TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)

Ir abajo 
+3
E4lok
ostman
Olot
7 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32908

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDs Ago 30, 2014 7:38 pm

Els vagons de LGB ofereixen un aspecte acceptable, però es veuen molt de plàstic. Semblen de joguina, però en realitat són unes excel·lents peces. Només cal "vestir-los" una mica per a veure la seva elegància. En les següents fotos podreu veure el canvi que resulta després d'un toc de pintura.

He pres un vagó tancat amb garita de guarda-frens, i m'he inspirat en els colors que recordo dels vagons de mercaderies dels Ferrocarrils Catalans en els anys 60, 70, en que ja oferien un color decrèpit i desgastat per la decadència dels serveis de mercaderies per tren, ja quasi inexistents a excepció dels trens de potassa.

El vagó LGB 4026 Bierwagen "Becks" en el seu estat original:

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A79

I aquí el podeu veure després de la meva intervenció:

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A_177

Detall de la topera posterior

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A_277

I de la de sota la garita

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A_370

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A_466

Detall de les escales

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A_565

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A_758

Jo no me'n havia adonat de que fins i tot la barra del fre te la seva roda de bloqueig !

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A_663

El tope de la porta corredora, que és ben rovellat.

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A_952

Igual com la balda de la porta

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A_1049

Els baixants també s'han rovellat

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A_1146

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A_855

També he pintat l'interior

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A_1242

Les caixes de greix

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) A_1341

Encara l'hi falten els últims retocs, com ara la numeració, el greix de les caixes de rodaments, les rodes, etc.
Però això vindrà més endavant.

Què us sembla?  Very Happy


Editat per darrera vegada per Olot el Dv Maig 01, 2020 5:55 am, editat 4 cops en total (Razón : Restauració fotos perdudes)
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7015

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDs Ago 30, 2014 8:13 pm

Penso que el material no et dura gens... Tot acaba vell i fet una ruina...
Tornar a dalt Ir abajo
E4lok
Trenjardinaire
E4lok


Ubicació : Granollers
Edat : 63
Data d'inscripció : 27/01/2009
Nombre de missatges : 820

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDs Ago 30, 2014 8:29 pm

T'ha quedat molt bé Amadeu.

Et sugereixo una millora. Als pasamans, a les plataformes i estreps, si et fixes a la realitat, no queda rovell degut a que es trepitjen i es toquen amb les mans. Per fer aquest efecte nomès cal que passis a pincell sec color metalitzat. Jo faig servir pintura de Warhammer Bolt Gun (el meu fill és un expert en el pintat d'aquestes figures i em presta el seu material)

Si et fixes a la Shay del meu diorama ho veuràs.
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32908

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDs Ago 30, 2014 8:38 pm

És una bona idea. Gràcies !

Per cert, me'n oblidava: les pintures que he fet servir són:

Per el color marró descolorit de la caixa, és una barreja de colors HUMBROL que he fet jo mateix a base de marró òxid, blanc, vermell i groc.

Per les "fustes" que tenen diferent tonalitat he pintat a sobre amb VALLEJO 71080 pur, arrejat en més o menys proporció de VALLEJO 71038.

Per el rovell he utilitzat aquest mateix color i a sobre hi he donat uns tocs amb pinzell sec de TAMIYA XF9

Al bastidor he fet igual, però com que tot quedava massa de la mateixa tonalitat, l'hi he donat uns retocs amb pinzell sec de VALLEJO 71038
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
E4lok
Trenjardinaire
E4lok


Ubicació : Granollers
Edat : 63
Data d'inscripció : 27/01/2009
Nombre de missatges : 820

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDs Ago 30, 2014 10:01 pm

Un altre tècnica que he començat a provar són els pigments. Hi han uns sets de Vallejo per edificis, per locomotores, o també els pots comprar individualment. Té l'aventatge de que els pots eliminar si no t'agrada com ha quedat abans de fixar-los.

Per fixar-los es pot fer servir vernís mate o també els sprays per pastels de belles arts. Jo he fet servir el vernís de Vallejo (acrilic) amb aerògraf. Cal anar en compte amb la pressió i la distància, amb la Shay s'em va endur bastant pigment. El proper cop probaré el spray, i també els pastels.
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32908

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDs Ago 30, 2014 11:39 pm

Aquest pigment, és terra de colors?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
E4lok
Trenjardinaire
E4lok


Ubicació : Granollers
Edat : 63
Data d'inscripció : 27/01/2009
Nombre de missatges : 820

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDg Ago 31, 2014 8:31 am

Normalment l'origen dels pigments són terres naturals. Són particules molt petites.

http://www.acrylicosvallejo.com/es_ES/pigments/familia/19
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7015

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDg Ago 31, 2014 8:39 am

Alucino amb el que feu... La meva capacitat de pintar és triar el color que vull en un catàleg...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32908

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDg Ago 31, 2014 8:51 am

E4lok escrigué:
Normalment l'origen dels pigments són terres naturals. Són particules molt petites.

http://www.acrylicosvallejo.com/es_ES/pigments/familia/19

Gràcies Toni; és una bona informació.

ostman escrigué:
Alucino amb el que feu... La meva capacitat de pintar és triar el color que vull en un catàleg...

El problema que jo trobo en els catàlegs és que els colors s'imprimeixen amb tinta, que no és mai el mateix color que la pintura.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12046

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDg Ago 31, 2014 9:03 am

Per a mi també és més bonic envellir i embrutar intentant buscar aquesta realitat que veiem  super12 super12 super12

I que difícil és repetir la mateixa barreja de pintures

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32908

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDg Ago 31, 2014 9:24 am

Cal apuntar-se les pintures i la proporció que hem utilitzat, sinó és impossible. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12046

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDg Ago 31, 2014 9:27 am

Olot escrigué:
Cal apuntar-se les pintures i la proporció que hem utilitzat, sinó és impossible. Very Happy
Si, però ...  Rolling Eyes

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDg Ago 31, 2014 11:13 am

Excel · lent pintura. Molt semblant a la real.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDl Set 01, 2014 3:53 am

Magnífica feina, felicitats.

Adjunto una foto que vaig trobar a la web: www.trensim.com amb un dels vagons del Catalans esmentats.

La caseta del guardafrens ja ha desaparegut, però conserva la rotulació.... en aquest cas de OG, Olvan Guardiola, però l'esquema amb el fons negre i lletres blanques, un amb les inicials de la companyia  i la càrrega màxima i l'altre amb la sèrie i número del vagó, i la tara del mateix, em sembla que era l'esquema oficial de rotulació dels Catalans.

Si et serveix d'alguna cosa........

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Zx2ni9
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32908

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDl Set 01, 2014 4:01 am

Moltíssimes gràcies. Fa temps que buscava una foto com aquesta, però no hi havia manera !

És el color tal com el recordo, encara que de vegades potser encara l'havia vist més gastat i amb les fustes més desiguals, que és el que he mirat de reproduir.

El model LGB és bastant diferent d'aquest tan típicament de Catalans. Però com que no m'entretindré pas a fer TOT el material que m'agrada (no acabaria mai), ja em va be que només s'hi assembli.

Els bastidor i les caixes de greix, però, encara necessitaran un repas per assemblar-se més a la realitat. Això potser quan tingui més nivell que el de principiant.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDl Set 01, 2014 6:03 am

Olot escrigué:
Això potser quan tingui més nivell que el de principiant.


Principiant..? au va, va..! riuuuu

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32908

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDl Set 01, 2014 8:02 am

Si, si... és un dels meus primers treballs en aquest sentit. Només havia fet la porta de fusta i les persianes rovellades de Sot del Bac. Aquests són els meus primers experiments sobre la meva assignatura pendent. Per tant, efectivament són un principiant. Per què hagi tingut la xiripa de que em surti be, no vol dir que en sàpiga. Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32908

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDl Set 01, 2014 5:27 pm

fve escrigué:
Magnífica feina, felicitats.

Adjunto una foto que vaig trobar a la web: www.trensim.com amb un dels vagons del Catalans esmentats.

La caseta del guardafrens ja ha desaparegut, però conserva la rotulació.... en aquest cas de OG, Olvan Guardiola, però l'esquema amb el fons negre i lletres blanques, un amb les inicials de la companyia  i la càrrega màxima i l'altre amb la sèrie i número del vagó, i la tara del mateix, em sembla que era l'esquema oficial de rotulació dels Catalans.

Si et serveix d'alguna cosa........

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Zx2ni9

Aquesta altra foto, que faig fer en un accidentat viatge, es veu un d'aquests vagons preservat i "restaurat":

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) B13

El que no m'agrada del material "preservat i restaurat", és que sovint te un aspecte que el fa irreconeixible. De vegades fins i tot un aspecte que no havia tingut mai.

El color no te res a veure amb el que jo recordo, l'enganxe Alliance és un invent d'ara... però malgrat tot aquest te la cabina tal com era, amb les seves característiques finestres romboidals. Aquí encara es veu més be que és un vagó molt diferent del model de LGB.


Editat per darrera vegada per Olot el Dv Maig 01, 2020 6:04 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
E4lok
Trenjardinaire
E4lok


Ubicació : Granollers
Edat : 63
Data d'inscripció : 27/01/2009
Nombre de missatges : 820

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDl Set 01, 2014 7:15 pm

Ostres, aixó és l'estació de Masquefa!

La de vegades que he passat. Els meus pares tenien una casa a una urbanització del costat i anava molt sovint. De fet agafava el carrilet cada cap de setmana, els MAN de color verd. Els meus sogres tenien la casa just a sobre de l'estació de l'urbanització (Can Parellada). Uns bretols la van destrossar a finals dels anys setanta. Ara nomès hi ha una marquesina.

Suposso que vas fer el viatge especial de vapor, jo no em vaig assabentar, si no ho hagués fet també. Em penso que en Jordi Rallo també anava en aquest tren perque he vist fotos seves. Si tens alguna foto més d'aquests indrets t'ho agraïrïa.
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDl Set 01, 2014 7:48 pm

Amadeu,

D'acord en que el material preservat, no és material “real”. Si la foto s’hagués fet de l'altre costat, l'Alliance ja no hi seria. Això el faria més autèntic?.

I suposo que estaràs d’acord amb mi, que prefereixo un vagó preservat amb “peros” que res..... i per desgràcia tenim més "res", que vagons preservats.

A partir d’ara faig suposicions/preguntes:

Aquest color gris i la rotulació en blanc, no seria pas el color que utilitzava alguna de les companyies que es van fusionar per crear els Catalans?.

Aquest color gris, no seria per a diferenciar els vagons que s’utilitzaven com a furgons en els trens de passatgers, dels utilitzats per a mercaderies?. Hi ha fotografies amb “vagons tancats” de color verd.

Algú te més dades sobre aquests vagons en particular i/o dels vagons dels Catalans en general tret de les dels llibres d'en Salmerón?

Gràcies
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDl Set 01, 2014 8:02 pm

Amadeu,

Una propina, la foto és de Forotrenes feta a Manresa Alta.

Aquí la garita encara hi és quasi sencera, però es veu clar com eren les finestres.

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) 2308_710
Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Vdzwci


Editat per darrera vegada per Olot el Dv Maig 01, 2020 8:41 am, editat 1 cop en total (Razón : Restauració fotos perdudes)
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32908

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDt Set 02, 2014 3:05 am

E4lok escrigué:
Ostres, aixó és l'estació de Masquefa!
...
Suposso que vas fer el viatge especial de vapor, jo no em vaig assabentar, si no ho hagués fet també. Em penso que en Jordi Rallo també anava en aquest tren perque he vist fotos seves. Si tens alguna foto més d'aquests indrets t'ho agraïrïa.

Si que és l'estació de Masquefa, però no és el viatge a vapor (que se'n varen fer molts). Aquest era un accidentat viatge a Igualada, amb la Alsthom... però es va espatllar a Masquefa i ens va venir a buscar la basca. Hi ha totes les fotos d'aquest viatge a aquest fil:

https://trenscat.forosactivos.net/t915-viatge-amb-material-historic-de-la-aafcb-16-xii-2012

fve escrigué:
Amadeu,
D'acord en que el material preservat, no és material “real”. Si la foto s’hagués fet de l'altre costat, l'Alliance ja no hi seria. Això el faria més autèntic?.
I suposo que estaràs d’acord amb mi, que prefereixo un vagó preservat amb “peros” que res..... i per desgràcia tenim més "res", que vagons preservats.

A partir d’ara faig suposicions/preguntes:

Aquest color gris i la rotulació en blanc, no seria pas el color que utilitzava alguna de les companyies que es van fusionar per crear els Catalans?.

Aquest color gris, no seria per a diferenciar els vagons que s’utilitzaven com a furgons en els trens de passatgers, dels utilitzats per a mercaderies?. Hi ha fotografies amb “vagons tancats” de color verd.

Algú te més dades sobre aquests vagons en particular i/o dels vagons dels Catalans en general tret de les dels llibres d'en Salmerón?

Gràcies

Totalment d'acord en que val més tenir-lo que no tenir-lo. Jo només dic que el gust dels restauradors no coincideix amb els meus, perquè ells hi posen colors i detalls que ningú recorda o no havien existit.
Naturalment això deu ser una pràctica necessària (cas de l'enganxall), o simplement de mal gust (cas del color blan). Però en qualsevol cas, el material és preservat, que això és l'important. Cal reconèixer  la labor de les persones que ho han fet possible. Jo no tinc cap dret a desmerèixer-la si no hi he participat en res.

Crec que els furgons que s'utilitzaven en els trens de viatgers eren verds, tal com en veuràs un en el fil que l'hi he posat a en Toni.
El color blanc no sé a que correspon. Per a mi els vagons de catalans eren òxid-xocolata, i potser anteriorment havien anat de gris. Però de blanc no en se res.


fve escrigué:
Amadeu,
Una propina, la foto és de Forotrenes feta a Manresa Alta.
Aquí la garita encara hi és quasi sencera, però es veu clar com eren les finestres.
Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) 2308_710
Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Vdzwci


Gràcies de nou per la foto. Aquí la fusta ja es tornava negre per l'abandonament. Aquests vagons històrics són els que un més d'agost varen ser desballestat accidentalment. Lamentable incident.


Editat per darrera vegada per Olot el Dv Maig 01, 2020 8:42 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7015

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDt Set 02, 2014 3:09 am

Sense ser cap entes... vull suposar que aquest pobres vagons han rebut, per no dir patit, moltes capes de pintura durant la seva llarga vida de servei... algunes reconeixibles anal.litzant els vagons antics però altres no... ja que si en algun moment van fer un bon manteniment i van rascar la pintura vella, van eliminar-les...

D'altra banda, amb les imatges amb blanc i negre no hi ha manera de saber el color que tenien aquest vagons en un moment determinat, només si eren foscos o clars, res més...

Dit això, quan restaures un color que ha patit incomptables peripecies, quin color ha d'utilitzar, el primer, l'últim... el de l'época daurada? Díficil desició...

En qualsevol cas, si l'únic problema d'un vago restaurat és el color, quin problema més petit...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32908

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDt Set 02, 2014 3:11 am

No tan petit: a mi m'ha costat molt de trobar els colors adequats per al meu vagó perquè recordés els vagons de Catalans.

Ah! i quina paradoxa: el meu era blanc originàriament !!!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7015

Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitimeDt Set 02, 2014 3:17 am

L'esforç ha merescut la pena... en marró queden molt bé... i en algun moment van circular d'aquest color...
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)   Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens) I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent
 Temas similares
-
» Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)
» vago amb garita "desconfinament"
» vagó garita ferrocarril del Tajuña escala G/IIm
» vago plataforma amb garita Olot-Girona
» vagó mercaderies vores mitges 2 eixos amb garita G/IIm

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: