TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies

Ir abajo 
+6
ut800035 (†)
E4lok
bantren
QUIM
Olot
TramBlau
10 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
AutorMissatge
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDg Abr 19, 2009 10:48 am

Vaig a buscar un vagó de mercaderies, plataforma, vagó de bestiar, etc., Que sigui senzill de fer i que pas a pas em pugueu seguir en la construcció perquè vosaltres feu un també.
Primer buscaré el vagó, i després faré el desglossament per veure com cal fer-ho en escala 1:22,5. També indicare on es pot comprar els diferents materials, que seran segons el meu costum a Barcelona i rodalies.


S'admeten idees sobre vagons.

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33112

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDl Abr 20, 2009 9:59 am

Molt encertada la idea.

Que et sembla aquest?

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Img_4728

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Vago_c10

La foto no és molt bona, però el vagó és una de les meves peces preferides. I a demés, tinc una plànol !

Es tracta del vagó quadra del tren d'Olot.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDl Abr 20, 2009 10:41 am

Si és una peça molt indicada, econòmica de material, senzilla de seguir en la seva construcció, molt indicada per iniciar-se en la construcció, sense que sigui un kid.
A més permetrà que desenvolupem idees per poder muntar altres peces més dificultoses.
Donar-me uns dies per començar a desenvolupar la maqueta study , comprar els materials, i en cosa d'una setmana comencem.
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
QUIM
Trenjardinaire
QUIM


Ubicació : la garriga
Edat : 75
Data d'inscripció : 24/01/2009
Nombre de missatges : 144

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDl Abr 20, 2009 10:46 am

Hey Pere, jo tambe mi apunto a fer-lo

Una salutació
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDl Abr 20, 2009 11:14 am

La mesures del vagó no es veuen, però si ens basem en el diàmetre de les rodes que sembla ser 762 mm. el llarg sense toperas és de 6092 +/- ia escala 1/22,5 el llarg és de 270,75 mm. +/-, corregir si m'equivoco.
Les rodes ja les podem començar a cercar, Marçà LGB i diàmetre 3,47 mm. millor en metall aïllat.
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33112

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDl Abr 20, 2009 5:14 pm

No et trenquis el cap fent aquests càlculs: tinc més dades entre les que hi ha alguna mida. A demés, si amplio la imatge puc arribar a veure'n alguna. A veure si aquest vespre te las puc donar.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDt Abr 21, 2009 4:15 am

Si sera millor tenir mesures, de totes maneres les rodes més indicades seran les que indico i amb ràdis
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDt Abr 21, 2009 9:28 am

Hola a tots:

M´agrada ,aquesta peça ,m´apunto a fer-lo.

Ting un xasis de LGB que fa 207 mm el fare servir per construir aquet vago.

El llibre del Salmeron del tren de Olot te un dibuix la amplada de les rodes es de 15mm ,ampliad al 300% em dona las mides que es corresponen amb les cotes que es poden llegir.

Fins aviat Josep
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDt Abr 21, 2009 10:07 am

Benvingut, me n'alegro molt que et apuntis. Sera molt valuosa la teva col laboració i coneixements.aplaud aplaud aplaud

Josep la idea que tinc, és ensenyar a fer també el xassís, igual que les ballestes i la caixa de greixos, aquest és un xassís molt comú en via estreta, i els permetrà fer moltes més vagons de càrrega i fins i tot de passatge a l'estil dels que tu tens. L'únic que en principi m'estic plantejant són els enganxalls. No estic segur si plantejar un enganxament o adquirir-lo, és l'únic dubte que tinc.
Tu bé saps que quan s'entra en aquest món de construcció s'amplien les possibilitats molt, deixes de dependre de marques i la única limitació són els coneixements i les eines.
Pere

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33112

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDt Abr 21, 2009 11:08 am

Amics, aquí ve l'informació promesa:

dades bàsiques del vagó:

Llarg bastidor ..... 4560 mm
distància entre eixos....2670 mm
altura topalls sobre el carril..... 750 mm
Altura màxima ........ 3000 mm
longitud de la caixa..... 4560 mm
ample de la caixa .... 2100 mm
diàmetre de rodes .... 762 mm

I aquí he fet algunes ampliacions dels plànols, però la majoria de mides resulten il·legibles. És clar, que es poden treure per proporció, coneguent les poques que es llegeixen i les que he donat.

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Img_4729

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Img_4730

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Img_4731

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Img_4732

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Img_4733

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Img_4734

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Img_4735

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Img_4736

Hi havia al menys dues versions, ja com podeu veure a la foto l'enllistonat de les parets és horitzontal mentre que en el plànol es representa posat a 45 graus. N'he vist alguna foto a on també era posat així.

Em sap molt de greu, però jo no construiré el vagó, al menys a temps real, per que ara mateix no disposo de temps. Això no vol dir que més endavant el construeixi jo també seguint aquestes mateixes indicacions.

Però seguiré el fil, i col·laboraré en tot el que pugui.

super12
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
E4lok
Trenjardinaire
E4lok


Ubicació : Granollers
Edat : 64
Data d'inscripció : 27/01/2009
Nombre de missatges : 824

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDc Abr 22, 2009 2:25 am

Molt bona iniciativa !! aplaud aplaud aplaud

Encara que no el construiré -ja vaig prou liat amb altres temes- , ho seguiré amb interés.


Salutacions,

Antoni
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDc Abr 22, 2009 3:47 am

Gràcies Amadeu per les mesures, la setmana que ve començaré el plantejament per fer-ho en 1 / 22, 5. Després em dedicaré a buscar els materials necessaris i colgare les adreces on aconseguir aquests materials i els seus preus, també quin tipus d'eines fan falta. Calculo que el primer vagó pot estar llest en 4 o 5 mesos. Dins d'un mes espero començar amb les primeres peces.
És molt possible, per no dir segur, que sobre materials, ho dic per si algú s'anima a fer més d'una unitat al mateix temps
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33112

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDc Abr 22, 2009 4:05 am

El meu bestiar ja està impacient per a veure els vagons quadra !

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Img_1011
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDl Maig 04, 2009 8:17 am

Molt bona l'idea, estic uns dies sense conectar i mira per on surt el personal
ok
Joan
Tornar a dalt Ir abajo
AdminTRENS.CAT
Àngel de la guàrdia
AdminTRENS.CAT


Ubicació : Samalus (Barcelona)
Edat : 64
Data d'inscripció : 03/01/2009
Nombre de missatges : 857

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDl Maig 04, 2009 8:22 am

I és clar !

A qui se li acudeix de no connectar-se durant uns dies ?!?!?

Ves fent ! :diable2:

_________________
Administrador TRENS.CAT



.
Tornar a dalt Ir abajo
https://trenscat.forosactivos.net
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDl Maig 04, 2009 11:21 am

A finals de mes haver si podem ja començar la construcció, ja gran part dels materials els tinc localitzats i he iniciat el desenvolupament per poder saber tot el que necessitarem.
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33112

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDv Maig 29, 2009 4:32 am

Hi ha noves noticies?

has pogut trobar tots els materials?

bounce bounce bounce bounce
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDv Maig 29, 2009 7:06 am

Aquest dimarts li van fer una laparoscòpia a la meva dona i jo esperava que fos una altra cosa menys aparatosa, resultat de moment encara que ja tinc materials per començar, m'he de conformar amb fregar plats, escombrar, planxar, anar a comprar i procurar que ningú es coli, fer menjar, etc.
Menys mal que el Barça, encara que a trossets, ho vaig poder veure mentre feia el sopar.tristonet
I els tramvies?, Bé gràcies.nose
Suposo que en un parell de setmanes tornaré a gairebé la normalitat

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDv Maig 29, 2009 7:54 am

Fa dues setmanes compri unes planxes de llautó de 0,35 mm. en Servei Estació a 6 euros la planxa de 390,5 x 200 mm.
Una mica car, en MATUTES al carrer Urgell de Barcelona hagués estat molt més barat, coses de les presses.
Convindria que us pasesiu pel Servei Estació, tenen molts productes per maquetisme ha preus molt més barats que a les botigues de maquetisme.
Les planxes de llautó són per doblar en forma de "[" per fer l'estructura de suport.
Només tinc un dubte, i és el suport de la rodes i caixa de greixos, no se si fer-ho jo i portar-lo a fosa i subministrar els que neseciteis o ensenyar a fer l'original per a que ho feu vosaltres i pogueu comptar amb un motlle per altres models de vagons.
Amb la topera i enganxi passa el mateix.
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33112

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDv Maig 29, 2009 9:07 am

TramBlau escrigué:
Aquest dimarts li van fer una laparoscòpia a la meva dona i jo esperava que fos una altra cosa menys aparatosa, resultat de moment encara que ja tinc materials per començar, m'he de conformar amb fregar plats, escombrar, planxar, anar a comprar i procurar que ningú es coli, fer menjar, etc. ...

El primer és el primer. No tenim cap pressa. Tenim temps, i espererem el que calgui.

super12
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDs Maig 30, 2009 4:24 am

Hola Pere

Desitjo que la teva esposa millori aviat.

Fins aviat Josep
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDs Maig 30, 2009 7:45 am

No és greu, és menisc, el greu és tenir la casa que tinc, que no s'acaba mai la neteja, i això de menjar tres vegades al dia és un desastre, i no em permet fer res més. Ja coneixes la meva casa i segueixo amb la idea que és massa gran.
Avui ja ha pogut baixar les escales, amb crosses clar, espero que d'aquí a un mes ja pugui fer vida gairebé normal.

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDl Jun 01, 2009 7:46 pm

Exacte, el primer es el primer, el que et passa que com que et diuen que es una operació sense importància, que t’envien a casa ràpidament et penses o et fas a l’idea que tot es bufar i fer ampolles, però el temps de convalescència no el treu ningú.



Ah i procura fer be la feina perquè sinó t’ho aniran retreien de tant en tant



Jo crec que l’ideal seria crear una entrada només per materials, una altre per la construcció pas a pas i potser una tercera per fer el debat corresponent (es una idea):bombeta:



Joan
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33112

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDt Jun 02, 2009 2:58 am

ut800035 escrigué:
...el que et passa que com que et diuen que es una operació sense importància, que t’envien a casa ràpidament et penses o et fas a l’idea que tot es bufar i fer ampolles, però el temps de convalescència no el treu ningú....[/font]
Joan

No hi ha res més cert.

Al novembre passat jo vaig patir una operació d'hèrnia. També em deien el mateix.
Però jo he arribat a la conclusió de que quan diuen "una operació senzilla" es refereixen al que a ells (els metges) els hi sembla en comparació a una operació de 10 hores del cor, o del cervell... és clar, una hèrnia és una operació fàcil, senzilla!!

PERÒ ÉS PER A ELLS, no pas per al pacient, que pateix igualment els efectes de l'anestèsia, que pateix el dolor de la farida, els punts, el malestar, febres, etc... en fi, que hi ha una recuperació en tota regla, i de vegades no tan fàcil.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitimeDt Jun 02, 2009 8:06 am

A estat una operació de menisc, i la primera setmana no ha pogut moure's, aquest cap de setmana amb la família a casa a ajudat a que es fora movent més, el problema principal que vam tenir és que 15 dies abans va tenir problema de vertigen per un problema amb les cervicals i les dues coses juntes han obligat a que jo assumís totes les tasques de la llar. Però ara sembla que ja es nota una gran millora.
Aquest principi d'any ho estem tenint una mica de feina, primer el meu psoriasi, després vaig haver d'anar a recuperació per uns dolors crònics de les espatlles, ara la meva dona, però per si les mosques he anat a comprar Hemoal Laughing
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies   Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 3Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: