TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT

En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.



Comparteixi | 
 

 Projecte Automotor Billard A 150 D7

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo 
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 44
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 7746

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 5:26 am

Olot escrigué:
Els laterals els tinc aquí. Aquesta és una descoberta que vaig fer a Alacant, ara fa alguns anys. Les fotos són meves.











També l'enganxall






ostres quines troballes , sort que duies la camara!!

per cert aquest sembla una transformació per manteniment , no???

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
avatar

Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 59
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 2286

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 5:38 am

Aquest, és el que us he dit que van recuperar a Vapor Madrid i després ha anat a parar al Delta!!.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18976

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 5:51 am

Si, va ser un viatge a Alacant ja fa bastants anys. L'automotor era allà, segurament ja donat de baixa.

En realitat era el nº MOP 2131, construït el 1958 per a Ferrocarriles Economicos S.A. (FC Tortosa-La Cava), amb la numeració TAB 1. Al clausurar-se la línia el 1967, va passar al FC Carcaixent-Denia amb el número 2131, i el 1974 va ser traspassat a Estrategicos y Secundarios de Alicante (Alacant-Denia), que després va passar a FEVE i més tard a FGV, amb la numeració 15-03 que es veu a la foto. Durant la permanència a FGV (Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana), va ser modificat a vehicle furgó, i després s'utilitzà com a material de servei.

La modificació es va dur a terme als tallers Miró Reig d'Alcoi.

Ignoro si aquest és el mateix que va anar a parar a Madrid, i finalment a Tortosa.

Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18976

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 5:53 am

fve escrigué:
Aquest, és el que us he dit que van recuperar a Vapor Madrid i després ha anat a parar al Delta!!.

Be, no havia vist el teu missatge.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18976

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 5:56 am

A Madrid el que també tenen és una automotor Zaragoza, transformat a furgó quan pertanyia al FC Madrid-Aragón.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 44
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 7746

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 6:20 am

Olot escrigué:
Si, va ser un viatge a Alacant ja fa bastants anys. L'automotor era allà, segurament ja donat de baixa.

En realitat era el nº MOP 2131, construït el 1958 per a Ferrocarriles Economicos S.A. (FC Tortosa-La Cava), amb la numeració TAB 1. Al clausurar-se la línia el 1967, va passar al FC Carcaixent-Denia amb el número 2131, i el 1974 va ser traspassat a Estrategicos y Secundarios de Alicante (Alacant-Denia), que després va passar a FEVE i més tard a FGV, amb la numeració 15-03 que es veu a la foto. Durant la permanència a FGV (Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana), va ser modificat a vehicle furgó, i després s'utilitzà com a material de servei.

La modificació es va dur a terme als tallers Miró Reig d'Alcoi.

Ignoro si aquest és el mateix que va anar a parar a Madrid, i finalment a Tortosa.



 reverent reverent reverent smiley-char013 smiley-char013 smiley-char013 smiley-char013 smiley-char013  ostres ja fa temps que et conec però no deixes d'assombrar-me amb els teus coneixements...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18976

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 6:34 am

Bah! no te cap mèrit. Amb mig segle de temps interessant-se per els trens de via estreta espanyola tothom podria arribar a on sóc jo.  Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 55
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3347

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 7:55 am

Olot escrigué:
A Madrid el que també tenen és una automotor Zaragoza, transformat a furgó quan pertanyia al FC Madrid-Aragón.

Es possible que el veies al diposit del tren del ciment de Madrid?
Ara no recordo el nom, el que tenia alstom que van vendre a Portugal.
(Aquell que van tancar i despres van reobrir part convertit en metro i crec que un altre tram del fifum o una cosa similar)
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 55
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3347

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 7:56 am

I gracies per les imatges d?Alacant, son perfectes.
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
avatar

Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 59
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 2286

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 8:11 am

jaume escrigué:


Olot escrigué:
A Madrid el que també tenen és una automotor Zaragoza, transformat a furgó quan pertanyia al FC Madrid-Aragón.



Es possible que el veies al diposit del tren del ciment de Madrid?
Ara no recordo el nom, el que tenia alstom que van vendre a Portugal.
(Aquell que van tancar i despres van reobrir part convertit en metro i crec que un altre tram del fifum o una cosa similar)


Al enllaç que us he possat abans, també hi ha una foto del Wismar transformat pendent de restaurar.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18976

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 8:40 am

jaume escrigué:

Olot escrigué:
A Madrid el que també tenen és una automotor Zaragoza, transformat a furgó quan pertanyia al FC Madrid-Aragón.
Es possible que el veies al diposit del tren del ciment de Madrid?
Ara no recordo el nom, el que tenia alstom que van vendre a Portugal.
(Aquell que van tancar i despres van reobrir part convertit en metro i crec que un altre tram del fifum o una cosa similar)

Si; era el FC Madrid a Aragón, que després va quedar retallat al FC del Tajuña.
Ara una associació explota El Tren de Arganda en un petit tros de línia d'aquells trens. Son ells qui tenen aquest material.
És precisament l'enllaç que ha posat l'Eduard.

jaume escrigué:
I gracies per les imatges d?Alacant, son perfectes.

De res.  Very Happy 
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Parvus
Jardinaire aprenent
avatar

Ubicació : Sant Esteve de Palautordera
Edat : 56
Data d'inscripció : 08/04/2014
Nombre de missatges : 44

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 5:48 pm

Ostman, segueixes buscant la planta ?? Pel que veig als plànols publicats fins ara no sembla massa dificil fer els de la planta... si et cal un cop de mà, només cal que m'ho diguis.
Jordi
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.parvus.info
Parvus
Jardinaire aprenent
avatar

Ubicació : Sant Esteve de Palautordera
Edat : 56
Data d'inscripció : 08/04/2014
Nombre de missatges : 44

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 5:49 pm

a mes a mes, si soc "jardinaire aprenent", no crec que em resulti dificil aixó de la planta. riuuu riuuu riuuu riuuu 
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.parvus.info
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18976

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 6:03 pm

Parvus escrigué:
a mes a mes, si soc "jardinaire aprenent", no crec que em resulti dificil aixó de la planta. riuuu riuuu riuuu riuuu 

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu 

Be, això és el rang, un "titol" automàtic relacionat amb el nombre de missatges publicats. Em sembla que no trigaràs gens a ser Trenjardinaire plus.  Very Happy 

Aquest és el sistema de rangs:

http://trenscat.forosactivos.net/t41-manual-d-instruccions-rangs
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18976

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 7:00 pm

Be, he trobat una carpeta a on tinc algunes impressions del projecte. Això us donarà una idea del que estava fent. Els arxius originals deuen ser dins d'un ordinador vell que esta inservible. Hauré de recuperar els arxius del seu disc dur.

Aquest és l'aspecte del vehicle des de diferents vistes







Una vista general



Els frontals





Una vista des del davant



La mateixa vista "transparent" que ens permet veure la motorització



La motorització era la de la Mallet perquè és la distància entre eixos adequada (LGB 2085)



L'automotor vist de costat



I la mateixa vista en "transparent" que permet veure el bogi LGB i el bogi portador de construcció pròpia.





Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
E4lok
Trenjardinaire
avatar

Ubicació : Granollers
Edat : 57
Data d'inscripció : 27/01/2009
Nombre de missatges : 792

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 7:16 pm

Que callat ho tenies, Amadeu!

Bona currada. Ho vas fer amb Autocad? Si és aixi té molt de mèrit perque el seu 3D és bastan feixuc.

 aplaud aplaud aplaud 
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18976

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 7:25 pm

Si, ho vaig fer amb autocad 12 ! (imagina't si fa temps)

I ara, una mica d'història:

Cita :
AUTOMOTOR BILLARD A CATALUNYA

Després de “…una guerra dos posguerras y una pertinaz sequia...” (paraules que el Cabdill solia pronunciar en to triomfalista) els ferrocarrils de via estreta de l’estat  espanyol estaven en unes condicions bastant precàries en material motor i remolcat, i com que des de la dècada dels 30 es sabia, i s’havia comprovat, que el rendiment dels automotors eren una bona alternativa a la tradicional tracció a vapor, s’optà per dotar als diversos ferrocarrils de via estret a de l’estat d’aquestos mitjans. En el “Plan de Ayuda y mejoras de los ferrocarriles de via estrecha” del 1953 es preveia l’adquisició de diversos models.
La serie MOP 2100 estava formada per 30 automotors Billard A150D7, que dividida en tres subsèries circularen per quasi totes les línies de via es treta de l’estat. Aquestos   automotors comptaven amb uns remolcs (sèrie 5100) gairebé idèntics.

A Catalunya vingueren solament tres automotors de la segona subsèrie (n 2111-2131) i circularen per el Reus Salou (n 2127 i 2128) i per el Tortosa La Cava (n 2131). Dels remolcs cap n’arribaria a Catalunya.

Tots tres foren construïts per Etablisement Billard de Tours i muntats als tallers de la Sociedad Minero Metalurgica de Peñarroya. Eren automotors de bogis, del tipus B-2 DM equipats amb un motor dièsel Willeme de 150 HP (a 1600 r.p.m.) i bogi motor. El radiador estava situat en una caixa al sostre i els donava un aspecte molt característic. Podien transportar 48 viatgers, 30 en seients fixes, e en seients plegables i 15 drets, a una velocitat de 70 Km/h.

Tingueren força importància en la modernització del Reus-Salou no sols en el trafic de viatgers, sinó que fins i tot en el trafic de mercaderies, i així es pogué suprimir la tracció a vapor. En el Tortosa – La Cava, actuà com a reforç solament. Aquests automotors tancaren l’activitat d’ambdós carrilets fent el darrer viatge.

Bibliografia:

Javier Aranguren
Automotores Españoles
Madrid (Autoedició) 1992

Carles Salmeron
El tren de Salou
Barcelona, Terminus 1987
(Els Trens de Catalunya 11)

Carles Salmeron
El tren del delta del l’Ebre. Història del ferrocarril Tortosa-La Cava.
Barcelona, Terminus, 1989
(Els Trens de Catalunya 12)

Doble Tracción nº1

Hobby Tren nº 19

El Correo Catalan, Carrilets de Catalunya, nº 12 i 13

Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Sabadell
Edat : 57
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1444

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 7:30 pm

Aplaudeixo, digens el programa va  Basketball 

Joan
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 46
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 6861

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 7:38 pm

ut800035 escrigué:
Aplaudeixo, digens el programa va  Basketball 

Joan

Autocad 12... És a dir, d'això deu fer uns 20 anys o més... Jo tambè l'utilitzava quan estudiava arquitectura...
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 46
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 6861

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 7:45 pm

Amadeu molt bona feina... Aquestes vistes són fantàstiques i seràn molt utils...

Pel que fa a la motorització, també ens haviem plantejat estudiar la dels automotors del Bernina, doncs poder aprofitar el sistema amb l'enganxall sembla interessant... Però caldrà pendre mides amb un model real...

Així mateix, tambè plantejavem motoritzar els dos boguies, malgrat que a la realitat només n'era un... Donaria més estabilitat al conjunt... Què en penseu?

Ep, res del que dic és definitiu, només reflexions en veu alta...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18976

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 7:52 pm

El meu projecte era amb un sol bogi motor perquè el vehicle resulta lleuger fet tot de plàstic i resina, a demés de que no ha d'arrossegar res, o com a mol un sol remolc. Per tant te poc pes mort i necessita poc esforç de tracció. En aquest cas em semblava que una sola motorització és suficient, mentre que dos és fins i tot un malbaratament ja que les motoritzacions són cares.

Els enganxalls tampoc són especialment necessaris, o no cal que siguin compatibles amb LGB. Si només ha d'arrossegar un remolc, n'hi ha prou que tots dos tinguin el mateix tipus. Jo no sacrificaria gaire l'estètica del vehicle, dons, per un enganxall quasi innecessari.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 46
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 6861

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 8:00 pm

Potser tens raó...

Però sempre es pot preveure una versió amb enganxalls compatibles... Al Reus-Salou, com que no van arribar mai els remolcs, hi enganxaven 3 vagons de 2 eixos durant la temporada d'estiu... I sovint un furgó de mercaderies i algun altre vagó... Que no deixa de ser una imatge molt pintoresca, i al mateix temps atractiva...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18976

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 8:03 pm

Això també és cert
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 55
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3347

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 8:53 pm

Molt bones imatges amadeu. excelencia pura.
Perdona pero pel que se no crec que ho fesis amb autocad 12.
Autocad 12 anava amb entorn ms-dos.
autocad 13 amb windows 3.11?
i el que dibuixa en 3d es autocad 14, entorn w-95.
Com a minim. es el que em van dir a mi quan vaig fer el curs de cad-14 i cad-14 3d.
Aixo no desmereix de cap manera, tot el contrari, el teu gran treball.

Pel que fa a la qualitat 3d d'autocad, he de dir que autocad no es un programa de disseny, es un programa de dibuix per plotejar en tall. per aixo els motors de visualitat son tant dolents. No es fet per una cosa, ho es per l'altre.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 58
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 18976

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   Dt Maig 13, 2014 9:05 pm

Si, si, Jaume: Autocad 12, que és la primera versió que incloïa 3D. I efectivament funcionava amb MS-DOS. Tenia d'engegar l'ordinador d'una manera per Windows (a llavors 3.1) o d'una altre per Autocad des de MS-DOS. Aquella versió era incompatible amb Windows.

Ha plogut bastant des de llavors.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado




MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7   

Tornar a dalt Ir abajo
 
Projecte Automotor Billard A 150 D7
Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 6Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
 Temas similares
-
» Projecte Automotor Billard A 150 D7
» automotor billard a75d nº903 G/IIm
» CONSTRUIR UN AUTOMOTOR BILLARD
» construir automotor littorina fiat G/IIm
» Automotor "wismar" o "zaragoza"

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: