TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
El tren de l'Ignasi - Página 11 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 El tren de l'Ignasi

Ir abajo 
+25
ODAKIM
JGDURAND
Mitjans
jordi
FACTOR
Miquel Angel
tram47
flyfabio (†)
Shay
KTK
Mak
peps
Maxx_Rivoli
TOG
TramBlau
Sisu
ut800035 (†)
Olot
AdminTRENS.CAT
josepmaria
fve
MALLET73
jaume
ostman
ignasibaga
29 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16 ... 21  Següent
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDs Maig 31, 2014 6:31 am

Hola a tots.

  Gràcies pels vostres comentaris i interès.

  Uns passos més. Els marcs ja son muntats.
El tren de l'Ignasi - Página 11 Vyy3qb
  Posar els motlles de porexpan per els interiors de portes i finestres.
El tren de l'Ignasi - Página 11 63u5ci
  Preparar els dos mallassos, que els farem servir més endavant.
El tren de l'Ignasi - Página 11 2w3vok4
  Muntar i fixar les dues façanes laterals per poder completar la col·locació dels maons.
El tren de l'Ignasi - Página 11 2woy4r5


  A l'exterior he pogut connectar les vies del circuit principal i fer les primeres probes de circulació
El tren de l'Ignasi - Página 11 Ohom7p

El tren de l'Ignasi - Página 11 2hzq1iq

La Mallett arrossegant sense problmes tot el material remolcat disponible.
El tren de l'Ignasi - Página 11 Zjb95v

El tren de l'Ignasi - Página 11 10funmp

  Continuarem.

  Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDs Maig 31, 2014 7:35 am

Això avança, aviat es veurà l'envergadura d'aquest edifici

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDs Maig 31, 2014 8:45 am

Sembla que les proves de circulació han estat tot un éxit...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDs Maig 31, 2014 9:00 am

ignasibaga escrigué:

El tren de l'Ignasi - Página 11 2woy4r5
...

No acabo de veure clar com mouràs tot el conjunt un cop hagi quallat el ciment i quedin enganxades les 3 peces: això pesarà molt, i a la més mínima es pot trencar...

 pale 

Com has pensat fer-ho?  pensativ 
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDs Maig 31, 2014 8:10 pm

Maravelloses imatges.
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDs Maig 31, 2014 8:36 pm

Espectacular
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDg Jun 01, 2014 10:00 am

Hola a tots


l'Amadeu escrigué:
No acabo de veure clar com mouràs tot el conjunt un cop hagi quallat el ciment i quedin enganxades les 3 peces: això pesarà molt, i a la més mínima es pot trencar..

El tren de l'Ignasi - Página 11 2rn8pc0

  Amadeu, aquesta també és la meva inquietud. El conjunt de les tres façanes és molt delicat fins que quedi consolidat amb la quarta façana.

  Ara bé, mentre rumiava el projecte de l'estació, com ho tindria que fer per realitzar-la, quins passos a seguir, ....   Ja vaig preveure poder subjectar les façanes laterals, per això hi vaig fixar dues fustes amb un furat a cada una.

  Un cop posades les dues façanes en la seva posició sobre el motlle de la tercera façana les he subjectat amb unes mordaces unides per una barra roscada per posicionar-les de manera que quedin a escaira. Un cop tot és al seu lloc hi he posat els tirants encreuats que fixa tot el conjunt de tal manera que hi impedeix cap moviment i hi dona certa fermesa. Un cop el ciment hagi quallat i pugui desemmotllar ho faré sense treure cap dels elements de fixació, traient els laterals del motlle, quedant solament la base i llavors posar tot el conjunt dret per acabar de polir la façana sense moure el conjunt del lloc.

  Un cop tingui la quarta façana a punt, hauré de girar tot el conjunt per situar-lo sobre el motlle, però com que ja hauran transcorregut bastants dies el ciment ja estarà més fort, però tot i així la maniobra l'hauré de fer amb molta precaució. Però em sembla que me'n sortiré.  Wink  Wink  Wink 

  Fins aviat, Ignasi
Tornar a dalt Ir abajo
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDg Jun 01, 2014 10:02 am

reverent  reverent  reverent  reverent 
salutacions

PEP  Tren
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDg Jun 01, 2014 5:11 pm

Encara no ho veig clar. Em penso que jo hagués fet les parets una a una i les hagués fixat entre elles muntant l'estació a lloc.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDg Jun 01, 2014 8:13 pm

Camara web en el moment de fer la maniobra, podre ok  ok m donar anims a distancia
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDl Jun 02, 2014 9:30 am

Hola a tots.

 
L'Amadeu escrigué:
Encara no ho veig clar. Em penso que jo hagués fet les parets una a una i les hagués fixat entre elles muntant l'estació a lloc.

  Amb el sistema que faig ja tinc dificultats en fer coincidir les filades de maons, ara imaginat de fer les quatre façanes per separat i llavors ajuntar-les in situ.

  Penso que no hi haurà massa problema en fer la maniobra de desemmotllar i girar per fer la quarta façana, tant sols s'ha d'anar amb molta cura. No tinc idea del que pot pesar tot el conjunt, està clar que hi he de comptar el ciment, les pedres i els maons, però pel pes que feia una façana lateral no crec que el conjunt de les quatre parets no passi de 25 kg. La teulada la vull fer amb una peça a part i desmuntable.

  Si un cop feta la quarta façana veig que el conjunt és consistent pensava en no collar-la al terra i si fos manejable pel transport no descarto portar-la en alguna trobada per exposar-la.  smiley-angelic004  smiley-angelic004  smiley-angelic004 

  Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDl Jun 02, 2014 9:53 am

En tot cas et pots fer uns suports de fusta que et doni un bon recolzament al conjunt mentre el gires o el manipules fins a posar-lo dret.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDt Jun 03, 2014 1:59 am

bota bota bota Tren Tren Tren Tren 

 10 10 10 10 

 Felicitats Felicitats Felicitats 
 formidable formidable formidable
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 59
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1191

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDt Jun 03, 2014 3:36 am

Quina feina més acurada !!! La del paleta  super12  i la del fuster  super12 .
Formidable. 

Xavi ktk
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDc Jun 04, 2014 9:10 am

Hola a tots.
 
  Avui he fet un parell de passos més.

  L'estació de Puig-reig ja està a punt de posar la pedra. El tren de l'Ignasi - Página 11 Bim5xt
Encaix de les dues façanes
El tren de l'Ignasi - Página 11 30cqa7k
Els encintats de maó ja està fet
El tren de l'Ignasi - Página 11 30t6h4i
La capa de sorra posada.
El tren de l'Ignasi - Página 11 28txugp
Demà ja començaré a posar pedra, però estaré uns dies fora i no podré tocar res.

  Encara que sigui provisional ja he fet un comandament per poder fer córrer trens pel circuit i les vies de l'estació, amb el itinerari per les agulles
El tren de l'Ignasi - Página 11 N4z2j9
  El posicionament és probisional per veure la seva funcionalitat i fer canvis si cal.
El tren de l'Ignasi - Página 11 2cnavep

  Ara hi ha un sol transformador, però n'hauré de posar un per l'alimentació del circuit i un altra exclusiu per a les agulles, Per entrar a qualsevol de les vies hi intervenen quatre agulles i el canvi
El tren de l'Ignasi - Página 11 27yw6o
el fa correctament, l'únic inconvenient que hi ha ara és que tinc un sol transformador. Si hi ha un tren en marxa i fas un canvi d'agulles el transformador s'ha amorra i el tren queda parat mentre dura la maniobra. Posant un segon transformador separant vies d'agulles quedarà solucionat.

  El triangles no està operatiu encara, he de comprar més relés per a la maniobra.

  Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Shay
Trenjardinaire Plus
Shay


Ubicació : sabadell
Edat : 58
Data d'inscripció : 15/09/2011
Nombre de missatges : 1479

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDc Jun 04, 2014 9:29 am

Hola, posa-li un carregador d'un mòbil qualsevol que no et serveixi, que de tensió d'almenys 9 vi 500mA, per als desviaments elèctrics.
Yio tinc posada al meu maletí de comandament de 24v per als relés i una altra d'un carregador que donava 9 o de 12 v amb 300mA per desviaments elèctrics, funciona bé i així t'assegures que mai cremaràs els desviaments.
 Tren 
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDc Jun 04, 2014 10:02 am

Sembla que la cosa avança a bon ritme...
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1829

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDc Jun 04, 2014 11:23 am

KTK escrigué:
Quina feina més acurada !!! La del paleta  super12  i la del fuster  super12 .
Formidable. 

Xavi ktk


I la d'electricista!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDc Jun 04, 2014 4:55 pm

A la nostra afició hi ha tots els oficis. A demés de tots els que heu dit, pintor, dissenyador/delineant, fotògraf, electrònic, etc etc etc...

I al final de tot, la de ferroviari.  Very Happy 
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDc Jun 04, 2014 9:49 pm

Es una afició molt complerta
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDj Jun 05, 2014 1:41 am

Tren Tren Tren bota bota 10 10 10 Felicitats Felicitats formidable formidable formidable Bravo Bravo 
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDj Jun 05, 2014 8:37 am

Mes bones noticies.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDj Jun 05, 2014 8:59 am

Hola a tots.

  Per aquest motiu m'agrada aquesta afició, si vols ho pots fer de tot i per tant pots aprendre a fer  moltes coses diferents.

  I el millor de tot és que sempre hi ha algú que et pot ensenyar com fer quelcom.

  Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1829

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDj Jun 05, 2014 11:38 am

ut800035 escrigué:
Es una afició molt complerta

L'aficció per descomptat!

Ara pel que fa als affeccionats n'hi ha que no pasarem mai d'aspirants a aprenents
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitimeDg Jun 08, 2014 10:26 am

Hola a tots.

  Ja us vaig comentar que marxava uns dies a fora i que no podria fer res, ve com es pot deduir ja
he tornat.
  Doncs bé abans de marxar vaig pensar que valdria la pena aprofitar aquest lapsus per avançar una mica més així.
  Així el dijous pel matí vaig començar a posar pedra i cap al vespre m'hi vaig quedar fins que ho vaig tenir a punt d'encimentar.

  Amb la pedra ja posada.
El tren de l'Ignasi - Página 11 72py80

 I amb la col·locació de la primera malla ja queda a punt de posar el ciment.
El tren de l'Ignasi - Página 11 3322rtc
 El divendres em vaig llevar de matinada per poder posar el ciment abans de marxar.
 Posar la primera capa de ciment és el més delicat, doncs el ciment-cola no es pot fer córrer, ja que arrossegaria la pedra i malmetria la feina. La pasta de ciment ha d'estar una mica clara, no massa, es posa sobre el punt per on volem començar i amb l'espàtula de canto es va picant perquè vagi penetrant a tots els racons i es vagi escampant de mica en mica, La segona paletada es posa a sobre la punta de la pasta que ja tenim a lloc i procedim amb l'espàtula com abans i anem repetint fins a cobrir tota la superfície.
El tren de l'Ignasi - Página 11 Wik84x
Un cop hem posat la primera capa de ciment posem la segona malla i acabem d'omplir el motlle, ara ja no hi ha perill de fer moure les pedres i ja podem treballar amb l'espàtula gran per avançar més depresa.
El tren de l'Ignasi - Página 11 2na7ggx

  D'aquesta manera aquests dies que he estat a fora el ciment van corrent els terminis per poder desemmotllat. Avui quan he arribat ho he anat a veure i m'ha semblat que encara l'hi falta una mica més de temps. Tot i que de la pasta que em va sobrar la vaig fer servir per tapar un forat i aquest el ciment era sec del tot.
  Demà ja ho veurem.

  Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





El tren de l'Ignasi - Página 11 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 11 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
El tren de l'Ignasi
Tornar a dalt 
Pàgina 11 de 21Anar a pàgina : Previ  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16 ... 21  Següent
 Temas similares
-
» El tren d`en Pep
» El tren! El tren! Que arriba el tren!
» El tren d`en Pep
» gel al tren
» foc al tren

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: