar 27, 2015 12:23 am

Sisu escrigué:
Per l'Ignasi i en Carles:

la fusta dells vagons que feu la pintareu d'algun color?. Les fotos són en B/N i no es veu com eren.

nose nose nose nose m'agraden molt els marrons o grissos amb les parts metal.liques en negre..pe`ro per el moment és una cosa que no hi penso gaire prou feines tinc amb que els motllos quedin bé!!!

però es clar accepto sugerencies..


salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDv Mar 27, 2015 7:30 am

Ignoro si en algun moment varen anar pintats de gris. Jo els recordo d'un color xocolata gastat. Les úniques fotos que recordo tenir dels vagons de mercaderies de Catalans són les que poso a continuació. Aquestes fotos les vaig fer quan els vagons ja estaven apartats i els colors estaven molt cremats, al mateix temps que el color de la fusta vella sortia per sota. Però en algun indret encara s'intueix el color xocolata que us dic. Ho sento perquè les fotos són de molt mala qualitat, però espero que pugui donar una idea del color.

vagons de catalans - Página 4 2v9aypy

vagons de catalans - Página 4 2cwpnk1

vagons de catalans - Página 4 28hdcfm

vagons de catalans - Página 4 Ae79sj

Basant-me en el record d'aquests colors vaig pintar aquest vagó:

https://trenscat.forosactivos.net/t1522-millora-vago-lgb-4026-vago-tancat-amb-garita-de-guarda-fens
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6853

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDv Mar 27, 2015 8:10 am

Merci per les fotos!!!. Difícil de fer aquests colors.....
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDv Mar 27, 2015 9:17 am

Hola a tots.

S'ha escrit molt des de l'última vegada però he estat sense ordinador fins ara i no me'n he assabentat de res, però miraré de d'opinar en el que ha sortit.

El tema de la resina en els vagons que fem em sembla que no ens hem de preocupar, tal com diu en Joan, perquè encara que circulin per l'exterior el temps d'exposició a sol, pluja o glaçades serà mínim, diferent seria fer algun element decoratiu, com una bustia que em va regalar en Carles que si que la instal·larem a sol i serena i després dels comentaris que ha fet en Maxx encara en més motiu per saber del seu comportament. Gràcies Maxx pels comentaris que has fet que els interpreto no com una critica sinó com advertiment.

El vagó de quatre eixos que ens mostra en Amadeu P616 de la serie P616-647, sembla que tot ell és de xapa, però si que en Salmerón posa una fotografia concretament el P643 que es veu molt clar que era amb caixa de fusta. Eren de vores baixes, construïts el 1926 a Bèlgica amb destí al TFEMB per qualsevol tipus de mercaderia, la gran majoria van ser desballestats el 1973, actualment en queden quatre en servei, tot segons en Salmerón.

Vagons de quatre eixos de amb aquest tipus de xassís també n'hi havia de coberts a la línia del TFEMB la foto de l'Amadeu és un d'ells i com diu en Eduard alguns van ser transformats en cisternes, però també n'hi havia d'altres com la serie O600 que eren iguals però amb un xassís diferents, d'aquests n'hi havia uns amb una garita molt especial que el fa molt curiós. En Salmerón diu que tots aquests vagons eren pels transport de potassa, però jo els havia vist sempre barrejats amb els de dos eixos a l'estació de Fígols.

El color, jo recordo els vagons de passatgers pintats de color marró xocolata clar (podríem dir merdós), els del transport de carbó era un marró vermellós, més suau que el de LGB que va transformar en Amadeu i en Joan, els de carrega coberta no el tinc present, però podria ser grisós, però molt descuidats.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDv Mar 27, 2015 9:25 am

ignasibaga escrigué:
 ...  El tema de la resina en els vagons que fem em sembla que no ens hem de preocupar, tal com diu en Joan, perquè encara que circulin per l'exterior el temps d'exposició a sol, pluja o glaçades serà mínim, diferent seria fer algun element decoratiu, com una bustia que em va regalar en Carles que si que la instal·larem a sol i serena i després dels comentaris que ha fet en Maxx encara en més motiu per saber del seu comportament. Gràcies Maxx pels comentaris que has fet que els interpreto no com una critica sinó com advertiment...

En Carles em va donar unes peces de prova fetes amb la seva resina, que són a la meva terrassa a sol i serena des de fa... un any, Carles?

La resina s'ha tornat una mica groga, però sembla mantenir la seva forma i també la seva resistència.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDv Mar 27, 2015 9:42 am

ignasibaga escrigué:
...
 El vagó de quatre eixos que ens mostra en Amadeu P616 de la serie P616-647, sembla que tot ell és de xapa, però si que en Salmerón posa una fotografia concretament el P643 que es veu molt clar que era amb caixa de fusta.  Eren de vores baixes, construïts el 1926 a Bèlgica amb destí al TFEMB per qualsevol tipus de mercaderia, la gran majoria van ser desballestats el 1973, actualment en queden quatre en servei, tot segons en Salmerón...

Aquí hi deu haver alguna errada... Jo no sé pas si tota la sèrie va ser fabricada per el mateix constructor. A la imatge que jo vaig pujar es veu el primer de la sèrie, el P616. Aquesta imatge la he tret del catàleg del constructor Les Ateliers Metalurgiques SA -Nivelles (Bèlgica) de l'any 1938, i com podeu veure va destinat al Central Catalan.
El FC Central Català era el ferrocarril de Martorell a Igualada, que va integrar-se a la Companyia General de Ferrocarrils Catalans en formar-se aquesta l'any 1919. També es va integrar en aquesta xarxa el TFEMB (Tramvia o Ferrocarril Econòmic de Manresa a Berga), a qui hagués estat més lògic que fos atribuït un vagó per les mines de Súria. En qualsevol cas, l'any 38 això ja era CGFC.
A les fotos del llibre d'en Salmeron es veu un vagon d'aquesta sèrie P, el 643 que es veu clarament que era fet de fusta. El meu dubte, ja ho he dit abans, era si tota la sèrie fou construïda per el mateix fabricant o la varen fer entre més d'un, la qual cosa podria motivar que uns fossin metàl·lics i els altres de fusta. Tinc aquest dubte, perquè la foto del catàleg també sembla clara i, o bé és de xapa metàl·lica, o bé és de xapa de fusta. El que per a mi està clar és que no és de taulons com els altres.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDv Mar 27, 2015 9:44 am

ignasibaga escrigué:
...  El color, jo recordo els vagons de passatgers pintats de color marró xocolata clar (podríem dir merdós), els del transport de carbó era un marró vermellós, més suau que el de LGB que va transformar en Amadeu i en Joan, els de carrega coberta no el tinc present, però podria ser grisós, però molt descuidats...

Ara he vist que l'Eduard va posar una foto que dona amb bastanta fidelitat el color que jo volia aportar amb les meves fotografies:

fve escrigué:
... Adjunto una foto que vaig trobar a la web: www.trensim.com amb un dels vagons del Catalans esmentats ...
vagons de catalans - Página 4 Zx2ni9
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDv Mar 27, 2015 10:13 am

Olot escrigué:

ignasibaga escrigué:
...  El color, jo recordo els vagons de passatgers pintats de color marró xocolata clar (podríem dir merdós), els del transport de carbó era un marró vermellós, més suau que el de LGB que va transformar en Amadeu i en Joan, els de carrega coberta no el tinc present, però podria ser grisós, però molt descuidats...


Ara he vist que l'Eduard va posar una foto que dona amb bastanta fidelitat el color que jo volia aportar amb les meves fotografies:


fve escrigué:
... Adjunto una foto que vaig trobar a la web: www.trensim.com amb un dels vagons del Catalans esmentats ...
vagons de catalans - Página 4 Zx2ni9

Certament en totes les series segurament no tots els vagons deuen tenir el mateix constructor, tal com es fa ara que es fabrica amb llicencia del constructor original.

El fet que el vagó de ta teva foto és del 1938 que ja era CGFC algun material el matriculaven a la companyia que feia la comanda, que moltes vegades anava associada a una subvenció governamental, així en la línia del TFEMB hi havia matricules MO (Manresa-Olvan) i OG (Olvan-Guardiola).

Aquest color és el que recordo pels vagons del carbó, amb la franja negre per la matricula i la propietat.

Gràcies per les fotos.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDv Mar 27, 2015 9:08 pm

Olot escrigué:




ignasibaga escrigué:
 ...  El tema de la resina en els vagons que fem em sembla que no ens hem de preocupar, tal com diu en Joan, perquè encara que circulin per l'exterior el temps d'exposició a sol, pluja o glaçades serà mínim, diferent seria fer algun element decoratiu, com una bustia que em va regalar en Carles que si que la instal·larem a sol i serena i després dels comentaris que ha fet en Maxx encara en més motiu per saber del seu comportament. Gràcies Maxx pels comentaris que has fet que els interpreto no com una critica sinó com advertiment...





En Carles em va donar unes peces de prova fetes amb la seva resina, que són a la meva terrassa a sol i serena des de fa... un any, Carles?

La resina s'ha tornat una mica groga, però sembla mantenir la seva forma i també la seva resistència.





Hola ! doncs crec que si Amadeu i potser ja passem de l'any.... i l'ultim cop varem mirar si es trencava o patia deformacions i no vaig veure res de res.....

creació del motllo tancat..amb les obertures per que surti l'aire...

vagons de catalans - Página 4 6qh5av
ahir al vespre treballs...
una decepció  plorar1  plorar1  plorar1  plorar1  al desmotllar la silicona i la fusta s'havien angantxat..ja hem revisat el protocol de creació del material...aquesta peça va ser la primera que va fer l' Ignasi i la va fer diferent a l'altre que quasi no es va trencar.....
m'agrada treballar amb ell per que sempre estudiem les coses per que tot funcioni..study study pensativ pensativ pensativ
vagons de catalans - Página 4 33kagly

però tot ia així el motllo ha quedat bé..

vagons de catalans - Página 4 2vxi144

ara la resina....no he pogut estar d'esperar...

mosegaungles  mosegaungles  mosegaungles

vagons de catalans - Página 4 Mmxt7a

mosegaungles mosegaungles mosegaungles

vagons de catalans - Página 4 34po0es


el resultat... mosegaungles  mosegaungles  por  por

vagons de catalans - Página 4 15g9qaa

ara ja quedar retirar la resina sobran que és veu i continuar amb la fabricació....!!

espero que us agradi....

salutacions


mallet73
p.d. Igansi espero no haber-te fet patir molt i hagis pogut dormir bé...una imatge val més que 1000 paraules....
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDv Mar 27, 2015 11:22 pm

Jo he vust el vago tancat amb sostre a dues aigues i pintat de verd.
Els restaurats que trnen ara crec que son grisos.
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDv Mar 27, 2015 11:27 pm

Els vagons potser van ser fabricats en metall pero potser despres, amb la crisis del ferro, els van refer amb fusta.
Jo he vist a martorell fins no fa molts anys els bogies tancats. Imagino que tots els vagons en general, tambe van anar pintats de marro fosc, com el que van dur a vapor madrid.
A tren de palau un constructor es molt de cgfc i els vagons que feia eren de vores baixes o mitges i la fusta era pintada en marro i el ferro pintat en negre.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDs Mar 28, 2015 6:25 am

Hola Carles i tots els demés.

 No passa res, era una possibilitat que ja era previst que podria passar.

 Com diu en Carles aquest va ser el primer en construir i el que ha passat vista la fotografia de després de desemmotllar ho tinc bastant clar. Totes aquestes peces estan fetes amb llistons i planxa de fusta de balsa de 1mm de gruix, de tots és conegut que la fusta de balsa és molt fràgil i de 1mm de gruix encara més, per que tingui més consistència he fet les parets de 3mm de gruix posant les diferents capes amb les betes oposades com si fos un contra-xapat. Si les dues capes exteriors estan fetes de llistons les betes seran planes i la central les betes aniran en sentit vertical, però es dona la circumstància que els llistons estan tallats en els punts de les portes, quedant tant sols la capa central, massa fràgil per aguantar el desemmotllat.

 Les altres peces per fer els vagons de vores mitjanes la capa central hi he posat una planxa de Evergreen de 1mm de gruix per fer que sigui més consistent, però no s'ha de perdre de vista que la creació de la peça és per poder el motlle i aquest objectiu em sembla que s'ha aconseguit amb bona nota.

 Però no s'acaba aquí, perquè en Carles no es quedi sense feina, tot i que ara ja pot fer caixes de vores baixes,..... anar pels de vores mitjanes, ....
vagons de catalans - Página 4 17am54
 Com que sembla que els angles de "ferro" de l'estructura de la caixa també podrien trencar-se en els punts en que sobresurten de la caixa, en Carles m'ha demanat si es podrien fer en Evergreen. Doncs "oido cocina". smiley-char013 smiley-char013
vagons de catalans - Página 4 28micl4
Els angles de Evergreen que tinc, a criteri meu, son massa fins fan 0,4mm de gruix de planxa i penso que hi hauria problemes a que la resina penetrés bé en el motlle, els de LGB fan 1mm de gruix per tant he decidir fer-los amb una platina de 3,2mm x 0,75mm amb el reblons punxonats pel mètode ja descrit en el seu moment i una platina de 3,2mm x 1mm per formar l'angle.

Espero que quan arribi el moment vagi bé.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDs Mar 28, 2015 8:13 am

Fareu una col·lecció de material impressionant. Shocked
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1835

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDs Mar 28, 2015 10:23 am

I tant!
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDs Mar 28, 2015 10:28 am

Mare meva, quina feinada! Ànims!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6853

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDg Mar 29, 2015 12:11 am

Ignasi, pots recordar com feies el reblonat?. Es podria fer en un perfil de llautó igual?
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDg Mar 29, 2015 1:56 am

Llastima que es destruis l'original... Però la copia es veu prou bé...

Espero veure-ho en directe ben aviat...
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDg Mar 29, 2015 1:59 am

Aquests frontals de vagons tancats fan molt bona pinta...
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDg Mar 29, 2015 4:12 am

Sisu escrigué:
Ignasi, pots recordar com feies el reblonat?. Es podria fer en un perfil de llautó igual?





 Hola Narcís i tots els demés.

 A la Garratt els vaig fer de dues maneres amb agulles de cap en el dipòsit de l'aigua i carbonera, com també ho son en les peces de vagons que està fent en Carles, els passamens de la caldera i cabina estan reblonats a ma amb un punxó (restes d'una broca trencada) i un martellet.

 Vista la màquina d'en Amadeu i escoltant propostes vaig arribar a aquesta conclusió, que em sembla prou eficient
vagons de catalans - Página 4 2e5pnir

vagons de catalans - Página 4 24gk70m
Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6853

vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitimeDg Mar 29, 2015 4:44 am

Jo vaig fer servir aquest sistema a la Climax. Lo que passa és que el plàstic es corba
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





vagons de catalans - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 4 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
vagons de catalans
Tornar a dalt 
Pàgina 4 de 40Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Següent
 Temas similares
-
» Vagons de Catalans en 3D
» Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D
» vagons cereals dels ferrocarrils catalans
» Construcció de vagons diferents a partir de vagons LGB
» Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: